۳۹ هزار صنعت خرد، متوسط و بزرگ در کشور راکد هستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ۳۹ هزار صنعت خرد، متوسط و بزرگ در کشور وجود دارد که راکد هستند گفت: مقرر شده است از این تعداد یک هزار واحد به همت بسیج سازندگی احیا شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، ظهر امروز با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی کشور ۴۵۲ کارگاه اشتغال‌زای خرد و خانگی در استان به بهره‌برداری رسید تا با افتتاح این طرح‌ها ماندگاری مردم در روستاها بیشتر و سبب مهاجرت معکوس شود.

سردار محمد زهرایی در این مراسم که در روستای “تخته‌جان” بخش قهستان شهرستان درمیان افتتاح شد، اظهار داشت: با صداقت، اخلاص، شفاف و بدون شیله پیله در عمل بدون اینکه وابسته باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی کرده و نگاه به دست کسی نکنیم.

وی از فرمانداران خواست برای حل مشکلات آب و آسفالت راه‌های روستایی همکاری بیشتری با بسیج سازندگی داشته باشند، ادامه داد: باید دشمن را خوب شناخته و ببینیم در مقابل جبهه اسلامی چه جبهه و اختلافی شکل گرفته آن را که خوب شناختیم با هم وحدت خواهیم داشت و این وحدت علیه دشمن خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در بحث فرآوری زرشک باید بسیج سازندگی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی همه دست به دست هم داده و فرآوری زرشک را که وظیفه ما است، نهادینه کنیم.

زهرایی با بیان اینکه اگر برای فرآوری زرشک‌کاری نشود کوتاهی کردیم، عنوان کرد: زرشک 12 فرآوری دارد که اگر در روستاها انجام شود باعث ماندگاری در روستاها و ارزش افزوده و مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی بیان کرد: مسئولان باید با ارائه تسهیلات و تسریع روند اداری طرح‌ها، زمینه‌ساز راه‌اندازی صنایع فرآوری در روستا‌ها شوند تا ماندگاری مردم در روستا‌ها بیشتر شود و مهاجرت معکوس نیز کلید بخورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود از تبصره 18 که فرمانداری دارد و تسهیلاتی که کمیته امداد دارد و بسیج سازندگی هم تفاهم دارد به 30 درصد غیرمددجوها هم می‌تواند تسهیلات بدهد، لذا متقاضیان شناسایی و لیست شوند تا کارگاه فرآوری زرشک در روستاها راه‌اندازی شود و از این جهت بسیج سازندگی همکاری دارد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی از مطالبات رهبری و مردم است

وی بیان کرد: برای 452 کارگاه اشتغال‌زایی خرد و خانگی که امروز افتتاح شد، بیش از 22 میلیارد تومان هزینه شد. این گارگاه‌ها در زمینه‌های صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری، بسته‌بندی زرشک، اقتصاد مقاومتی، خدماتی و صنایع تبدیلی است که هزینه راه‌اندازی آن به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

زهرایی همچنین در شورای اطلاع رسانی شهرستان درمیان با بیان اینکه جهان در حوزه دیپلماسی نتوانسته از پس ایران بر بیاید اظهار داشت: در قدرت نظامی توان تهاجم و شروع کنندگی را داریم و به همین دلیل جنگ تمدنی را راه انداخته‌اند.

وی با تاکید براینکه تمدن پوشالی و در حال افول غرب امروز به جنگ تمدن اسلامی در حال شکل گیری آماده است گفت: امروز جمهوری اسلامی در زمینه نظام سیاسی جز مقتدرترین نظام‌ها در جهان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در تمدن غرب، اصالت یک سرمایه است و اگر ایران را با این قاعده مقایسه کنیم مشاهده خواهید کرد که به دنبال منفعت نیستیم و تکلیف انقلاب اسلامی روشن است و کسی نمی‌تواند آن را تکان دهد ادامه داد: طبق گفته مقام معظم رهبری نباید درگیر مسائل جزیی شویم چرا که از مسائل کلی و راهبردها غافل می‌شویم.

زهرایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نمی‌بازد و باید مراقب باشیم که ما نبازیم افزود: این  انقلاب و اسلام صاحب دارد و متاسفانه این گسست‌های نسلی به خاطر کوتاهی‌های ما به وجود آمده و امروز جنگ، جنگ تمدنی است.

وی با بیان اینکه نباید تناقض رفتاری و نفاق داشته باشیم تا این شکست‌ها و گسست‌های نسلی اتفاق نیفتد و شاهد اتفاقات اخیر نباشیم اظهار داشت: تکلیف خود را باید روشن کنیم.

بیشتر بخوانید   عملیات محوطه‌سازی مجموعه تاریخی شهر سرایان انجام شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه حق همواره در اقلیت بوده است افزود: به این دلیل که جذابیت در برنامه‌های شیطانی بیشتر است و جبهه حق با سختی‌های بسیاری رو به رو است.

زهرایی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اقدام به ایجاد نهضت احیای صنایع کرده است ادامه داد: 39 هزار صنعت خُرد، متوسط و بزرگ در کشور وجود دارد که راکد هستند و مقرر شده از این تعداد یک هزار واحد به همت بسیج سازندگی احیا شوند.

وی با اشاره به صندوق‌های قرض الحسنه عنوان کرد: در خراسان جنوبی صندوق‌های قرض الحسنه پایدار می‌توانند هر صندوقی 150 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد پرداخت کنند.

زهرایی با بیان اینکه طی تفاهم نامه با کمیته امداد مقرر شد  40 هزار واحد مسکن محرومین در کشور ساخته شود افزود: از این تعداد 300 واحد مربوط به خراسان جنوبی است که عملیات اجرایی ساخت 100 واحد مسکونی آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اعتبارات ویژه و قیر به شهرستان درمیان تخصیص خواهد یافت افزود: جاده‌های بین مزارع و محوطه پاسگاه‌های بین راهی دغدغه اصلی است و هر چه بتوانیم تخصیص خواهیم داد.

وی در زمینه پنل‌های خورشیدی گفت: سهمیه تخصیص یافته به خراسان جنوبی با وضعیت اقلیم و تقاضاها برابری نمی‌کند و درخواست افزایش دو برابری آن به مجلس ارائه دادیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان درمیان باید واحدهای صنایع راکد شناسایی و معرفی شوند تا در این زمینه اقدام کنیم.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها