جهاد تبیین از جهاد نظامی بالاتر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علما هدایت مردم را درحالی برعهده دارند که این هدایت و روشنگری در مساجد باید انجام شود گفت: جهاد تبیین از جهاد نظامی بالاتر است.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در مراسم تکریم هفته مساجد، بزرگداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت آیت‌الله محمدی ری شهری اظهار داشت: آیت‌الله ری شهری عالمی وارسته و شایسته بود و چه خوب است که جوانان به مطالعه کتاب‌های او بپردازند.

وی با بیان اینکه مسجد اساس کار و همه امور خیر است افزود: همه امور خیر باید از مسجد که منبع الهی است آغاز شود و از آن جایی که در آستانه ماه رمضان هستیم مردم هم فرصت بهتری پیدا می‌کنند تا در مساجد حضوریابند که همه باید از این فرصت استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به 12 فروردین روز همه پرسی گفت: مردم ما انقلاب کردند و در همه پرسی که شرکت کردند بیش از 98 درصد آنها نظام اسلامی را خواستار بودند.

عبادی با بیان اینکه در این 43 سال که از عمر با برکت انقلاب سپری می‌شود هر روز دشمنان در حال فتنه بودند گفت: البته همواره در این سالها به هنگام فتنه، دست خدا همراه ما بود تا بر مشکلات پیروز شویم.

وی با بیان اینکه اگر کاری انجام می‌دهیم نباید بر خدا منت بگذاریم چرا که خدا به ما نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که به خدا نیاز داریم گفت: در طول تاریخ انقلاب در هر کجا که انقلاب را تنها گذاشتیم دیدیم که خدا چگونه راه را به ما نشان داد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: علما هدایت مردم را بر عهده دارند که جایگاه هدایت مسجد و امامان جمعه و جماعات مسئول این هدایتگری‌ هستند.

بیشتر بخوانید   آماده باش 145 راهدار و 54 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

وی عنوان کرد: در این مرحله از تاریخ که قرار داریم رهبری به عنوان کارشناس اسلام در بین‌الملل تکلیف ما را در زمینه مسئله تبیین و تاکید کردند و جهاد تبیین با انواع موضوعاتی که دارد از جهاد نظامی بالاتر است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه مساجد مهمترین نماد در جامعه اسلامی است که مورد بی مهری قرار گرفته است گفت: امام علی (ع) در آسیب شناسی که داشت به این نکته اشاره کرد که اگر مساجد تنها به آبادانی و زیبایی آن پرداخته شود و از هدایتگری و روشنگری چیزی به میان نیاید، آن روز از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام مطهری با بیان اینکه در صدر اسلام شاهد بودیم که چگونه مسجد منحرف شد آن هم به دلیل اینکه ارتباط ولی خدا با مسجد قطع شد اظهار داشت: مساجد در مسیر هدایت مردم به سمت نظام ولایت پذیری و ولی فقیه است و باید همیشه ارتباط مردم با مسجد توسط امام عادل وصل شود.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها