تکمیل بیمارستان “مهرشهر” بیرجند حمایت دولت و خیران را می طلبد

مهرشهر که شمالی‌ترین محله بیرجند است و جمعیت زیادی در آن سکونت دارند، فاقد بیمارستان است. این محله با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت به دلیل کافی نبودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، در کنار کمبود دیگر زیرساخت‌ها، حال خوشی ندارد.

به گزارش “ پیام خاوران “،  آپارتمان‌های چند طبقه، خانه‌های چسبیده به‌هم،کوچه‌های خاکی و وجود نخاله‌های ساختمانی، تنها کافی است اندکی باران ببارد و یا آبی درب خانه‌ای ریخته شود. آن چنان وضعیت اسفباری را در برخی از کوچه های مهر شهر  نمایان می کند که سر تا پایت گل آلود می شود، در برخی از کوچه های مهرشهر اگر به دنبال آدرسی باشی که آنرا یاد نداشته باشی، باید مانند کلافی سر در گم به دنبالش بگردی ، آن قدر پیچیده است.

ساخت و سازهای گسترده در مهرشهر و سکونت یکباره جمعیت زیادی از مردم در این منطقه بدون تامین زیر ساخت های لازم اعم از خدمات شهری سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان شده است.

مهرشهر که شمالی ترین محله بیرجند است و جمعیت زیادی در آن سکونت دارند فاقد از بیمارستان است. مهرشهر بیرجند با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت به دلیل کافی نبودن زیر ساخت های بهداشتی و درمانی،در کنار کمبود دیگر زیر ساخت ها، حال خوشی ندارد.

سال ۹۸ بود که کلنگ  احداث بیمارستان محلی در مهر شهر بیرجند به زمین خورد حال تنها بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حالا با همت خیران از مرحله اجرای فنداسیون عبور کرده است، هرچند تا تحقق رویای دیرینه ساکنان منطقه و برخورداری از یک بیمارستان مجهز زمان نیاز است اما سرعت کار را هم باید بیشتر دید.

یکی از ساکنان مهرشهر به خبرنگار ما می گوید: رضایت نسبی در توزیع خدمات و مرکز درمانی وجود دارد اما در برخی موانع مواردی همچون کمبود پزشک، نبود نیروی متخصص در مهرشهر مشکلات را برای ساکنان بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید   تجهیز ۱۰ هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی به انرژی خورشیدی

مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خبرنگار ما گفت: بیمارستان محلی که قرار است در مهر شهر احداث شود این بیمارستان خیر ساز در مرحله فنداسیون است و پیشرفت فیزیکی بالای ۱۵ درصد دارد.

گلکاری افزود: در اواخر اسفندماه بتن فنداسیون بیمارستان ریخته شده است و براساس پیگیری ها خیر در حال تامین تجهیزات برای احداث اسکلت ساختمان است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تعهدات خود عمل کرده و با تامین زمین، دریافت پروانه و تامین انشعاب آب در ساخت پروژه مشارکت کرده و در تامین برق مشکلاتی وجود دارد که نامه نگاری برای رفع مشکل در حال انجام است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها