۵۰ درصد زندانیان خراسان جنوبی شاغل هستند

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت: هم اکنون اشتغال ۵۰ درصدی در زندان های استان صورت گرفته است.

به گزارش “پیام خاوران” جانشین سپاه انصارالرضا(ع) و جمعی از مسئولان بسیج حقوقدانان باحضور در در اداره کل زندان های استان با مید کل زندان ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر کل زندان های استان  ضمن تبریک دهه ولایت و امامت در این دیدار گفت: کار سخت و احساس زندانبانی باروحیه جهادی همکاران درزندان های سطح استان توانست در موقعیت های مهم کمترین دسیسه را برای دشمنان انقلاب اسلامی محیا کند.

علی عبدی افزود: زندان ها فقط کار نگهداری مجرمین را تنها بر عهده ندارد بلکه در حوزه های فرهنگی تربیتی ،اشتغال،قضایی و… کارهای برای جامعه هدف خود انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اشتغال ۵۰ درصدی در زندان های استان صورت گرفته است عنوان کرد: اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها یعنی دیگر زندانی وقت خود را به بطالت نمی گذرد و در دوران محکومیت خود حرفه ای را یاد میگیرد.

وی اذعان داشت: در مباحث فرهنگی کار های خوبی انجام شده و بزودی اندرزگاه معراج که با سبک خاصی طرحی و برنامه ریزی شده در زندان مرکزی به بهره برداری می رسید.

مدیر کل زندان های استان گفت: : ما زندانیان را برادران و خواهران خود می دانیم و در جهت سالم سازی روحی و جسمی آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده و سعی کرده ایم با بهبود شرایط نگهداری از آنها در حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی هر چه بیشتر کوشش کنیم.

عبدی داشتن تفکر بسیجی در امورات را موجب پیشرفت هر چه بیشتر در امور محوله ذکر کرد و گفت : هر کجا که تفکر بسیج بر امورات حاکم باشد ، کارها به بهترین نحو و در کمترین زمان به انجام می رسد و این تفکر در تمامی همکاران ما به عینه مشاهد می شود

بیشتر بخوانید   شناسایی ۶۷۰ کالای غیراستاندارد در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج حقواقدانان استان نیز در این دیدار گفت: همان‌طور که نظام مقدس در تمام حوزه‌ها اثرگذار بوده، در زندان‌ها نیز در بحث اصلاح و تربیتی اثرگذاری خوبی داشته است.

سرهنگ سموئی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که زندان باید دانشگاه آدم‌سازی باشد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند، زندان آموزشگاه نیکی‌ها است، ادامه داد: زندان تنها مکانی برای نگهداری نیست، بلکه نگاه اصلاحی و تربیتی وجود دارد.

وی ادامه داد: زندانیان زاییده قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نیست بلکه از جامعه به زندان روانه شده‌اند و حضور سرپرست خانواده در زندان، همسر و فرزندانش را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

وی افزود: زندان مکانی است که می‌تواند آسیب‌زا باشد، ان‌شاءا… بتوانیم در قرارگاه اجتماعی زندان  اقداماتی  خوبی بدهیم که کمترین آسیب را داشته باشیم.

شایان ذکر است: در این دیدار سردار یوسفی جانشین سپاه انصارالرضا(ع) و حجت الاسلام طاهری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها