آغاز بهره‌برداری از فاز نخست پروژه انتقال آب مجموعه معادن هیرد

با انجام تست‌های اولیه فاز نخست پروژه انتقال آب مجموعه معادن هیرد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های زیرساختی در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا جلالیان؛ مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات اجرایی و آبگیری مخازن، فاز نخست خط انتقال آب مجموعه معادن هیرد به طول ۳۲ کیلومتر به بهره برداری رسید.

وی هزینه کرد این پروژه را بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه یکی از مهمترین پروزه های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست آب مورد نیاز صنایع فراوری طلا در منطقه هیرد تأمین گردید.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه نبود زیرساختها از جمله آب و برق یکی از مشکلات و موانع جدی در بخش فعالیت های معدنی استان می باشد، گفت: با اجرای این پروژه آب مورد نیاز مجموعه معادن هیرد و همچنین پروژه های اکتشافی این منطقه تأمین و بخش مهمی از مشکلات این حوزه برطرف می گردد.

جلالیان، توسعه فعالیت های معدنی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی را یکی از اهداف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش می گردد با ایجاد پروژه های زیرساختی و توسعه فعالیت های اکتشافی و به تبع آن کاهش ریسک سرمایه گذاری، میزان رغبت در سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت حضور در حوزه فعالیت های معدنی استان افزایش یابد.

به گفته وی پیش بینی می شود این پروژه تا پایان آذرماه سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

معدن طلای هیرد شامل ۴ ناحیه(تارگت ) در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان واقع شده که در حال حاضر بهره برداری از یکی از تارگت های این معدن با ذخیره قطعی ۵ میلیون تن کانسنگ طلا با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام و فعالیت های اکتشافی در سایر بخش های محدوده طلای هیرد نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید   ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی خراسان جنوبی اختصاص یافت

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها