🔸حفظ سلامت مردم، خط قرمز استان در اجرای پروژه های عمرانی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حفظ سلامت مردم، خط قرمز مدیریت استان در اجرای پروژه های عمرانی است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات اجرایی قطعه ۱۶ پروژه راه آهن بیرجند – مشهد اظهار داشت: برای بهتر نتیجه دادن اجرای پروژه تقاطع راه آهن و جاده مواصلاتی بیرجند- قاین، دو طرح عنوان شده است.

وی ادامه داد: احداث زیرگذر راهکار اصلی است و مسیر تردد قطار و خودروها از زیر و روی این محور طی دو طرح مجزا ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت توزیع نیروی برق، ظرف مدت یک هفته آینده باید به بررسی میدانی منطقه محل اجرای طرح بپردازند و  نظرات کارشناسی خود را در این خصوص اعلام نمایند تا در جلسه آتی تصمیم گیری نهایی در این خصوص صورت پذیرد.

فرهادی به طرح پیشنهادی مشاور پروژه راه آهن به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در طرح های در دست اقدام استان هرگز اجازه نخواهیم داد، خراسان جنوبی به آزمایشگاهی برای طرح های پایلوت تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: امنیت پروژه بسیار مهم است و باید در اجرای آن ها، تلاش نماییم که با کمترین هزینه انجام شود.

ضرب الاجل معاون استاندار برای دستگاه های متولی

فرهادی همچنین به منظور بررسی عوامل مؤثر در تصادفات اخیر در محورهای مواصلاتی استان که منجر به فوت تعدادی از هموطنان شده، نشستی فوق العاده برگزار کرد.

وی ضمن ابراز تأسف از بروز چنین حوادثی، بر رفع نقاط حادثه خیز استان تأکید کرد.

معاون استاندار با اشاره به حادثه رخ داده در ورودی شهر بیرجند، تسریع در تکمیل پروژه احداث باند دوم حدفاصل میدان تقاطع فرودگاه بیرجند و پل غدیر را خواستار شد.

بیشتر بخوانید   روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی

فرهادی گفت: پیمانکار مکلف است تمام توان خود را برای اجرای این پروژه هزینه نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: تابلوها و علائم هشدار دهنده در طول این سه کیلومتر اجرای پروژه نیز باید ظرف دو روز آینده نصب و تعبیه گردند.

فرهادی به تصادف چند روز پیش محور بشرویه – فردوس نیز اشاره کرد و تصريح نمود: برای اجرای باندهای دوم در کلیه محورها و تکمیل پروژه های در دست اقدام در سطح استان باید پیگیری های لازم صورت گیرد.

به گفته وی؛ می بایست پیگیری لازم صورت پذیرد و مسیرهای بیشتری در سطح استان به عنوان محورهای ترانزیتی لحاظ گردند تا شاهد رونق شهرهای واقع در مسیرها باشیم.

وی تأکید کرد: این اقدام، توزیع ترافیک خودروهای سنگین را در محورهای مختلف استان به همراه داشته و در نتیجه کمتر شدن استهلاک مسیرها را سبب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع دو بانده سازی محورهای بشرویه با توجیهات فنی جهت تأمین اعتبار در اولویت برنامه های دستگاه های متولی قرار داده شود.

وی خواستار برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های متولی برای اجرای پروژه های در دست اقدام شد.

مهلت ۱۰ روزه دستگاه ها برای پاسخ به استعلامات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین در کمیته امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی که با دستور کار بررسی پیشنهاد اداره کل امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با تأمین زمین و تعیین کاربری صنعتی برای تعدادی از پروژه های صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری در استان برگزار شد بر به روز رسانی اطلاعات و داده های دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید   پارک ویژه معلولان در بیرجند افتتاح شد

وی با اشاره به این که هدف از راه اندازی ستاد توسعه خاوران، تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف کارگروه امور زیربنایی نیز مکان یابی مناسب برای اجرای طرح های سرمایه گذاری می باشد.

فرهادی گفت: دستگاه ها می بایست ضمن مکان یابی مناسب برای جانمایی طرح ها، تأمین زیرساخت های لازم را نیز مدنظر قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن اشاره به ۱۴ طرح پیشنهادی که در جلسه امروز مورد نقد و بررسی قرار گرفت، متذکر شد: دستگاه ها می بایست ظرف ۱۰ روز کاری آینده، پاسخ استعلامات لازم برای این طرح ها را ارائه نمایند.

فرهادی تأکید کرد: پاسخ استعلامات دستگاه ها باید زمین و احداث پروژه را دربرگیرد.

به گفته وی؛ استعلاماتی که برای این طرح ها ارائه می شود، مبنای صدور پروانه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مدیران باید در پاسخ های ارائه شده دقت لازم را داشته باشند، یادآور شد: پاسخ استعلامات ضمن این که باید کامل، شفاف و بدون ابهام باشد، لازم است با نقشه UTM و کروکی های حرایم طرح ارائه شود.

فرهادی متذکر شد: هر چه در این مرحله، کار با دقت بیشتری صورت گیرد، روند اجرای پروژه ها و طرح ها را سرعت بخشیده، اطمینان خاطر سرمایه گذار را به همراه دارد.

وی تصریح نمود: تسهیل در روند سرمایه گذاری و اجرای طرح ها، کوچکترین گامی است که در راستای توسعه استان برداشته می شود.

منبع: روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی،

انتهای پیام/ 102

بیشتر بخوانید   قرارگاه ثامن الائمه برای کمک به محرومین در خراسان جنوبی فعال است
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها