اجاره بهای مسکن در بیرجند 120 درصد افزایش یافت

از ابتدای سال اجاره بهای مسکن در بیرجند ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران“، اربابی رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نسبت به پارسال اجاره بهای مسکن ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد و خرید و فروش مسکن  نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: دلیل اصلی افزایش اجاره بها در بیرجند، افزایش مالیات بوده است که هم اکنون برای خانه‌های خالی مالیات دریافت می‌شود و این موضوع سبب افزایش اجاره بها از سوی مالکان خانه‌ها شده است.

اربابی گفت: کاهش ساخت و سازها در بیرجند و روی آوردن معماران و انبوه سازان به ساخت مسکن در سایر شهر‌ها از جمله مشهد به دلیل آنکه ساده تر است و توافقی برای ساخت و ساز‌ها صورت نمی‌گیرد از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ها در بیرجند است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: وضعیت بازار مسکن در سال آینده به جنگ‌های پیش آمده اخیر بستگی دارد و فعلا تصمیمی در خصوص قیمت‌ها گرفته نشده است و احتمال می‌رود که میزان افزایش قیمت‌ها کمتر باشد، اما کاهش قیمت پیش بینی نمی‌شود.

ثبت نام 51 هزار نفر برای مسکن در استان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۵۱ هزار نفر در استان برای احداث مسکن ثبت نام کرده‌اند که تا ۲۰ اسفند ثبت نام ادامه دارد.

وحید داعی اظهار داشت: تلاش شده زمین‌های مورد نظر  در نزدیک ترین مکان به شهر باشد تا احداث واحدهای مسکونی کمترین هزینه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای پنج هزار و ۹۷۰ نفر در بیرجند تأمین مسکن شده است، افزود: در مجموع استان دو هزار و ۱۵ واحد عملیات اجرایی آن آغاز و سه هزار و۳۷ واحد پروانه ساخت اخذ شده است.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال بزرگ نمایی شیوع ویروس کرونا در ایران است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان ۸۹۰ واحد مسکونی نیز به بانک معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: دو هزار و ۲۴ واحد فونداسیون اجرا، یک‌هزار و ۱۶۰ واحد در مرحله اسکلت و ۵۱ واحد مرحله نازک کاری انجام شده است.

داعی خراسان جنوبی را به لحاظ تحویل واحدهای مسکن مهر در کشور چهارم برشمرد و افزود: سهم خراسان جنوبی از یک میلیون مسکن که باید در سال احداث شود، ۴۰ هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در این راستا ۱۸ هزار از آن واحدهای روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

داعی با اشاره به اینکه هزار هکتار از زمین‌های مورد نظر برای احداث واحدهای مسکن ویلایی در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: سایت ۵۰ هکتاری طبس برای احداث واحدهای ویلایی واگذار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها