توسعه دامنه مشارکت‌های مردمی، اولویت کاری ستاد عتبات عالیات باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه دامنه مشارکت‌های مردمی، باید اولویت کاری ستاد عتبات عالیات استان باشد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که با محوریت بررسی و تصویب برنامه‌های سال 1401 برگزار شد خاطرنشان کرد: اینکه خراسان جنوبی به لحاظ مشارکت مردم در بازسازی اعتبات مقدسه، جزو استان‌های پیشرو است، بسیار قابل تقدیر و ارزنده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه اصلی ستاد باید بر این مبنا پایه گذاری شود که سطح مشارکت مردم توسعه یابد، به این معنا که اگر در حال حاضر این حجم از کمک‌ها مثلاً از حدود 30 درصد جمعیت استان حاصل می‌شود، در پایان سال 1401 این رقم خیلی بیشتر شود و درصد کثیری از جمعیت استان در این امر خداپسندانه دخیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات، نتیجه یک نگاه اعتقادی و آرمانی است متذکر شد: همین نگاه اعتقادی است که سبب شده هر کس از هر قشر و گروهی در طرح توسعه عتبات مشارکت کند.

قناعت اظهار کرد: هر کس به نوعی و در هر سطح و رتبه‌ای تمایل دارد به گونه‌ای ارادت و علاقه خود را به ائمه نشان دهد و این موضوع هیچ ارتباطی به تمکن مالی افراد ندارد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، مردمانی با اصالت، متدین و فرهنگی دارد که اگر چه به لحاظ سطح درآمدی و وضعیت اقتصادی به نسبت دیگر استان‌ها، جایگاه پایین‌تری دارند، اما از نظر کمک به ستاد عتبات عالیات، پیشتاز است.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ اینکه سرانه کمک‌های مردمی در برخی شهرهای استان با بیش از 209، 120 و … درصد رشد مواجه بود، با وجود شرایط اقتصادی نامطلوبی که در سال 1400 داشتیم، بسیار شگفت آور است.

بیشتر بخوانید   پروژه هوشمندسازی و پایش التکرونیکی محیط زیست خراسان جنوبی بهره‌برداری شد

قناعت درباره تأمین اعتبارات مورد نیاز برای احداث ساختمان اداری ستاد و همچنین پیشرفت فیزیکی زائرسرای مشهد نیز قول مساعد داد.

در این جلسه که با محوریت بررسی و تصویب برنامه‌های سال 1401 برگزار شد، تشویق مردم برای وقف املاک، اشجار و … به بازسازی عتبات عالیات، ادامه طرح بزرگ قالیبافی توسط بانوان، مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلا و … از جمله برنامه‌های پیشنهادی ستاد برای سال جاری بود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها