فعالیت ۱۷۳ گشت ویژه راهداری در راه های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از فعالیت ۱۷۳ گشت ویژه راهداری در راه های استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسدالله جلال زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعطیلات اخیر و ایام تابستان ۲۵ گشت ویژه راهداری و ترابری استان اضافه بر گشت های مستمر به منظور تشدید نظارت ها در شبکه راه های استان خدمات ارائه دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: روزانه ۳۳ گشت راهداری و ترابری در محورهای استان فعال هستند که بازدید مستمر از تمامی راه های پر ترافیک، اصلی و نقاط پر حادثه را در دستور کار خود قرار داده اند.

جلال زاده ادامه داد: این گشت ها علاوه بر بازدید مستمر از تمامی راه ها، کنترل مستمر و دائمی حریم راه، جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و تخریب آنها، بررسی و کنترل علایم و تجهیزات ترافیکی، گاردریل ها و مرمت ناشی از عملیات راهداری را روزانه کنترل می‌کنند.

وی افزود: گشت های عملیات راهداری پاکسازی تابلو و پایه تابلو، بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و نظارت بر امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه های کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر را نیز در دستور کار روزانه خود دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: در تعطیلات اخیر با توجه به جلوگیری از تردد خودروهای شخصی در بین شهرهای مختلف استقبال عمومی از ناوگان اتوبوسی افزایش یافت که در این راستا تمام تلاش همکاران ما در این اداره کل با تشدید نظارت ها فراهم نمودن زمینه تردد ایمن و جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید   تثبیت ۳۴۸۰فرصت شغلی در خراسان جنوبی

جلال زاده بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۷ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، امور فنی و ایمنی قیمت بلیط و رعایت شیوه نامه های کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در سطح استان از طریق تیم های راهداری و ترابری انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در این ایام شرکت ها مسافری موظف بودند علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مرتب ناوگان و با حداکثر ۵۰ درصد درصد ظرفیت اقدام به جابه جایی مسافر کنند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت گشت های راهداری و ترابری در حوزه حمل و نقل مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و این گشت ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و حمل و نقل عمومی مسافر، مراتب را گزارش می دهند.

جلال زاده خاطرنشان کرد: با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به مرکز مدیریت راه های استان اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها