کمبود روغن در فردوس جبران خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: مشکل کمبود روغن در این شهرستان با ورود ۱۰ تن روغن مایع خوراکی و سرخ کردنی طی دو روز آینده، جبران خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی سلیمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان فردوس افزود: قرار بود در چند روز اخیر این روغن‌ها وارد شهرستان شود که با مشکل مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه بخشی از روغن مورد نیاز طی دو روزه آینده وارد شهرستان شده و در چرخه توزیع قرار خواهد گرفت، گفت: ۷۰ درصد از این روغن ها مایع پخت و پز و بقیه مایع سرخ کردنی در بسته بندی های سه لیتری  با قیمت۴۷ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس همچنین از جذب ۱۰ تن دیگر روغن برای شهرستان گفت و افزود: برای جبران کمبود های بازار در بحث روغن ۱۰ تن روغن دیگر در حال جذب است که به محض تخصیص وارد بازار خواهد شد.

وی بیان کرد: علیرغم توزیع ۳۹ تن میوه شب عید از اسفند گذشته تا کنون، در حال حاضر ۱۵۰تن میوه هنوز در سردخانه های جهاد کشاورزی موجود است که باید سریع‌تر به بازار عرضه شود.

سرپرست فرمانداری فردوس نیز در این جلسه گفت: باید نظارت ها بر بازار سخت گیرانه تر و به صورت منظم و موثر باشد، در غیر اینصورت شرایط بازار از کنترل خارج خواهد شد.

مهدی روشن با ابراز تأسف از نبود انسجام در حوزه نظام بازار افزود: ضروری است شکل و چارچوب مشخصی از تامین اقلام، توزیع آن و نظارت بر بازار تعیین شود تا نظام بازار تعیین و پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها ساماندهی شده و در دستور کار کارگروه قرار گیرد و تاثیر آن در روزهای آتی مشاهده شود، گفت: دستگاه‌های متولی نظارت ضمن احترام به کسبه، نظارت‌ها را موثر، دقیق، جدی و بصورت مستمر انجام دهند.

بیشتر بخوانید   حکایت رخنه گرانی و کسادی در پوشاک‌فروشی‌های خراسان جنوبی

روشن افزود: لازم است سامانه پیامکی اطلاع رسانی بازار جهت ارتباط مردم با مسئولین راه اندازی شود تا مردم در خصوص مشکلات بازار بتوانند به راحتی مطالبات خود را با مسئولین مطرح کنند.

رئیس کارگروه تنظیم بازار شهرستان با بیان این مطلب که رصد و پیش‌بینی مهمتر از تامین است بخصوص در موضوع تامین کالای اساسی، مشارکت عاملین توانمند در تامین کالا را خواستار شد.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تجارت فردوس واحد های صنفی شهرستان فردوس در خصوص تامین روغن مورد نیاز خود با مشکل جدی رو به رو هستند و تامین این میزان روغن به تنهایی جوابگوی نیاز شهرستان نخواهد بود.

توزیع میوه های موجود در انبارها تا پایان ماه مبارک رمضان، تعریف سامانه اطلاع رسانی و ثبت نظرات مردمی و رصد قیمت های مصوب شده در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان از مهمترین مصوبات این ستاد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها