افزایش دو برابری اعتبارات ورزش و جوانان خراسان جنوبی

با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و در دیداری که صبح امروز با وزیر وزش و جوانان صورت گرفت اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در خراسان جنوبی به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، با توجه به چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان و سفر نوروزی که در سال جاری به خراسان جنوبی داشت و توافقی که با استاندار و مجموعه مدیریتی استان، در خصوص تکمیل و بهره برداری از ۱۳ پروژه ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در سال جاری داشت با پیگیری ملانوری استاندار خراسان جنوبی، اعتبارات حوزه ورزش استان به دو برابر افزایش پیدا کرد و این اعتبارات در سال گذشته حدودا ۱۸ میلیارد تومان بود که به دستور وزیر ورزش و جوانان این مبلغ به ۳۵ میلیارد تومان با اولویت تکمیل و بهره برداری از پروژه های بالای ۷۰ درصد در استان افزایش یافت.

در این دیدار استاندار  ضمن تشکر از سفرهای کاری که وزیر ورزش و جوانان به ویژه در سفر اخیر نوروزی ایشان به استان داشتند، به این موضوع تاکید کرد که اتفاقات بسیار خوبی در تکمیل، افتتاح و بهره برداری از پروژه های ورزشی و توسعه زیر ساخت ها در سطح استان اتفاق افتاد.

ملانوری، استان خراسان جنوبی را استانی پهناور و دارای پراکندگی جمعیت و وسعت عنوان کرد که ارائه خدمات در این استان بسیار هزینه بر است و به رغم عقب ماندگی های فراوان تاریخی، اما با همت مسوولان استانی و مجموعه دولت خدمات خوبی در این مسیر ارائه شده است.

استاندار همچنین به تهدیدات ناشی از خشکسالی ها، تهدیدات امنیتی و تاثیر آن بر زندگی مردم اشاره کرد و با تاکید به جایگاه مهم ورزش در برنامه های پسا کرونا و پس از اتمام بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: باید کارهای جدی و نگاه ویژه ای در حوزه ورزش و جوانان و افزایش نشاط و شادابی در بین جامعه انجام شود، چرا که به واسطه کرونا و محدودیت هایی که داشتیم شاهد کاهش نشاط و برنامه های عمومی ورزشی و فعالیت ها بودیم ، لذا این موضوع مهم هم باید در دستور کار قرار گیرد و به آن توجه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:مشروعیت مسئولان نظام در طهارت مالی است

پور عیسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این دیدار  گفت: حمایت های مجموعه مدیریتی خراسان جنوبی، آماده هرگونه پشتیبانی برای تکمیل و بهره براری از پروژه های عمرانی استان است.

وی به آمادگی استان برای کمک به تامین اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه های ناتمام ورزشی و کمک تجهیزاتی و حمایت از باشگاه های ورزشی ، ضرورت راه اندازی و حمایت از مجمع خیرین ورزش یار و پیگیری و تامین چارت استادیوم ۱۵ هزار نفری بیرجند با همکاری وزارتخانه از سازمان امور اداری استخدامی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره براری از پروژه های ورزشی زمینه بهتری را برای توسعه همه جانبه ورزش در استان فراهم کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: تعامل بسیار مثبتی فی ما بین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد.

نصیرایی تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل سازنده و رویکرد همدلانه ای که بین کمیسیون فرهنگی و وزارت ورزش و جوانان وجود داشت ما شاهد تولید کار و خدمت و ایجاد فعالیت های مناسب در این حوزه هستیم.

نماینده مردم شهرستانهای فردوس سرایان بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت اصلی این کمیسیون کمک به دستگاه‌های فرهنگی از جمله وزارت ورزش و جوانان است خاطر نشان کرد: فضایی بسیار سازنده وجود دارد و این تعامل و همراهی موجب برکات و آثار خوبی در حوزه ورزش و جوانان کشور گردیده است.

نصیرایی با بیان اینکه با همکاری دولت و کمک مجلس، شاهد دو برابر شدن اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در سال جاری هستیم از این کمک به عنوان نقطه عطفی برای کمک به این وزارتخانه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های ناتمام ورزشی در سطح کشور به ویژه خراسان جنوبی عنوان کرد و خواستار شد: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای را برای جبران عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی داشته باشد و با توجه به اینکه پروژه های زیادی با پیشرفت فیزیکی بالا در سطح استان وجود دارد وزارتخانه با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها اقدام نماید.

بیشتر بخوانید   امتحانات دروس نظری دانشگاه بیرجند غیرحضوری برگزار می‌شود

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط و تعامل سازنده بین وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون فرهنگی مجلس از آن به عنوان یکی از ارتباطات بسیار خوب، موثر و در سطح بالا یاد کرد و توصیه کرد: هر وزیری که در این مسند قرار گیرد این رویه و تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را برای تحقق اهداف عالیه وزارت ورزش و جوانان پیگیری و دنبال نماید.

سلطانی فر تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فارغ از نگاه سیاسی ارتباط بسیار خوبی را با مجموعه وزارت ورزش و جوانان دارد به دو به طوری که این تعامل منجر به تعاملات بسیار مثبت و نفر به نفر گردیده است که انصافا اعضای کمیسیون بسیار دلسوزانه مباحث ورزش و جوانان را پیگیری و دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها