مشارکت سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: این سازمان آمادگی دارد که با همکاری و همگامی سایر دستگاه ها بتواند صنعت گردشگری به عنوان صنعتی سازگار با محیط زیست را رونق و توسعه بخشد .

به گزارش “ پیام خاوران ” ؛ سید محمد اسماعیل فاطمی امروز در دیدار فرماندار بیرجند با اشاره به ظرفیت های سازمان در جهت کمک به توسعه اقتصاد گردشگری شهر بیرجند، اظهار داشت: ظرفیت خوب این شهر کویری در حوزه گردشگری، پتانسیلی بالقوه ای است که می توان با تدوین یک طرح اقتصادی مناسب از آن در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و اشتغال آفرینی برای مردم این منطقه استفاده کرد.

وی بیان کرد: سازمان همیاری با بهره‌گیری و بهره‌مندی از توان متخصصان حوزه های فنی و مهندسی، بازرگانی جهت تسریع در روند توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و طرح‌های گردشگری استان آماده همکاری متقابل است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی با تاکید به اهمیت اشتغال در حوزه گردشگری وصنایع دستی با توجه به اینکه چنین اشتغالی پایدار بوده اشاره و تصریح کرد : مجموعه سازمان همیاری آمادگی دارد که با همکاری و همگامی سایر دستگاه ها بتواند صنعت گردشگری به عنوان صنعتی سازگار با محیط زیست را رونق و توسعه بخشد .

فاطمی با قدردانی از فرماندار بیرجند بیان کرد: توسعه پایدار شهری به دست نمی‌آید مگر با ایجاد درآمد پایدار، که یکی از راه‌های دستیابی به این امر خطیر توجه به توسعه گردشگری شهر است.

فرماندار شهرستان بیرجند هم در این دیدار گفت:سازمان همیاری شهرداری ها در استان و کشور در نگاهی کلان نقش بی‌بدیلی در رشد اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور دارند.

فاضلی فرد افزود: شهرستان بیرجند با جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و حفظ ، معرفی میراث کهن این شهرستان نیازمند نظارت قوی و وجود افراد فعال در سطح استان است

بیشتر بخوانید   تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی شهرستان بیرجند در الویت باشد

وی اظهارکرد:ظرفیت های گردشگری شهرستان پیشران توسعه استان بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه این شهرستان و استان استفاده کرد.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری، می تواند به افزایش ضریب اشتغال زایی در این شهرستان کمک نموده و بر توان دو مجموعه در مسیر اقتدار اقتصادی استان و کشور کمک نماید و براین اساس آمادگی خود را جهت همکاری در مسیر نیل به این مقصود اعلام می داریم.

در ادامه این دیدار همچنین بر توسعه تعاملات و استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های سازمان همیاری برای کمک به ارتقاء خدمات شهری و توانمندسازی بیش از پیش شهرداری های این شهرستان در حوزه های گوناگون تاکید شد

در این نشست صمیمی مسائل، نیازها و اولویت های حوزه مدیریت شهری این شهرستان مورد بررسی قرارگرفت و در خصوص سازوکارهای همکاری و استفاده از توان و ظرفیت های سازمان همیاری در جهت تامین این نیازها بحث و تبادل نظرشد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها