حضور پزشکان حاذق کشور برای درمان بیماران مادرزادی در خراسان جنوبی

موسسه محکم با کمک گروهی از پزشکان جراح که بیشتر در رشته‌های اطفال تخصص دارند برای درمان کودکان با بیماری‌های مادرزادی به استان خراسان جنوبی سفر کرده و این بیماران را رایگان درمان می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران” موسسه محکم با هدف حمایت از کودکانی که به‌طور مادرزادی از بدو تولد دچار ناهنجاری و نقص جسمی هستند، فعالیت می‌کند. افتخاری که این موسسه دارد این است که تا به حال توانسته با اقدامات درمانی کاملا رایگان به خانواده‌هایی که دچار این مشکل هستند، خدمت‌رسانی کند.

موسسه محکم با کمک گروهی از پزشکان جراح که بیشتر در رشته‌های اطفال تخصص دارند، فعالیت خود را آغاز کرده است و تمام هزینه‌های درمانی این نوع ناهنجاری‌ها توسط خیرین این مجموعه تامین می‌شود. زمانی که ناهنجاری‌ها از بدو تولد تشخیص داده می‌شود، درمان‌ها باید از همان ابتدای تولد آغاز شود اما متاسفانه در اغلب مواقع به دلیل عدم آگاهی و هزینه‌های زیاد، درمان به موقع انجام نمی شود و کودک دچار عوارض بسیار و جبران‌ناپذیری می‌شود.

درمان بیماری‌های مادرزادی هزینه‌های گزاف درمانی دارند

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم در خراسان جنوبی و عضو مجمع خیرین استان  در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موسسه محکم در سال ۱۳۸۴ در تهران به همت تعدادی از پزشکان متخصص و خیرین از جمله دکتر دلشاد راه‌اندازی شد.

حسین خالدی با بیان اینکه بیماران مادزادی از مظلومترین و نیازمندترین بیماران بوده که علاوه بر هزینه‌های گزاف درمانی بعضا حتی توان بازگوکردن نیاز خود را ندارند، اضافه کرد: افراد دارای این بیماری، علاوه بر خود، خانواده و اطرافیانشان تا اخر عمر تحت تاثیر روانی و جسمی بیماری  قرار دارند.

وی با بیان اینکه دکتر دلشاد از بنیانگذاران  موسسه در مدیریت پزشکی در ایران  خدمات ارزنده‌ای را برای پزشکی  ارائه داده، یادآور شد: این پزشک حاذق در زمان جنگ در خدمت مجروحین بود و همچنین به عنوان مشاور و بعضا نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس بیمارستان در تهران و موسس بیمارستان در لبنان فعالیت داشته و اکنون نیز یک بیمارستان خصوصی به نام مریم در کرج دارد.

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم یادآور شد:  با توجه به فراوانی بیماری مادرزادی در خراسان جنوبی از طریق مجمع خیرین سلامت  استان با موسیه ارتباط گرفته شد تا نمایندگی موسسه محکم را در خراسان جنوبی نیز تاسیس شود.

بیشتر بخوانید   خروج از بحران کرونا در خراسان جنوبی/ وضعیت شکننده است

خالدی با بیان اینکه در نوزدهم مرداد  ۱۴۰۱ پس از جلسه با دکتر موسوی‌نژاد و دکتر اسماعیلی با استقبال گرم مدیران دانشگاه، درخواست رسمی به موسسه ارائه شده و سپس جلساتی در تهران برگزار شد؛ خاطر نشان کرد: پس از  تایید تاسیس نمایندگی، با حضور دکتر دلشاد و هیئت همراه در استان و جلسه با هیئت موسس،  هیئت امنا و اعضای هیئت مدیره که شامل ۷ نفر هستند انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا طبق روال باید بیماران مادرزادی برای گرفتن خدمات به تهران و سایر استانها اعزام می‌شدند یادآور شد: پس از دوماه به دلیل همراهی ویژه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت استاندار ، مدیران موسسه را بر آن داشت بخش جراحی اطفال در استان راه اندازی شود.

۶ میلیارد تومان اعتبار برای موسسه در بیمارستان رازی اختصاص یافت

این عضو خیرین سلامت استان تاکید کرد: توسط دانشگاه فضای لازم در بیمارستان تخصیص یافته و موسسه نیز اعزام مداوم پزشک را بر عهده گرفت و پس از دیدار با استاندار ۶ میلیارد تومان برای تجهیز موسسه در بیمارستان رازی اختصاص یافته که تاکنون ۳ میلیارد تومان وصول شده است.

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم با بیان اینکه برای بیماران مادرزادی که به موسسه رجوع می‌کنند مبلغ اندکی بابت ویزیت از دفترچه کسر می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی مراحل درمان و جراحی بیماران رایگان انجام می‌شود.

  وی یادآور شد: طی قراردادی مبلغ اندکی برای درمان، اسکان  و بلیط از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای پزشکان دعوت شده هزینه می‌شود.

خالدی یادآور شد: تعداد زیادی از استان‌ها از جراح اطفال برخوردار نبوده لذا در مرحله بعدی بیمارانی از سایر استانها از جمله سیستان  و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان نیز پذیرفته می‌شود تا صنعت توریسم درمانی نیز در استان رونق بگیرد.

بیشتر بخوانید   امتحانات دانش آموزان در خراسان جنوبی غیرحضوری برگزار می‌شود

درمان ۵۶ بیماری مادرزادی

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم با بیان اینکه  موسسه خیریه محکم، تنها موسسه در کشور و بزرگترین در دنیا (از نظر تعداد بیماری تحت پوشش) در زمینه درمان رایگان ۵۶ بیماری مادرزادی کودکان و تامین خدمات و هزینه های جانبی است ادامه داد: ضمن برخوداری از متخصصین مجرب با تعداد ۱۸ بیمارستان کشور نیز قرارداد همکاری دارد.

وی یادآور شد: کودکان دچار ناهنجاری‌های مادرزادی در خراسان جنوبی، از سوم تا نهم اردیبهشت با سفر تیم پزشکی متخصص به بیرجند، معاینه و جراحی می‌شوند.

خالدی یادآور شد: در ادامه سفر‌های تیم پزشکی موسسه خیریه محکم به خراسان جنوبی، دلشاد و سیدجواد سیدی پزشکان فوق تخصص جراحی اطفال در بیمارستان رازی حضور می‌یابند و کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی را ویزیت و جراحی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  تیم مذکور از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان رازی بیرجند استقرار می‌یابند افزود: هم استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۶۲۶۰۵۷ تماس بگیرند.

پیگیری مداوای افراد بی بضاعت از اهداف خیرخواهانه موسسه محکم

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم با بیان اینکه موسسه خیریه محکم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بیمارستان رازی تاکنون سفر‌های مختلفی به استان برای مداوا و معالجه افراد با ناهنجاری مادرزادی انجام داده است ادامه داد: انجام اعمال جراحی و پیگیری مداوای افراد بی‌بضاعت در نقاط مختلف استان از جمله اقدامات خیرخواهانه این موسسه به شمار می‌رود.

خالدی با بیان اینکه در این بازه حضور پزشکان در بیرجند به طور تمام وقت و در دو شیفت کار می‌کنند یادآور شد: در شیفت صبح ویزیت و در شیفت عصر، جراحی بیماران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان تاسیس نمایندگی تاکنون ۵۶۷ بیمار در موسسه پذیرش شدند، یادآور شد: از این تعداد ۴۶ بیمار جراحی و ۳ بیمار برای درمان به مشهد اعزام شدند.

بیشتر بخوانید   ذخیره ۶۵۰ هزار متر مکعب روان آب در خراسان جنوبی

۱۵ استان کشور جراح نوزاد ندارند!

عضو خیرین سلامت استان با تاکید بر اینکه حساسیت طبابت در بخش نوزادان بسیار زیاد است و در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان جنوبی فوق تخصص جراحی اطفال نداریم، ادامه داد: این پزشکان که دعوت می‌شوند از حاذق‌ترین پزشکان جراحی اطفال در کشور هستند.

مدیر اجرایی موسسه خیریه محکم با تاکید بر هزینه بالای درمان بیماری های مادرزادی، خاطر نشان کرد:  گاهی یک بیمار نیاز به چندین عمل پیاپی دارد که از طرف موسسه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از  سوی  دیگر بسیاری از این بیماران که از شهرهای دیگر می‌آیند از طرف خیرین استان و همچنین بیمارستان رازی مکان اسکان  فرد  بیمار و همراهان آنها فراهم می‌شود.

خاطرات شیرین درمان کودکان با بیماری‌های مادرزادی

خالدی خاطرنشان کرد: افراد متمکن قطعا پیگیر درمان کودکان بیماری مادرزادی می‌شوند اما اقشار ضعیف جامعه وجود دارند که حتی گاهی برای معالجه مراجعه نمی‌کنند.

این فعال خیر با اشاره به خاطرات شیرین خانواده‌ها از سلامتی کودکان مادزادی یادآور شد: در سری قبل مردی به همراه همسر و فرزندش از شهر بجستان استان خراسان رضوی برای مداوا آمدند پیگیر اسکان و درمان کودک شدیم بعد از اتمام کار مادر با گریه شوق همه کادر درمان را دعا می‌کرد.

وی  با اشاره به خاطره کودک بیمار مادزادی در زیرکوه خاطر نشان کرد: پدر این کودک که قبلا هم برای مداوا اقدام کرده بود  یادآور شد به دلیل هزینه گزاف دیگر پیگیر درمان فرزندم نشدم اما الان خیلی خوشحالم چرا که کودکمان را خدا دوباره به ما داد آن هم سالم!

خالدی عنوان کرد:  یکی از  مشکلات  این موسسه اندک بودن بحث اطلاع رسانی است و چقدر خوب و شایسته است که در مدت زمان حضور پزشکان در بیمارستان رازی رسانه‌ها این صحنه‌های انسان دوستانه را به نمایش و تصویر بگذارند.

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها