فیبر نوری شهر بیرجند توسعه می‌یابد

جلسه توسعه فیبر نوری شهر بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، با توجه به ابلاغ اجرای پروژه توسعه فیبر نوری در سطح شهر بیرجند به شرکت گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل، جلسه ای به منظور بررسی طرح ابلاغی و هماهنگی در جهت تسریع اجرای این طرح برگزار شد.

در این جلسه تأکید شد: پروژه تأمین ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن در قالب “طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها” و برنامه پیشنهادی در لایحه برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مبنی بر اجرای ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری جهت اتصال اماکن اداری، تجاری و مسکونی به فیبر نوری در سطح کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

این پروژه در تمامی شهرهای کشور در قالب تعهدات اپراتورهای دارای پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت (FCP) و قوانین و مصوبات مرتبط در این خصوص اجرا می شود.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای این پروژه و همچنین قوانین و مصوبات مرتبط و سیاست‌های دولت در این خصوص، تسریع در انعقاد قرارداد و اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سطح شهر بیرجند مورد تأکید همه اعضا قرار گرفت.

طبق اعلام نماینده شاتل، اجرای این طرح در شهر بیرجند نیازمند اجرای حدود ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال است.

شایان ذکر است؛ اجرای این پروژه مهم برای سایر شهرهای استان هم در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فاز نخست طرح توسعه شمال شهر بیرجند کلید می‌خورد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها