روند افرایشی موارد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد دهقانی فیروز آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند هفته‌ای می‌شود که روند موارد ابتلا به کرونا و بیماران کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همانند پیک‌های گذشته معمولا چهار هفته بعد از این که روند افزایشی موارد بستری در سطح بیمارستان‌ها شروع می‌شود موارد فوت ناشی از این بیماری هم افزایش می‌یابد.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: میزان بستری بیماران کرونایی بد حال، بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و موارد فوت ناشی از کرونا در استان افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بعد از افزایش موارد ابتلا به کرونا، افزایش میزان موارد مرگ و میر در مقایسه با زمان قبل از افزایش موارد ابتلا جزو روند طبیعی بیماری کرونا است که در پیک‌های قبلی بیماری هم شاهد این موضوع بوده ایم.

وی ادامه داد: در ۵ روز اخیر بیماری کرونا حالت ثابت پیدا کرده و شیب صعودی بیماران به میزان قابل توجهی کم و متوقف شده است.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: تا پایان این هفته بررسی‌هایی انجام می شود تا مشخص شود روند بیماری همچنان ثابت خواهد بود یا دوباره افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شرایطی که بیماری کرونا هر روز افراد زیادی را در دام خودش گرفتار می‌کند، رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی به بهبود وضع کرونا در استان کمک زیادی می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   صدور ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها