انقلاب اسلامی کشورهای استکباری را به اضمحلال کشانده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی کشورهای استکباری را به اضمحلال کشانده است و امروز نقش انقلاب در عرصه جهانی مشهود است که مردم انقلابی ایران زمینه‌ساز آن بوده‌اند و در سایه عنایات الهی تداوم خواهد یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با امام جمعه و دست اندرکاران مراسم بزرگداشت روز شهرستان سربیشه اظهار داشت: حضور شما خاطرات سال ۵۷ را برای بنده تداعی می کند خداوند به همه شما خیر دهد و ارواح طیبه همه شهدا را با شهدای کربلا محشور فرماید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نامگذاری ۲۶ دی ماه روز سربیشه با تاسی از نام شهدا نشان از تداوم راه و اهداف آنان دارد که شایسته هم همین است، گفت: شهادت یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک نقطه جریانی است و جمله معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا وَکلُّ شَهرٍ مُحَرَّمٌ» نشان می دهد که عاشورا یک تاریخ نیست و یک جریان است، کربلا یک نقطه جغرافیایی نیست و یک جریان است.

وی ادامه داد: گرچه افتخار شهدا از خانواده معظم آنها شروع می شود اما در آنها خلاصه نمی شود و باید همه نسل ها از نور وجودی شهدا و خیری که در دنیا و شفاعتی که در آخرت دارند، برخوردار شوند.

عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مربوط به یک قوم و کشور نیست بلکه تجدید اسلام است، گفت: اسلام دین خدا برای همه خلق خداست بنابراین در هیچ جا، این خلاصه نمی شود و همه نقطه های جغرافیایی و تارخی را در بر می گیرد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: با وجود همه فشارهای تاریخی و استبدادهای داخلی که دین خدا را در انزوا قرار دادند اما از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمارگرها باز شد، عرصه را بر مردم تنگ کردند و برای جامعه به اصطلاح سازمان ملل، شورای امنیت، حقوق بشر، حقوق کودک و زن ساختند و در این تاریکستان از همه اهرم های که می توانند بر دنیا سلطه پیدا کنند تعبیه کردند اما چه سازمان مللی و شورای امنیت و حقوق بشری؟ اگر به گذشته برگردید همزمان با این تاسیسات، کشورها را اشغال و ملت ها را نابود کردند و بدون هیچ قانونی به کشورها ورود پیدا کردند و هر که را خواستند به اسم این الفاظ دهان پرکن کشتند و شکنجه کردند.

بیشتر بخوانید   فریاد "مرگ بر اسرائیل" در سراسر استان خراسان جنوبی طنین‌انداز شد

وی افزود: از بعد جنگ جهانی تاکنون آمریکا به ۵۰ کشور تجاوز کرده و خون های زیادی ریخته و حق را زیرپا گذاشته است و جنگ هشت ساله را بر مردم ایران تحمیل کردند در حالی که صدام می‌گفت یک هفته دیگر در تهران مصاحبه می‌کنم اما آنها تا پایان جنگ پس از شکایت به دنبال بررسی متجاوز بودند و بعد هشت سال اظهارنظر کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: فقیرترین کشور عربی را با ائتلافی مورد تجاوز قرار دادند و قرار بود طی یک هفته کارشان را تمام کنند چون بوی ذخایر نفت از یمن برخاسته بود اما الان هر وقت پس از هفت سال یمنی‌ها ضرب شصتی نشان می‌دهند صدایشان برای حقوق بشر بلند می‌شود اما شبانه روز خودشان مرد و زن، پیر و جوان و کودک را می‌‎کشند و خبری از شورای امنیت و حقوق بشر نیست!

عبادی با بیان اینکه گروه های القاعده و داعش و سایر جنایتکاران را ساختند و حمایت کردند، افزود: اگر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جلوی این جنایتکاران نمی‌ایستاد کار را یکسره کرده بودند و اگر سلیمانی‌ها و سپاه و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نبودند و آنها غلبه می کردند در این سال‌ها اجازه نمی‌دادند یک قطره آب از گلوی کسی پایین برود.

وی یادآور شد: سال ۵۷ این انقلاب با رهبر دینی به وجود آمد و دو بلوک شرق و غرب، شوروی از بین رفت هرچند در اوایل تبدیل به نوکر غرب شده بود اما امروز موضع روسیه هم ضد استکبار غرب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در زمان رضاشاه پلید که عامل استعمار و انگلیس بود عده‌ای از تجار تهران خدمت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی رسیدند و درخواست کردند که وضع مردم خراب است و برای مردم هیچ رمقی نمانده، به رضاخان هشدار دهید که ایشان فرمودند من می‌‎نویسم ولی او به حرف من گوش نمی‌دهد و این کار روح الله (امام راحل) است که خواهد آمد و شرایط را عوض خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   طرح الکترونیکی قبوض کاغذی عملیاتی می شود/صرفه جویی سالیانه 1.2میلیارد تومان درهزینه ها

عبادی بیان کرد: در چنین انقلابی که نجات بشر در آن مطرح است همان طور که نگران بشر هستیم، مردم کشورهای غربی هم دل‌شان با انقلاب اسلامی است و نامه‌هایی که مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی نوشتند حساب شده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که هشدار داد که انتقام از دشمنان در خانه آنان انجام خواهد شد، گفت: امروز آثار و نقش انقلاب اسلامی در عرصه جهانی مشهود است که مردم انقلابی ایران زمینه‌ساز آن بوده‌اند و  در سایه عنایات الهی تداوم خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: انقلاب اسلامی کشورهای استکباری را به اضمحلال کشانده و این دستاورد مهم به برکت ابتکار عمل مردم انقلابی و عناصر ضد استکباری است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها