افتتاح و کلنگ زنی ۵ هزار و ۷۸۰ پروژه از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح و کلنگ زنی ۵ هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار ۱۵۱ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال گذشته یک سامانه در وزارت کشور تعریف شده که به نام سامانه منتاک (مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور) است گفت: برای اینکه هماهنگی صورت بگیرد و آمارها واحد شود این سامانه سازماندهی شده و آمارها در آن ثبت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کل پروژه‌های دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی ۹۱۲ پروژه است گفت: از این تعداد ۸۷۱ پروژه افتتاح و ۴۱ پروزه کلنگ‌زنی می‌شود که اعتبار آن بالغ بر ۳۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان است.

قناعت ادامه داد: از این میزان اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های قابل افتتاح و  ۱۸ هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های کلنگ‌زنی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۷۹۵ پروژه عمرانی و ۱۱۷ پروژه سرمایه گذاری است بیان کرد: امسال علاوه بر اینکه دهه فجر امسال این میزان پروژه را داریم عملکرد دو ساله دولت هم بیان شده که در این راستا دولت سیزدهم در استان در این مدت ۵ هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار ۱۵۱ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان در استان در دولت سیزدهم را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده است.

وی با اشاره به اهم پروژه‌های دهه فجر گفت: در بخش گاز عملیات گازرسانی به ۵۴ روستا، ۷۷ واحد تولیدی، ۷ پرژوه گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن و ۱۷ پاسگاه و برجک مرزی افتتاح می‌شود که در مجموع ۱۹۹ پروژه شرکت گاز در سطح استان با ۷۳۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ ‌زنی می‌شود.

قناعت بیان کرد: در حوزه برق نیز بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر خط انتقال، افتتاح پست ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه نهبندان و ۱۵ پرژه اصلاح و روشنایی در سطح استان از اهم پروژه‌ها است و تامین برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی را در برنامه داریم که در این راستا آغاز عملیات اجرایی ۳ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگا وات برق در شهرستان‌های طبس، خوسف و نهبندان در برنامه است.

بیشتر بخوانید   راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات مردم فلسطین 

وی عنوان کرد: در مجموع در دو سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شده که از این میزان ۶۳ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود که اقدام عظیمی در حوزه برق رسانی در استان است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش راه نیز عملیات بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر باند دوم تا اسفند ماه در برنامه است و ۵۱ پروژه راهداری نیز دهه فجر به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی یادآور شد: در حوزه آب نیز ۲۱ پروژه آبرسانی روستایی افتتاح می‌شود و آبرسانی به شهر طبس را نیز در برنامه داریم.

قناعت با بیان اینکه در استان وضعیت آب خوب نیست در برخی شهرها تنش آب آنها جدی است افزود: باید پروژه‌هایی که نیاز به پیگیری ویژه و جدی دارند پیگیری شود که مشکلات بخش آب استان به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز دو پروژه‌ بزرگ بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خوسف و سربیشه افتتاح خواهد شد همچنین دو دستگاه ام ار آی در فردوس و طبس و بهره‌برداری از مرکز ناباروری در بیمارستان ولیعصر بیرجند نیز از دیگر پروژه‌های مهم این حوزه است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه عمرانی روستایی ۴۸ طرح هادی روستایی و در حوزه عمرانی شهری ۶۴ پروژه عمران شهری افتتاح می‌شود، گفت:  در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ۴۲ پروژه مخابراتی به بهره‌برداری می‌رسد.

قناعت ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز ۲۶ پروژه داریم که ۹ هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده و با افتتاح آن برای یک هزار و۵۲۲ نفر شغل ایجاد می‌شود و در مجموع در دهه فجر امسال در حوزه صنعت و معدن ۳۳ پروژه داریم که مابقی آن کلنگ زنی می‌شود.

وی به ابر پروژه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این ابر پروژه‌ها بحث راه آهن است که همچنان پیگیر آن هستیم و در حال حاضر ۱۵  پیمانکار در این ابر پروژه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید   آزادگان، نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

استاندار خراسان جنوبی یکی دیگر از این ابر پروژه‌ها را طرح مهم انتقال آب دریای عمان عنوان و تصریح کرد: تاکنون در این طرح ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که با اتمام آن در سال ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص پیدا می‌کند و در این راستا در زمینه آب صنایع و آب شرب مشکلی نخواهیم داشت که ان‌شاءالله تا پایان ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهد آمد.

وی از راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان خبر داد و یادآور شد: این کارخانه از سال ۹۲ تا امسال تعطیل بوده که اثرات منفی روی مردم گذاشته بود و با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه ۸ دی امسال راه‌اندازی مجدد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بیشترین ضربه را از خودی می‌خوریم

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بر دوست و دشمن این‌ امر واقف است که نقش انقلاب چه در کشور و چه در دنیا بی بدیل است و در سطح جهان این پیشرفت چه از نظر علمی و چه از نظر اجرایی برکسی پوشیده نیست.

راه‌اندازی ۶ هزار و ۵۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: به پشت سر که نگاه می‌کنیم خیلی کار انجام شده و دولت سیزدهم با اینکه چالش‌هایی پیش رو داشت اما آنها را هموار کرد و ۶ هزار و ۵۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را راه‌اندازی کرد و رشد اقتصادی قابل قبولی در سطح بین المللی به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی پیشرفت خوبی داشته و  به پشت سر که نگاه می‌کنیم کارهای بسیار خوبی انجام شده اما جلو را که نگاه می‌کنیم هنوز با آرمان‌های انقلاب فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید   شالوده آینده جمهوری اسلامی در بیانیه «گام دوم انقلاب» نهفته است

عبادی افزود: اقتضای انقلاب با شرایط ویژه‌ای که دارد یعنی ما با آرمان‌‌های انقلاب فاصله نداریم اما در صحنه میدانی فاصله داریم که به خاطر وجود موانع است و اگر ما به آرمان‌های انقلاب نزدیک شویم این امر مساوی است با خنثی شدن نقشه‌های دشمن و برای همین است دشمن با همه وجود مانع ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی موانع هم داخلی است بیان کرد: اهمیت موانع داخلی به قدری زیادی است که اگر نباشد در خارج هیچ کاری نمی‌توانند بکنند ما ضربه را از خودی می‌خوریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جهاد سه نوع است یکی جهاد اصغر که صحنه میدانی است و  جهاد اکبر که مبارزه با نفس است و جهاد کبیر که حرف این است که از دشمن تبعیت نکنید و این تبعیت نکردن بزرگترین دستاورد را برای انقلاب دارد.

امام جمعه بیرجند یادآورشد: جهاد کبیر هیچ هزینه ای ندارد اما بالاترین پیروزی را دارد فقط به شرطی که دشمن را بشناسیم و از دشمن فاصله بگیریم در این صورت از آنها هیچ کاری ساخته نیست.

عبادی با بیان اینکه لبیرال دموکراسی غرب در جریان غزه خود را نشان دارد و کسانی که درک کردند، آنها را شناختند، افزود: سطح بیداری مردمی در جهان به جایی رسیده که مردم علیه دولت خود و به پشتیبانی از مردم فلسطین شعار می‌دهند و چه خوب است افرادی که گول دشمن را خوردند بعد از پرده‌برداری از غرب بیدار شوند و تبعیت از دشمن نکنند و برنامه نجات بشر بر اساس عدالت را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز با تمام توانش برای بیداری و خوش بینی جامعه باید قدم بردارد که به پیروزی مظلومین بر ستمگران بیانجامد و بشر از شر این غول‌های بیابانی نجات پیدا کند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها