افزایش دو برابری ذخایر طلا در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدت و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخایر کانسنگ طلا در خراسان جنوبی در دو ساله فعالیت دولت فعلی نسبت به دوره مشابه قبل افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، حامد حسن نژاد  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد بحث اکتشافات ذخایر طلا هم اکنون ۴ محدوده طلایی در استان وجود دارد که ۳ معدن فعال و استخراج طلا از آن‌ها صورت می‌گیرد و عمده این استخراج‌ها در خوسف و نهبندان است.

مدیرکل صنعت، معدت و تجارت خراسان جنوبی افزود: در مدت دو ساله فعالیت دولت فعلی ذخایر کانسنگ طلا در استان با افزایش دو برابری نسبت به مدت مشابه دولت قبل رو به رو بوده است که یک جهش پیشرفتی به حساب می‌آید.

حسن نژاد بیان کرد: به طور کلی در حوزه صمت با ۱۲ هزار میلیارد سرمایه گذاری شاهد افزایش ۱۴۴ درصدی سرمایه گذاری در این دوساله دولت فعلی نسبت به دوساله مشابه دولت قبل بوده ایم و در حوزه ذخایر کشف شده افزایش ۸۰ درصدی و در زمینه اشتغال ایجاد شده افزایش ۹۰ درصدی داشته ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه صنفی نیز تاکنون ۸ هزار پروانه صنفی در مدت دو سال صادر شده است و از نظر رتبه بندی در حوزه پروانه اکتشاف هر دو سال رتبه اول، در حوزه گواهی کشف رتبه دوم و در زمینه صدور پروانه بهره برداری رتبه سوم و چهارم را در کشور کسب کرده ایم.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ واحد غیر فعال نیز در این دو سال با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فعال شده و به چرخه کار برگشتند.

حسن نژاد عنوان کرد: افزایش استخراج زغالسنگ به ۵ میلیون تن از ابتدای فعالیت دولت فعلی، آزاد شدن بیش از ۲۳ هزار مترمربع از وسعت استان برای اکتشافات و برگزاری دو مزایده برای جذب سرمایه گذار برای محدوده‌هایی که متقاضی نداشتند از دیگر فعالیت‌های صمت استان در‌ این دو سال بوده است.

بیشتر بخوانید   یک میلیارد ریال صدقه در بشرویه جمع آوری شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته در استان ۲۰ مجوز فنی مهندسی و تحقیق صادر شده است و ۱۰ واحد صنعتی و معدنی نیز دانش بنیان شده اند.

وی افزود: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در مدت دو سال ۲۲۱ جلسه با هزار و ۲۵۰ مصوبه برای ۴۵۵ واحد برگزار شده است.

حسن نژاد اظهار کرد: در مورد تسهیلات نیز با پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صمت، افزایش ۴۰ درصدی در این حوزه را نسبت به مدت مشابه دولت قبل شاهد بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: تفاهم نامه پست ۴۰۰ کیلوواتی برق برای منطقه شاهکوه نهبندان از دیگر طرح‌های مهمی است که در دولت فعلی کلید خورد و روند آن پیشرفت خوبی دارد.

وی بیان کرد: در حوزه پروانه‌های بهره برداری معدنی نیز ۷۵۰ پروانه صادر شده است که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به ابتدای فعالیت دولت فعلی را نشان می‌دهد.

حسن نژاد عنوان کرد: طرح تحول زمین شناسی در استان که به ۵۰ هزار کیلومتر می‌رسد، برای اولین بار در کشور در استان ما رقم می‌خورد و به دنبال آن شاهد تحول بزرگی در زمینه اکتشافات استان خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین افتتاح کارخانه آهن اسفنجی قاین بعد از ۱۵ سال با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و اشتغال ۴۰۰ نفر در دولت فعلی صورت گرفت و تا پایان سال کارخانه شمش فولادی فولاد قاین با اشتغال ۷۰۰ نفر به بهره برداری رسیده و کارخانه فولاد قاین نیز طرح تسفیه فاضلاب با اعتبار هزار میلیارد تومان برای رفع دغدغه تأمین آب فولاد قاین را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید   کمبود 550 کلاس درس در بیرجند

صمت در هفته دولت ۱۵ طرح افتتاح و کلنگ زنی می‌کند 

حسن نژاد گفت: امسال در هفته دولت ۱۵ طرح شامل ۱۲ طرح با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و ۳ طرح با اعتبار ۵۱ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: طرح تولید کاغذ مقوا در بیرجند، طرح توسعه‌ای کارخانه شمش طلا در نهبندان که باعث افزایش تولید سالانه از ۱۸۰ کیلوگرم به ۵۰۰ کیلوگرم می‌شود، طرح کنسانتره آهن خوسف، فولاد قاین و افزایش ۱۵ هزار تنی تولیدات کارخانه کویرتایر طرح هایی هستند که  افتتاح و بهره برداری می شوند.

حسن نژاد بیان کرد: طرح‌های کلنگ زنی شامل تقاطع شهر نیمبلوک با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، طرح کنسانتره مس اکسیدی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان و طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان است که این طرح عملیات اجرایی آن با دو پیمانکار مستقر آغاز شده و تا سال ۱۴۰۴ آب برای شرب و صنعت استان از این طریق تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها