۱۴ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی در مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، گفت: بیش از ۱۴ عنوان ویژه برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام والمسلین علی محقی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: در حال حاضر در استان ۱۸۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۴۲ کتابخانه باز فعالیت دارند، کتابخانه باز کتابخانه‌ای که داخل شبستان مسجد است و ورود و خروج کتب ثبت نمی‌شود، ولی کتابخانه مخزن‌دار کتابخانه‌ای که مخزن کتاب دارد و در فضایی مستقل فعال است.

وی درخصوص برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: بیش از ۱۴ عنوان ویژه برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: تولید و اجرای سرود یارمهربان با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی توسط کانون حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند و پخش این سرود در رسانه ملی و ارسال محتوا به سایر استان‌ها جهت اجرای تقلیدی توسط گروه‌های سرود استان‌ها و اجرای میدانی سرود یار مهربان در میادین اصلی شهر بیرجند از جمله برنامه‌های این هفته است. برپایی نمایشگاه های محله محور کتاب در مسجد امام حسین(ع) و مسجد محمد رسول‌الله(ص)، کانون آدینه مسجد مصلی بیرجند نیز طی هفته کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح شنبه‌های کتاب از برنامه‌های کتاب محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است، گفت: بازدید از کتابخانه‌های استان در راستای انگیزه‌بخشی، نشست و هم‌اندیشی پیرامون بررسی مشکلات کتابخانه‌ها نیز در دستور کار داریم.

محقی با اشاره به اجرای طرح پالایش کتاب عنوان کرد: این طرح در ۲۰ کتابخانه استان اجرا می‌شود و در این طرح کتاب‌های بلااستفاده و کهنه کتابخانه‌ها از چرخه امانت خارج شده و با توجه به نیاز مخاطب، کتاب‌های مفید و مورد نیاز تهیه و نوسازی و به‌روزرسانی کتابخانه‌های مساجد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   تحویل 6000 قطعه زمین نهضت ملی مسکن در طبس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: تولید کلیپ‌های کوتاه از شهدا در خصوص نقش و جایگاه کتاب در زندگی شهدا و انتشار در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌های این ستاد طی هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه گفت: اجرای گروه‌های سرود و نمایش در مساجد با موضوع کتاب و کتابخوانی، به‌روزرسانی اطلاعات کتابخانه ها و توزیع کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و تهیه سرود با موضوع کتاب توسط کانون حرم عشق شهرستان فردوس در دستور کار قرار دارد.

محقی به برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی اندیشه‌های اسلامی در قرآن ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ۱۵ آبان آغاز و تا پایان دی ماه برگزار می‌شود و جهت شرکت باید به سامانه بچه‌های مسجد مراجعه کنند. مسابقه کتابخوانی طوفان‌الاقصی ویژه جوانان و نوجوانان توسط کانون فرهنگی هنری انصارالحسین(ع) نیز برگزار خواهد شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: توزیع سری کامل کتب کتاب و خانواده در کانون‌های فعال حوزه کتاب و کتابخوانی جهت بهره‌برداری و معرفی در مساجد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها