تدارک شبکه خاوران برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

صدا و سیمای خراسان جنوبی برای انعکاس مراسم های روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک لازم را در نظر گرفته است.

به گزارش “پیام خاوران“، شبکه خاوران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با هدف پوشش پوشش مراسم های عزاداری از غرب تا شرق استان برنامه ریزی و تدارک های لازم را در نظر گرفته است.

سیمای خاوران در کنار اعزام گروه هایی به نقاط مختلف استان برای پوشش مراسم های عزاداری مردم در سایر شهرستان ها با برنامه “ما ملت امام حسینیم” در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی به تهیه کنندگی محمد کاخکی مهمان خانه های هم استانی هاست.

این برنامه از ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر در روزهای پنجشنبه و جمعه به روی آنتن شبکه خاوران می رود.

در نوبت عصر این روزها هم سیمای خاورران با برنامه های تکیه حسینی ، خیمه گاه ، تا بیکران عشق و روضه الشهدا به انعکاس گوشه ای از عزاداری های مردم استان در نقاط مختلف می پردازد.

رادیو خاوران هم ویژه برنامه ” ما ملت امام حسینیم ” را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به تهیه کنندگی خانم ها زهرا باخدا و عقیله پاک به روی آنتن می برد.

این برنامه با هدف تبیین و زنده نگه داشتن اهداف قیام امام حسین (ع) به ویژه امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی و انعکاس و حفظ آیین عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در استان تهیه و تولید می شود.

شعر خوانی، نمایش های کوتاه رادیویی، ارتباط با گزارشگران حاضر در مراسم های عزاداری در نقاط مختلف استان و سایر مراکز استانها ، نوحه خوانی و مدیحه سرایی….از بخش های مختلف این برنامه است.

معاونت خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در کنار رسالت همیشگی خود برای پوشش خبری مراسم عزاداری مردم در نقاط مختلف استان گزار ش های تولیدی با موضوع آداب و رسوم سنتی عزاداری در برخی نقاط استان را در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی غبارخیزترین استان کشور معرفی شد 

معاونت فضای مجازی مرکز هم با انتشار تصاویر و ویدئوهای ارسالی مردمی از مراسم آیینی عزاداری های مردمی در شهرستان ها و روستاهای استان تولید و انتشار محصولات مختلف از جمله پوستر، موشن گرافیک و ویدئو را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها