شناسایی ۶۷۰ کالای غیراستاندارد در خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از شناسایی ۶۷۰ کالای غیراستاندارد در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دستورانی صبح امروز در آیین نکوداشت روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته به عنوان نماینده تولیدکننده و مصرف‌کننده عمل کرده‌ایم و با دو هزار و ۶۶ بازرسی ۶۷۰ کالای غیر استاندارد را شناسایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که امروز مردم از آرد با کیفیتی استفاده می‌کنند، افزود: به جای اینکه مردم و تولیدکننده به سمت ما بیایند ما به سمت آنها رفته‌ایم و با ۵۴۱ بازرسی ۶۸۷ نمونه برداری کرده‌ایم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تاکید کرد : هر واحدی که مشکلی در زمینه استاندارد دارد به شرط رعایت حقوق مردم آماده هر گونه همکاری را با آنها داریم.

به گفته وی ۶۷ درصد واحدهای که مشمول استاندارد اجباری بودند را به ۵۴ درصد رسانده‌ایم.

دستورانی خاطرنشان کرد: ۴۱ درصد کم فروشی رسمی داشتیم که امروز آن را به ۲۶ درصد کاهش دادیم که نشانگر کار جهادی است.

وی تصریح کرد: ۳۷۰ بازرسی از شهر بازی‌ها و صدور ۴۷۸ گواهینامه برای آسانسورهای موجود در استان انجام شده و ۷۱ دستگاه پر تردد دولتی را با ۱۱۰ آسانسور که فقط ۱۲ درصد آنها استاندارد داشت را کنترل کردیم که به ۵۵ درصد رسیده است.

مدیرکل استاندارد  خراسان جنوبی گفت: در این مراسم از دو واحد نمونه کویرتایر و تروند زعفران قاینات که همه شاخص‌های استاندارد را رعایت کرده‌اند ، تقدیر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از موضوع‌های اصلی جهان اسلام بحث فلسطین و قدس شریف است و بیش از ۷۰ سال هست که مردم فلسطین جنایات اسرائیل را تحمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید   مرغ مازاد تولیدکنندگان در خراسان جنوبی خریداری می‌شود

جواد قناعت با اشاره به پیشنهاد ایران مبنی بر انجام تحقیقی توسط دانشمندان دانشگاه‌های اروپایی برای مشخص شدن واقعیت هلوکاست، افزود: کشورهای اروپایی با هر گونه تحقیق در این زمینه حتی توسط دانشمندان خود موافقت نمی‌کنند که این موضوع نشانگر غیر واقعی بودن آن است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به فرض اگر هلوکاست درست باشد، چرا در اروپا مکانی برای زندگی یهودی‌ها در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: صهیونیست که خود را نژاد برتر می‌داند، درصدد نابودی قدس و تسلط بر جهان است.

قناعت تصریح کرد: محو اسرائیل یعنی اینکه مردم فلسطین برای خود کشوری در فلسطین تشکیل دهند و صهیونیست‌ها را از آن خارج کنند.

وی متذکر شد: با وجود ممنوعیت‌های موجود، بیمارستانی را اسرائیل در غزه بمباران می‌کند و بیش از هزار کودک، زن و مجروح در این حادثه شهید می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر حماس سلاح‌های داشته باشد که بتواند این بیمارستان را بمباران و از بین ببرد، تل آویو را نابود و با خاک یکسان می‌کرد.

به گفته وی با وجود دردناک بودن جنایات اخیر اسرائیل باید بدانیم که اگر این جنایات ادامه یابد، مقاومت منافع آمریکا و اسرائیل را در جهان به خطر خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اگر حزب الله لبنان به کمک حماس بیاید، ما هم به اسرائیل کمک خواهیم کرد، افزود: این موضوع نشانگر خواری و زبونی آمریکا در جهان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم در موضوع استاندارد گام‌های خوبی با اجرای ۱۳ اقدام انجام شده که یکی از آنها گفتمان سازی موضوع استاندارد در جامعه است.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره)و قیام  15 خرداد

قناعت از استاندارد به عنوان وکیل مدافع تولیدکننده و مصرف کننده یاد کرد و افزود: نگاه‌های بخش دولتی و خصوصی و مردم نسبت با استاندارد باید تغییر کند که در دولت سیزدهم این کار شروع شده است.

به گفته وی حضور موثر استاندارد ایران در میادین استاندارد بین المللی یکی دیگر از اقدامات مورد نظر در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به استانداردسازی محصولات پر مصرف خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید از محصولات استاندارد خراسان جنوبی استفاده کنند و دستگاه‌های نظارتی هم باید در این زمینه اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با انجام این کار شاهد تولید نیازهای استان و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود، گفت: در استاندارد سازی کالاها نباید وارد مسایل حاشیه‌ای شویم.

قناعت، خواستار حمایت از تولیدات بومی استان برای تثبیت اشتغال شد و گفت:  با توجه به وجدان کاری در میدان عمل، باید خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت بین استان‌ها نباید عقب بمانیم و پیشرفت را خودمان باید در خراسان جنوبی به وجود آوریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه راه آهن تصریح کرد: با حضور در جلسه دیروز هیئت دولت مسایل مختلف استان مانند انتقال آب، مشکلات اجرای نهضت ملی مسکن و… پیگیری شد.

به گفته وی خط اعتباری ویژه‌ای برای اجرای نهضت ملی مسکن و اعتبار لازم برای ایجاد زیر ساخت‌های مربوط به آن باید اختصاص یابد.

قناعت با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی گفت: در این جلسه پیگیری لازم برای رفع مشکلات اقتصادی  استان انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد با ایجاد فضای مطلوب بین استاندارد و تولیدکنندگان استان، شاهد تولید نیازهای خراسان جنوبی در داخل استان باشیم که انجام این مهم با کار تیمی امکان پذیر می‌شود.

بیشتر بخوانید   پایان یک ماموریت/ قدردانی از زحمات مرد خستگی ناپذیر اقتصاد خراسان جنوبی+عکس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها