آفریقا بازاری مناسب برای محصولات با کیفیت ایران محسوب می‌شود

دبیر مجمع جهانی بازرگانان مسلمان با اشاره به اهمیت بازار کشورهای اسلامی برای محصولات ایران  گفت: آفریقا بازار تشنه‌ای برای کالای ایرانی دارد که در معرفی این کالاها به این بازار می‌توانیم از تولید کننده و صادرکننده حمایت کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” صمد طهماسبی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تولیدکنندگان رزمنده جهادی در خط مقدم اقتصادی هستند و در شرایطی که کشور نیاز به کار جهادی دارد با تمام مشکلات پای کار هستند.

وی ادامه داد: مجموعه جهانی بازرگانان مسلمان به پشتیبانی بسیج و نیروهای مسلح برای تسریع و تسهیل صادرات کالا شکل گرفته است.

طهماسبی گفت: در خصوص بازارچه مرزی بنا به ورود داریم، زیرا یکی از سیاست‌های ما این است که نماینده در بازارچه‌های مرزی داشته باشیم که مشکلات در این زمینه تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی بازرگانان مسلمان گفت: با توجه به کارشکنی‌هایی که اتحادیه اروپا انجام داده به کشورهای آسیایی و آفریقایی تکیه خواهیم کرد و در بحث اروپا هم اگر نیاز باشد در بحث انرژی و مسائل دیگر توجه خواهیم داشت.

وی اظهار داشت:  دنیا امروز تشنه خدمات جمهوری اسلامی است و اگر در بحث اقتصاد به سمت کشورهای اسلامی برویم کافی است؛ حیف است که این امکانات و ‌بستر را داریم ولی به خوبی استفاده نکنیم.

طهماسبی اذعان داشت: با تشکیل دولت جهادی و مردمی مدیران برای ایجاد اشتغال و ثبات اقتصادی تلاش می‌کنند که این مهم باید مضاعف شود.

وی تاکید کرد: بستر مناسب اقتصادی در خراسان جنوبی وجود دارد در کشورهای هدف افغانستان، عراق، سوریه و یمن می‌توان محصولات این استان را به خوبی ارایه کرد.

دبیر مجمع جهانی بازرگانان مسلمان گفت: در سه ماه دیگر نمایشگاهی با مدیریت مرکز تجارت در روسیه فعال خواهد شد که فرصت مناسبی برای معرفی محصولات است.

بیشتر بخوانید   راه اندازی 17 سایت توسعه خدمات ارتباطی در روستاهای قائنات

وی ادامه داد: در مجمع جهانی بازرگانان در چند جهت می‌توانیم به بازرگانان کمک کنیم و همه صنعت‌ها را زیرمجموعه قرار دهیم و هر صنعتی در این استان شکل گرفته آماده‌ایم در بازارهای بین‌المللی به معرض فروش برسانیم و بتوانیم دغدغه بستر مالی استان را در زمینه صادرات کاهش دهیم.

طهماسبی اذعان داشت: قرارگاه اقتصادی معین که سیاستش مانع‌زدایی در بحث صادرات است، واگذار به مجمع بازرگانان مسلمان شده که این مهم کارگروه‌های اقتصادی صادرات را مدیریت می‌کند که فرصت خوبی برای تسهیل موانع است.

وی تاکید کرد: آفریقا بازار تشنه‌ای برای کالای ایرانی دارد که در معرفی این کالاها به این بازار می‌توانیم از تولیدکننده و صادرکننده حمایت کنیم.

طهماسبی گفت: در خصوص بازارچه مرزی بنا به ورود داریم زیرا یکی از سیاست‌های ما این است که نماینده در بازارچه‌های مرزی داشته باشیم که مشکلات در این زمینه تسهیل شود.

نمایندگی مجمع بازرگانان مسلمان در استان خراسان جنوبی ایجاد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با ارائه ایجاد نمایندگی مجمع بازرگانان مسلمان در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز میزبان دبیر مجمع بازرگانان مسلمان در استان بودیم و بازدیدهایی از ظرفیت‌ها و بسترهای صادراتی استان صورت گرفت.

جواد اشرفی افزود: نشست فعالان اقتصادی استان نیز با حضور ایشان برگزار شد که به طرح چالش‌ها در حوزه توسعه صادرات انجامید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از درخواست‌های ما این بود که با محوریت سه اتاق بخش خصوصی (اتاق تعاون، اصناف و بازرگانی) استان  بتوانیم نمایندگی مجمع بازرگانان مسلمان را در خراسان جنوبی را راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید   مشارکت ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات خراسان جنوبی

وی  بیان‌ کرد: می‌خواهیم با راه‌اندازی این نمایندگی همه تولیدکنندگان کاتولوگ‌ها و بروشورهای حاوی توانمندی تولیدی خود را به سه زبان در اختیار این مجمع گذاشته و از این ظرفیت برای معرفی استان و تولیدات استفاده کنند.

اشرفی بیان کرد: مجمع بازرگانان مسلمان این آمادگی را دارد که از تجار، حمایت‌های حقوقی و معاضدت‌های قضایی را در دعاوی بین‌المللی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی دیگر از درخواست‌ها در راستای رونق صادرات به افغانستان، این است که پایانه حمل و نقل استان محدودیتی برای تناژ قائل نباشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها