انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شودکه در این بین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رأس برنامه‌های ستاد انتخابات استان قرار دارد.

به گزارش “پیام خاوران” به  مارتن یکی از مهم ترین و بزرگترین اتفاقات سیاسی کشور چیزی باقی نمانده است و روزها پشت سر هم می‌گذرند و تقویم 28 خردادماه را نشانه گرفته است.

28 خرداد ماهی که قرار است اتفاقی بزرگ برای مردم  کشورمان رقم خورد، اتفاقی که با حضور هر چه بیشتر و مشارکت بالای مردم پشتوانه‌ای محکم برای رئیس جمهور می‌شود.

مهم‌ترین مسئله کشور در سال جاری برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات 28 خردادماه است و تاکنون هیچ مشکلی در جهت اجرای این پروژه مهم ملی وجود ندارد.

انتخابات پیش رو باید در صحت، سلامت و به صورت قانونی برگزار شود که این مهم در گرو همدلی و حضور حداکثری مردم و قانونمداری دستگاه‌های ذی‌ربط است و امید داریم انتخاباتی در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

7 هزار رأی اولی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت 7 هزار و 443 دانش آموز رأی اولی استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امسال خبر داد و گفت: معلمان در قبال رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در سرنوشت سیاسی خود و کشور مشارکت می‌کنند، فقط نقش مشوق و راهنما را دارد و از اعمال نظرشخصی در فرآیند انتخاب رأی اولی‌ها به شدت پرهیز می‌کند.

محمدعلی واقعی از شبکه شاد به عنوان بستری مناسب برای آماده سازی و افزایش مشارکت رأی اولی‌ها یاد کرد و افزود: یکی از ساحت‌های مهم مجموعه آموزش و پرورش، با توجه به مسئولیت خطیری که در حوزه تربیت دارد تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و برای مشارکت حداکثری رای اولی‌ها برنامه‌های موثری در شبکه شاد داریم.

بیشتر بخوانید   دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در 105 مدرسه خراسان جنوبی برگزار شد

مردم برای تعویض شناسنامه زودتر اقدام کنند

مهرآور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه به هیچ عنوان شناسنامه در 48 ساعت منتهی به انتخابات صادر نمی‌شود، بیان کرد: مردم باید هر چه سریع‌تر نسبت به درخواست و تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه در 48 ساعت منتهی به انتخابات شناسامه صادر نمی‌شود گفت: در روز انتخابات و ماقبل انتخابات فقط حضور پرسنل ثبت احوال برای تحویل شناسنامه‌های صادر شده است و به هیچ عنوان و تحت هیچ گونه سفارشی، شناسنامه در 48 ساعت منتهی به انتخابات صادر نخواهد شد چرا که ثبت احوال مجاز به صدور شناسنامه در این ساعات نیست.

مهرآور افزود: تاکنون 579 هزار و 173 درخواست تعویض شناسنامه در استان داشته ایم که درصدد صدور آن هستیم.

افزایش 10 درصدی شعب اخذ رای در انتخابات پیش رو

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گفت: تعداد شعب اخذ رای در خراسان جنوبی برای مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم، 10 درصد نسبت به انتخابات قبل افزایش یافته است.

ناصر خوش خبر ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در شرایط کرونایی، در این دوره، 988 شعبه برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده و احتمال افزایش بیشتر هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنین ملزومات بهداشتی همانند ماسک و مواد ضدعفونی برای تمامی شعب پیش بینی شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است، افزود:  حدود 70 درصد جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند.

بیشتر بخوانید

خوش‌خبر با بیان اینکه آگاهی و شناخت هر چه بیشتر مردم، زمینه‌ساز حضور حداکثری و مشارکت بالای آنان در انتخابات است، بیان کرد: به هر میزان که مردم به شناخت کافی برسند، حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید   ۱۵ روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شد

وی با اشاره به نقش مهم فضای مجازی در انتخابات 28 خرداد ادامه داد: صدا و سیما می‌تواند با تولید محتوای صحیح مبتنی بر انتخابات، نقش تأثیرگذاری در آگاهسازی و مشارکت حداکثری مردم داشته باشد.

با انتخاب افرادی سالم و شایسته می‌توان تخلفات را کاهش داد

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه افراد شایسته برای شوراهای شهر و روستا را از برنامه‌هایشان بشناسیم گفت: یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در این زمینه داشتن برنامه توسط کاندیداها برای دوره چهار ساله مسئولیتشان در زمینه موضوعات مهم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهر است.

ناصر نبی‌زاده ادامه‌ داد: یکی از مسائل مهمی که در افزایش مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا و رغبت بیشتر آنان به آمدن پای صندوق رأی تأثیرگذار است اظهارنظر مستقیم، شفاف و بی‌واسطه با مردم از طریق ابزارهای مختلف است.

وی بیان‌کرد: می‌توان با تبیین کارکردهای مثبتی که وجود شوراها در سیستم تصمیم گیری شهر و روستاها داشته است به مردم این نکته را گوشزد کنیم که با انتخاب افرادی سالم و شایسته و متخصص می‌توان این تخلفات را نیز کاهش داد.

برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضاهای سر بسته ممنوع است

استاندار خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه برگزاری هر گونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته برای کاندیداها ممنوع است، ادامه داد: نامزدها و ستادهای انتخاباتی نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حمید ملانوری با تاکید بر اینکه هر چه فضا سالم‌تر باشد، انتخابات باشکوه‌تر و با مشارکت بیشتری خواهیم داشت، تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا این سیر نزولی شتاب بگیرد و بتوانیم انتخابات را در کمال صحت و سلامت برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید   تولید 390 تُن گوشت قرمز در خراسان جنوبی

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها