صدور ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از موفقیت ثبت احوال در صدور ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند استان  خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد اما باید تلاش شود این میزان به ۱۰۰ درصد برسد و جزو استان‌های پیشرو در صدور کارت‌های ملی باشیم.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در دیدار مدیرکل و معاونان ثبت احوال استان به آمار ارائه شده در زمینه نرخ باروری، فرزند آوری و ولادت اشاره کرد و  اظهار داشت: نرخ کاهشی ولادت در کشور و استان، رشد جمعیت غیرفعال را افزایشی کرده که جای نگرانی دارد و نیازمند کار کارشناسی است.

وی با اشاره به آمار کاهشی ازدواج به سیر افزایشی آمار طلاق هم گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه وقایع حیاتی موضوعی چند وجهی است، لذا این آمارها باید در اختیار دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی قرار گیرد تا مورد بررسی و کار کارشناسی واقع شود.

استاندار خراسان جنوبی به سیاست‌های اشتباه سال های قبل درخصوص کنترل جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: این سیاست غلط اگر چه در زمان اجرا، مورد اقبال جوامع بین المللی قرار گرفت اما تبعات زیادی را برای ما به همراه داشت.

قناعت ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی استان‌های برخوردار و نیز خانواده‌های مرفه که وضعیت مالی خوب است، با پدیده تک فرزندی مواجهیم، لذا این موضوع ارتباطی به تنگناهای اقتصادی ندارد و باید به عنوان مسئله‌ای کاملاً فرهنگی نقد و بررسی شود.

وی پیشنهاد داد؛ به جهت اهمیت موضوع، بررسی آمار وقایع حیاتی و تعیین تکلیف دستگاه‌ها در زمینه همراهی با تحقق وظایف ثبت احوال،  در دستور کار اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر آمار قابل توجه ازدواج‌های در سن پایین گفت: سن کم ازدواج بین ۱۰ تا ۱۴ سال که بدون تردید در افزایش آمار طلاق استان نیز مؤثر است، نیازمند بررسی و کار کارشناسی است.

بیشتر بخوانید   تحقق ۱۰۸.۸ درصدی تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سامانه رصد

قناعت از موفقیت ثبت احوال در صدور ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند استان خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد اما باید تلاش شود این رقم به ۱۰۰ درصد برسد و ما جزو استان‌های پیشرو در بحث صدور کارت‌های ملی باشیم.

وی به روز رسانی شناسنامه‌ها و صدور شناسنامه‌های جدید برای ۶۴  درصد جمعیت هدف را قابل قبول خواند و بر سرعت بخشیدن به ادامه کار تأکید کرد.

وی بیان کرد: ثبت احوال در مورد مشکوکین تابعه و افراد فاقد اسناد هویتی باید دقت کافی و حساسیت لازم را داشته باشد.

جمعیت خراسان جنوبی تا پایان  سال ۱۴۰۰ به ۸۳۴ هزار نفر می‌رسد

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی در این دیدار باارائه گزارشی از وقایع حیاتی گفت و تصریح کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان ۷۶۹ هزار نفر بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۳۴ هزار نفر برسد.

مهرآور با اشاره به ۰٫۲ درصد رشد آمار ولادت به ثبت رسیده در ۹ ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه، از ۱۱ هزار و ۶۲ مورد تک زایی، ۱۱۹ مورد دوقلوزایی و ۴ مورد سه قلوزایی در این مدت گفت و اظهار داشت: ۳۱ درصد این ولادت‌ها مربوط به فرزند اول، ۳۷ درصد فرزند دوم، ۲۴ درصد فرزند سوم، ۶ درصد فرزند چهارم و یک درصد فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

وی از وقوع ۳ هزار و ۷۵۵ واقعه فوت در این ۹ ماه گفت و متذکر شد: طی ۷ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۲۳۲ رخداد ازدواج و ۷۹۶ رخداد طلاق به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید   کاروان خدام رضوی نسیم رأفت و مهربانی را در خراسان جنوبی به ارمغان آورد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها