۵۷۰ پروژه برق رسانی با۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار در شهرستان بیرجند اجرا شد

مدیرتوزیع نیروی برق شهرستان بیرجندگفت:۵۷۰ پروژه ازمحل اعتبارات استانی، عوارض برق، اعتبارات داخلی و تاسيسات برقرسانی در مناطق شهری وروستایی این شهرستان احداث شده که برای اجرای آنها در مجموع ۱۰۰ ميليارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارشپیام خاوران “ شهرستان بیرجند با وسعت ۳۱۷۰۴ کیلومترمربع در شرق ایران و در فاصله حدوداً ۵۰۰ کیلومتری از مرکز استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد قرار دارد. این شهرستان از شمال به قاین و زیرکوه، از جنوب به خوسف و سربیشه، از غرب به سرایان و از شرق به شهرستان درمیان و سربیشه محدود می شود. شهرستان بیرجند دارای یک بخش مرکزی است. بیرجند اولین شهر در ایران است که در سال ۱۳۰۲ ه.ش (قبل از تهران) از لوله کشی آب شهری برخوردار شد و بنگاه آبلوله بیرجند به عنوان اولین سازمان آبرسانی در ایران شناخته می شود.مدرسه شوکتیه بیرجند، سومین مدرسه آموزش به سبک جدید، بعد از دارالفنون و رشدیه تبریز است. به علت موقعیت سیاسی و استراتژیک بیرجند، سومین فرودگاه کشور در سال۱۳۱۲ه.ش پس از قلعه مرغی و بوشهر، در این شهر ساخته شد و تا پیش از جنگ جهانی دوم، دو کنسولیاری انگلیس و روسیه در بیرجند، مشغول فعالیت بوده اند.

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند در حال حاضر با۳۰ فيدر فشارمتوسط،۱۳۱۲کیلومترطول خطوط فشار متوسط هوايي وزميني و۱۳۲۴کیلومترخطوط فشار ضعيف هوايي و زميني،۲۰۲۸دستگاه ترانسفورماتور توزيع باظرفیت۳۳۰مگاولت آمپرخدمات باکیفیت برق را به ۱۴۴هزار مشترک شهری وروستایی درشهر بیرجند و۲۴۶ روستا ارائه می دهد.

مهندس محمدرضاعبدی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران “ به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده این مدیریت در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: ۵۷۰ پروژه ازمحل اعتبارات استانی، عوارض برق، اعتبارات داخلی و تاسيسات برقرسانی در مناطق شهری وروستایی این شهرستان احداث شده که برای اجرای آنها در مجموع ۱۰۰ ميليارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اجرای پروژه های تامين برق شهرکهای روستایی ، مسکن ملی، صنوف آلاینده، مسکن محرومين، روشنایی معابر و بهينه سازی شبکه های شهری و روستایی راازمهمترین طرحهای اجرا شده در این مدیریت برشمرد وگفت: برای اجرای این طرح ها ۱۱۷ دستگاه ترانسفور ماتور، ۴۳ کيلومتر شبکه فشار متوسط، ۸۱ کيلومتر شبکه فشار ضعيف، ۶ کيلومتر شبکه روشنايي معابر و نصب ۱۲۰۰۰ مورد تجهيزات شبکه و… اجرا شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند افزود: اعتبارات مزبور در راستای احداث شبکه برای تامين برق متقاضیان، بهينه سازی شبکه ها، احداث و بهينه سازی روشنايي معابر، تامين زيرساختهای برق کارگاهها و کارخانجات ( صنوف آلاينده، منطقه ويژه اقتصادی و…) هزينه شده است ودر حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در تامین برق مشترکان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید   وضعیت خوب نهبندان در روستاهای برق دار / قدردانی از خدمت رسانی به مردم توسط شرکت برق استان

اجرای۵۵ کيلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در سال جاری

وی بابیان اینکه در سال گذشته بيش از ۵۷ هزار متر شبکه سيمی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شد اظهارکرد: پيش بينی می شود در سال جاری حدود ۵۵ کيلومتر شبکه با اعتبار بالغ بر۱۳ ميليارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شود که اجرای اين پروژه ها سبب کاهش خاموشی ها ، افزايش ايمنی شهروندان ومشترکين، کاهش شاخه زنی درختان و جلوگيری از تخريب محيط زيست، اصلاح شبکه و رفع افت ولتاژ و… شده است

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند افزود: درراستای هوشمند سازی و ایجاد نقطه اتوماسیونی جدید مطالعات جایابی کلید توسط کارشناسان شرکت توزیع و اساتید دانشگاه علمی کاربردی انجام و در سال گذشته ۶ کلید گازی تحت اتوماسیون در شهرستان نصب و در سال جاری نیز ۱۶ دستگاه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

عبدی در پاسخ به این سئوال که هوشمند سازی شبکه چه دستاوردی داشته،با چه میزان اعتبار و از چه منابعی اجرا شده است گفت: کاهش مدت زمان خاموشیها، کاهش هزینه های رفع خاموشی و افزایش ایمنی و کاهش حوادث جانی و مالی از دستاوردهای اجرای این طرح بوده وبرای هوشمند سازی در خطوط فشار متوسط شهرستان بیرجند بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.

ارائه خدمات به بیش از ۱۴۴ هزار مشترک شهری وروستایی

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند با بیان اینکه پایداری شبکه ها در شهرستان مناسب و در حد استاندارد است بیان کرد: در حال حاضربه۱۳۹ هزار و۴۹۶ مشترک فعال خدمات ارائه و ۴هزار و۵۸۳ مشترک جدید نیز به این تعداد افزوده شده است.

عبدی با اشاره به اینکه ۱۷درصد مشترکان پرمصرف، ۸درصد کم مصرف و۶۵ درصد خوش مصرف هستند تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف به ادارات و ساختمانهای پرمصرف اخطار و عقد تفاهم نامه با مشترکان دیماندی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید   ۴۴ پرونده گرانفروشی در خراسان جنوبی به تعزیرات حکومتی رفت

وی جذب حدود۱۰۰ درصدی اعتبارات عوارض برق و اعتبارات استانی که در نتيجه تامين برق به سمت توسعه روستاها و شهرکهای روستایی، زيرساختهای مسکن ملی، صنوف آلاينده و بهينه سازی شبکه روشنايي معابر اصلی شهر انجام شده است که کاهش خاموشی ها و تلفات را در پی داشته است و خاموشی ها به نرخ       ۱۵/۰ در هزار و ۷۸ دقیقه به ازای هر مشترک در سال و تلفات به ۵/۷ درصد رسیده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند استفاده بهينه و حداکثری از تمام ظرفيتهای موجود، استفاده از ظرفيت پيمانکاران بومی برای اجرای پروژه ها، بکارگيری ، پرورش و استفاده از نيروهای جوان و با انگيزه در راستای پيشبرد اهداف و اجرای پروژه ها را از مهمترین رویکرد های اجرایی و عملیاتی صورت گرفته طی سال گذشته عنوان کرد.

برنامه ريزی برای اجرای پروژه ها در کوتاهترين زمان ممکن

مهندس عبدی تسهيل در تامين برق متقاضيان و واحدهای مسکونی، تجاری و به خصوص واحدهای توليدی وکارگاهی (به صورت ويژه تامين برق منطقه ويژه اقتصادی و سايت صنوف آلاينده که ارتباط مستقيم با توليد دارد در دستور کار قرار دارد)، بهينه سازی و اجرای شبکه های مانور و افزايش قابليت اطمينان در راستای کاهش خاموشی مشترکين رااز مهمترین برنامه اجرایی و سیاست راهبردی در سال جاری برشمرد.

وی گفت: برنامه ريزی مدون برای اجرای پروژه ها در کوتاهترين زمان ممکن، برگزاری مرتب جلسات کنترل پيشرفت فيزيکی پروژه ها و پايش و رصد موانع موجود ، پيگيری اعتبار از محلهای استانی، ملی، عوارض و… برای اجرای پروژه ها و با اولويت پروژه های نيمه تمام در دستور کار قرار دارد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند احداث شبکه مورد نياز برای تامين برق شهرکهای روستایی و سمت توسعه روستاها، اجرای پروژه های تامين برق سايتهای مسکن ملی ۲۷ هکتاری سايت اداری و اراضی زعفرانيه، بهينه سازی شبکه های برق روستایی مطابق اولويتهای اعلام شده در برنامه سه ساله، اتمام عملیات برقرسانی به منطقه ویژه اقتصادی و …رااز مهمترین طرحهای این مدیریت برای سال جاری در حوزه های مختلف بیان کرد.

تلفات در سال۱۴۰۱ برای بیرجند ۵/۷ درصد

بیشتر بخوانید   همسران و مادران شهدا در شرکت برق خراسان جنوبی تجلیل شدند

وی در پاسخ به این سئوال که میزان تلفات دراین مدیریت درحال حاضر چه عددی است، شاخص کشوری چه میزان است و برای رسیدن به شاخص هدف گذاری شده چه اقداماتی صورت گرفته است اظهارکرد: تلفات در سال۱۴۰۱ برای بیرجند ۵/۷ درصد بوده است که تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار، کاهش شعاع تغذیه شبکه های فشار ضعیف از طریق احداث پست جدید یا جابجایی پست به مرکز ثقل بار ، بازآرایی شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف ، تبدیل شبکه های تکفاز به سه فاز ، بالانس بار فیدرها و پست ها، تبدیل چراغ های گازی بهLED ، رفع اتصالات سست، تعویض کنتورهای معیوب ، نصب کنتورهای هوشمند با دقت بالا و احداث نیروگاههای تولید پراکنده خورشیدی را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

مهندس عبدی با اشاره به اینکه مهم ترین مولفه های تلفات، فنی و غیر فنی است تصریح کرد: در حوزه تلفات فنی استفاده از ترانسفورماتورهای کم تلفات، ترمیم و اصلاح و تبدیل شبکه های تکفاز به سه فاز، تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار، رفع اتصالات سست و تبدیل بست های انشعابی به بوش، احداث پست و بازآرایی شبکه ها به منظور کاهش شعاع تغذیه فیدرها از مهم ترین اقدامات انجام شده می باشند. همچنین در حوزه تلفات غیر فنی نیز شناسایی و جمع آوری برقهای غیر مجاز، تعویض کنتورهای معیوب، افزایش ضریب قرائت کنتورها (کاهش دربسته ها)، نصب MOFدر مبادی ورود و خروج انرژی ، شاخه زنی درختان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با بیان اینکه روند تغییرات تلفات در شرکت نزولی بوده است که در سال ۱۴۰۱ پروژه های زیادی به منظور کاهش تلفات در شهرستان بیرجند تهیه و اجرا گردیده است گفت: احداث ۹ دستگاه پست هوایی، ۲۴۵۰ متر شبکه فشار متوسط و ۲۰۵۰ متر شبکه فشار ضعیف به منظور کاهش شعاع تغذیه فیدرها،احداث ۱۱۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۱۳۸۰ متر شبکه فشار ضعیف به منظور بازآرایی شبکه ها ،ترمیم و اصلاح و تبدیل فاز شبکه فشار ضعیف ۲۲۰۰ متر ،تعویض ۹۰۰ دستگاه چراغ گازی با چراغ LED دراین راستا عملیاتی شده است.

انتهای پیام/۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها