معاینه پزشکی ۱۱۲۰ نفر از متقاضیان اعزام به حج در خراسان جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از انجام معاینات پیش از اعزام حج ۱۴۰۲ برای هزار و ۱۲۰ زائر در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید رضا لطیفی با اشاره به اهمیت معاینات پزشکی زائرین حج ۱۴۰۲ در استان خراسان جنوبی، بیان کرد: در ابتدای امر، معاینات متقاضیان مدیریت کاروان ها در دستور کار قرار گرفته تا روند شکل گیری کاروان های استان و متعاقب آن ثبت نام زائرین تسهیل شود.

وی با بیان اینکه صحت و سلامت مدیران کاروان های حج و‌ زائران از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: تمامی معاینات در خصوص‌ این عزیزان با دقت و حساسیت خاص و طبق دستورالعمل های مرکز پزشکی حج صورت گرفته است.

لطیفی با بیان اینکه معاینات پزشکی زائران از پنجم فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: زائران بعد از ثبت نام اولیه در کاروان‌ها با فرم معرفی نامه معاینات به مراکز هلال احمر مراجعه می کنند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت هفت مرکز هلال احمر برای معاینات زائرین در سطح استان، گفت: تاکنون معاینه اولیه بیش از هزار و ۱۲۰ زائر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این افراد بر اساس دستورالعمل صادره و متناسب با شرایط سنی زائرین، آزمایشات، نوار قلب، عکس قفسه سینه و … درخواست شده است، گفت: پس از عودت نتایج به پزشک مربوطه در صورت عدم وجود مشکل، تاییدیه صحت و سلامت زائرین در سامانه ثبت معاینات انجام می شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   قنات روستای ریزآب بیرجند بهره‌برداری شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها