نشست رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه برگزار شد

با حضور استاندار خراسان جنوبی نشست رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه انجام شد.

به گزارش “پیام خاوران“، استاندار خراسان جنوبی در نشست رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه حضور یافت.

در این نشست که با حضور وزیر کشور و استانداران 17 استان مرزی برگزار شد، دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد اقتصادی، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، دیدگاه و نقطه نظرات خود را در زمینه ارتقاء سطح همکاری‌ها با کشورهای همسایه، مطرح نمودند.

در این نشست، وزیر کشور با اشاره به اهمیت توجه به کشورهای همسایه، فرصت های فراوان موجود در منطقه را مورد اشاره قرار داد و نگاه به منطقه را با توجه به چشم انداز 1404 ضرورتی مهم دانست.

وحیدی ابراز امیدواری کرد؛ رؤسای نمایندگی‌های کشورمان و استانداران مرزی از تمامی ظرفیت های موجود در منطقه بهره بگیرند و با طراحی مشترک برای همکاری همه جانبه با کشورهای همسایه تحرک را افزایش دهند.

سعید محمد، دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد اقتصادی نیز در این نشست ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد و مزایای مغفول مانده در این بستر را برشمرد.

جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز آمادگی مجلس شورای اسلامی ‌برای همکاری با وزارت امور خارجه و وزارت کشور جهت ایجاد بسترهای ارتقاء همکاری‌ها در حوزه مناسبات با کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد.

در این نشست امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز برنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم برای فعال سازی رابطه با همسایگان و توسعه تجارت و گردشگری را تشریح نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان داشت: وزارت امور خارجه در 29 استان از 31 استان کشور، دفتر دارد که در گذشته شرح وظایف آن‌ ها بیشتر به امور کنسولی اختصاص داشت اما اکنون رویکرد غالب وزارت امور خارجه و دفاتر آن در استان‌ها اقتصادی است؛ همانطور که بیش از 40 درصد موضوعات سمینار سفرای کشورهای همسایه به مسائل اقتصادی مربوط شده است.

بیشتر بخوانید   تقدیراستاندارخراسان جنوبی ازعملکرد شرکت توزیع نیروی برق دراجرای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز تجارت خارجی به ویژه در نقاط مرزی، در طراز جمهوری اسلامی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی نیست، بیان داشت: وزارت امور خارجه در رویکرد دیپلماسی اقتصادی، با تمام ظرفیت آمادگی دارد که به وزارت کشور و استانداران یاری دهد تا موانع را از سر راه بردارند.

در این نشست، رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه و استانداران مرزی نیز، پیشنهادات و نکات مد نظر خود را به تفصیل بیان کردند و در پایان رؤسای نمایندگی‌ها در قالب گروه های کاری، به صورت جزئی و مصداقی، مسائل خود را با استان های همجوار کشور محل مأموریت مطرح نمودند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها