مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی مطرح کرد

ضعف عمومی راه ها، مشکل اصلی ایمنی در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حوزه سیستم های نظارتی استان سرمایه گذاری شده است،گفت: مشکل اصلی ایمنی در خراسان جنوبی ضعف عمومی راه ها است که باید در این خصوص نیز چاره اندیشی شود.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ جعفر شهامت ظهر امروز به مناسبت هفته حمل ونقل رانندگان و راهداری در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۵۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و بیش از ۳۴ میلیارد تومان اعتبار استانی برای راهداری تخصیص یافته است، اظهار داشت: اعتبارات استانی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

شهامت با بیان اینکه ۴۰۷ قرارداد فعال در حوزه های راهداری، فنی و نظارت و حمل و نقل وجود دارد، اظهار داشت: ارزش ریالی این قراردادها ۲۲۰ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان است.

 

وی ادامه داد: متوسط پیشرفت فیزیکی این قراردادها ۸۷ درصد و پیشرفت ریالی آن ۸۱ درصد است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران راهداری و فنی و نظارت بیش از ۳۷ میلیارد تومان است، افزود: ۷۰ تا ۳۰۰ درصد مبلغ قراردادهای حوزه ایمنی استان افزایش قیمت داشته است.

 

شهامت با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۵ درصد هزینه های راهداری در حوزه روکش راه ها صرف شده است، گفت: ۱۱ هزار و ۳۵۲ کیلومتر راه در اختیار راهداری استان است و ۷۲ درصد راه ها نیاز به روکش دارد.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۱۲ کیلومتر راه استان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان روکش شده است، عنوان کرد: در مجموع تاکنون بیش از ۷۱ میلیارد تومان در حوزه روکش راه های استان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   ۲۰هزار کیلومتر شبکه برق خراسان جنوبی پایدار است/ مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۱۶ مورد تبدیل آب نما به پل با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان را داشته ایم، بیان کرد: ۱۸۸ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی با هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار نیز طی یک سال گذشته انجام شده است.

 

شهامت با بیان اینکه در حوزه ایمنی از جمله خط کشی راه ها، حفاظ ایمنی، آشکارسازی پل ها و روشنایی بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان اعتبار در سه حوزه اصلی روکش، حوزه ایمنی و پل ها هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۷ نقطه پر تصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف در سطح استان شناسایی شده است، گفت: ۹ باب پاسگاه پلیس راه نیز در سطح استان وجود دارد که تا کنون بیش از پنج میلیارد تومان از حوزه ملی برای پاسگاه بیرجند و سربیشه هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پاسگاه پلیس راه سربیشه طی یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸ راهدارخانه در سطح استان وجود دارد که از یک سال گذشته دو میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

 

شهامت با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون ۲۱ سامانه ثبت تخلف به سامانه های استان اضافه شده است، افزود: ۳۵ ردیاب خودروهای راهداری، ۱۰ تردد شمار، ۲۵ بی سیم خودرویی و سه مورد سامانه نظارت تصویری نیز از سال گذشته در استان فعال شده که حدود چهار میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

بیشتر بخوانید   ۱۲ هزار نفر در بخش صنایع خراسان جنوبی مشغول فعالیت هستند

 

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حوزه سیستم های نظارتی استان سرمایه گذاری شده است، افزود: مشکل اصلی ایمنی در خراسان جنوبی ضعف عمومی راه ها است که باید در این خصوص نیز چاره اندیشی شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی فعال در سطح استان فعال هستند، بیان داشت: ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت نیز در سطح استان وجود دارد که از این تعداد سه مجتمع تا ابتدای تابستان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهامت با بیان اینکه ناوگان باری بالای ۲۵ سال فرسوده محسوب می شوند، افزود: در حال حاضر ۴۷۲ مورد ناوگان ثابت فرسوده و ۹۶ دستگاه ناوگان غیرثابت باری فرسوده در سطح استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه ناوگان مسافری بالای ۱۵ سال فرسوده محسوب می شود، گفت: ۴۳ دستگاه اتوبوس فرسوده و ۵۹ دستگاه مینی بوس فرسوده در سطح استان وجود دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه سن خودروهای سواری کرایه تا ده سال است که در حال حاضر ۶۳ دستگاه سواری کرایه فرسوده در استان وجود دارد.

 

شهامت با اشاره به اینکه یکی از معضلات بزرگ استان خراسان جنوبی تفاوت زیاد کرایه ها در دو طرف مبدا و مقصد است، عنوان کرد: هدف اجرای طرح تن کیلومتر تعدیل قیمت ها در دو طرف مبدا و مقصد است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها