۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در نوبت اعزام حج تمتع

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در نوبت اعزام حج تمتع هستند، گفت: در سال جاری دو هزار و ۳۰۰ نفر از استان به این سفر معنوی خواهند رفت.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین دستگردی در جمع خبرنکاران اظهار کرد: در آبان ماه به طور متوسط در هفته ۱۲ کاروان و در آذرماه نیز به صورت میانگین ۱۰ کاروان از خراسان جنوبی به عتبات می‌رفتند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هفته تنها دو تا سه کاروان عازم سفر زیارتی عتبات می‌شوند، بیان کرد: سردی هوا، نوسانات ارزی و غیره موجب استقبال کمتر مردم از کاروان‌های عتبات در دی ماه شده است.

هزینه‌های سفر عتبات

دستگردی ادامه داد: هزینه سفر به عتبات از خراسان جنوبی به صورت زمینی عادی حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارزان قیمت زمینی هم پنج میلیون و ۲۰۰ هزار است که این تفاوت به تعداد روزهای سفر و درجه هتل بستگی دارد.

وی با اشاره به این اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت عراق تأکیدی بر داشتن کارت واکسن کرونا ندارد، بیان کرد: در خصوص کارت واکسن کرونا هنوز بخشنامه جدید ابلاغ نشده و اعزام زائران طبق روال قبل انجام می‌شود مگر با توجه به شرایط جدید دستورالعمل جدیدی داده شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در خصوص حج تمتع در سال ۱۴۰۲ گفت: برای حج تمتع اولویت اول ما کسانی هستند که در سال ۹۹ هزینه را پرداخت کرده‌اند ولی به دلایلی امکان سفر آنان در سال گذشته فراهم نشد.

دستگردی اظهار کرد: تنها ۵۰ درصد افرادی که سال ۹۹ هزینه سفر حج را پرداخت کردند، توانستند به این سفر معنوی اعزام شوند.

اولویت‌های حج تمتع سال جاری

وی با اشاره به اینکه اولویت بعدی ما برای اعزام به حج تمتع، دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا پایان سال ۸۵ است، بیان کرد: اولویت سوم ما برای اعزام نیز هم استانی‌هایی هستند که قبوض ودیعه گذاری تا پایان فروردین سال ۸۶ دارند.

بیشتر بخوانید   فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی: نسبت به هر تجاوزی پاسخ قاطع و دندان شکن به متجاوزگران خواهیم داد

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اولویت چهارم هم کسانی هستند که قبوض ودیعه گذاری تا پایان اردیبهشت ۸۶ دارند.

دستگردی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت اعزام سفر حج تمتع هستند، یادآور شد: پیش بینی ما بر این است که حج سال جاری دو هزار و ۳۰۰ نفر از استان به این سفر معنوی خواهند خواهند شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها