آغاز طرح رزمایش زمستانی در خراسان جنوبی

طرح رزمایش زمستانی صبح امروز با مشارکت پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، امدادخودرو و امداد هوایی در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران” اسدالله جلال‌زاده در مراسم رزمایش زمستانی در بیرجند اظهار داشت: رزمایش طرح زمستانی هر ساله از ۱۹ آذرماه شروع و تا ۲۵ اسفند همزمان با سراسر کشور ادامه دارد.

حضور ۲۵۰ نیروی راهداری در رزمایش زمستانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی افزود: در این طرح ۲۵۰ نیروی راهداری با ۱۸۵ ماشین‌آلات سبک و سنگین مشارکت دارند.

به گفته وی در قالب اجرای این طرح ۳۳ راهدارخانه، ۴۵ سکوی استراحت و ۳۵ مجتمع رفاهی آماده شده تا در خدمت کاربران جاده‌ای باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۰ هزار تن شن و نمک در گردنه‌ها و محل‌های مورد نظر دپو شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۴۲۰۰ کیلومتر خط‌کشی جاده‌ای و ۷۶۵ کیلومتر آسفالت برای ایمنی جاده‌های استان انجام شده است.

سردار حسن شجاع‌نسب نیز در این مراسم گفت: هدف از اجرای رزمایش طرح زمستانی، تسهیل عبور و مرور و ایمنی ترافیک در جاده‌ها به مدت ۹۰ روز توسط دستگاه‌های خدمت رسان در این حوزه است.

وی افزود: وقوع حوادث زمستانی می‌تواند منجر به ایجاد چالش‌هایی در جاده‌ها شود لذا اجرای به موقع محدودیت‌ها و حضور به موقع دستگاه‌ های خدمت گذار، در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌های استان آمادگی‌های لازم در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: برای مدیریت ترافیک جاده‌ای نیاز به هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌های مربوط در این حوزه است.

تدوین نقشه راه فرهنگ ترافیکی

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: بی انضباطی ترافیکی و انجام رفتارهای پر خطر می‌تواند سبب ایجاد چالش‌هایی شود که مخاطراتی را برای خانواده‌های بسیاری به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید   حضور استاندارخراسان جنوبی در محله مهر شهر بیرجند|قول مساعد استاندار برای حل مشکلات منطقه ۹ دی مهر شهر

شجاعی‌نسب خاطرنشان کرد: حوادث جاده‌ای علت بسیاری از حوادث اجتماعی است لذا باید برای تدوین نقشه راه فرهنگ ترافیک اقدامات لازم انجام شود.

هزینه سرعت غیر مجاز ، جان مردم است

سید محمدرضا طالبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به دلایل مختلف آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی استان زیاد است، افزود:  ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا مردم بدانند که  هزینه سرعت غیر مجاز و تخلف در این زمینه، جان مردم است.

افزایش ۳۰ درصدی ترددها در استان

وی خاطرنشان کرد: استفاده از زنجیر چرخ به عنوان زنجیر سلامت باید در بین مردم با فرهنگ سازی و نهادینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش ۳۰ درصدی ترددها در این فصل دارد که به عوامل مختلفی بستگی دارد لذا با انجام اقدامات خوب و به موقع باید سفری خوبی را داشته باشیم.

 انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها