افتتاح ۱۸۱ پروژه گازرسانی خراسان جنوبی در ایام الله دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گازرسانی ۱۰۰ درصد نوار مرزی استان خبر داد و گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۸۱ پروژه گازرسانی در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، رحمان محمودی در نشست خبری اظهار داشت: در ایام دهه فجر امسال گازرسانی به ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانوار با اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین گازرسانی به ۷۷ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۵۵ میلیارد تومان، گازرسانی به ۳ هزار و ۳۸۸ واحد طرح نهضت مسکن با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۷ پاسگاه و ۱۸ برجک دیدبانی با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، بهسازی موتورخانه‌های حیات مرکزی با هزینه ۱۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری حفاظت الکترونیک بیرجند و قاین با هزینه ۴٫۷ میلیارد تومان، بهره‌برداری خط تقویتی نیمبلوک و نوغاب قاین با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و احداث ساختمانی عملیاتی دیهوک با اعتبار ۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های دهه فجر استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۶ سال است گاز وارد خراسان جنوبی شده و در حال حاضر این استان کم برخوردار را به یکی از استان پربرخوردار در بحث گازرسانی رساندیم تصریح کرد: ایام الله دهه فجر در مجموع ۱۸۱ پروژه با اعتبار ۵۸۳ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۹ کیلومتر خط انتقال گاز فشار قوی در استان داریم و گاز را به مبادی ورودی شهرها می‌رسانیم که بخشی از این انتقال گاز در گذشته و بخش دیگر در دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع وجود دارد و ۱۹۷ هزار و ۲۲۶ علمک و ۳۵۰ هزار مشترک شهری، روستایی، صنعتی و غیرصنعتی در استان داریم.

بیشتر بخوانید   665 مورد ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی تعمیر شد

محمودی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد شهرهای استان گازرسانی شده و تعداد روستاهای تکلیف شده برای گازرسانی ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده اما با همت همکاران ۲ هزار و ۲۶ روستای استان گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ جایگاه سی ان جی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: در دولت سیزدهم در ۵۸۹ روستا با هزینه یک هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان، گازرسانی به یک هزار و ۳۶۲ واحد صنعتی با هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان و ۳ هزار و ۶۴۷ واحد مسکن محرومان در ۵۴۵ روستا با هزینه ۶۶ میلیارد تومان گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: در دولت سیزدهم گازرسانی ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد جهش مسکن با هزینه ۱۷۶ میلیارد تومان و بهره‌برداری از یک خط انتقال گاز دیهوک به طول ۷۰ کیلومتر با هزینه ۷۲ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۹ پروژه ساختمان عملیاتی در بیرجند، طبس، نهبندان، درمیان، زیرکوه دیهوک و آیسک صورت گرفته است.

محمودی افزود: گازرسانی به نواحی و شهرک صنعتی زیرکوه، درمیان و نهبندان با هزینه ۱۲٫۳ میلیارد تومان، گازرسانی شهرک گلخانه شقایق نهبندان با هزینه ۱۰ میلیارد تومان، اجرای خطوط تقویتی تغذیه بین شوسف و نهبندان و خوسف به ماژان و نیمبلوک به نوغاب قاین با هزینه ۱۷۶ میلیارد تومان، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی با هزینه ۱۶٫۵ میلیارد تومان و گازرسانی به پایانه مرزی ماهیرود با هزینه ۳۰ میلیارد تومان و گازرسانی به بازارچه‌های مرزی دوکوهانه، یزدان و گلورده با اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نوار مرزی استان خراسان جنوبی به صورت ۱۰۰ درصد گازرسانی شده و تمام برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی با هزینه ۲۱۰ میلیارد تومان گازرسانی شده است، گفت: بهسازی و بهینه‌سازی موتورخانه جزو تکالیف شرکت گاز است و بهینه‌سازی ۲ هزار و ۲۵۲ موتورخانه خانگی و اداری با هزینه ۱۷ میلیارد تومان انجام شد و ۲۸ درصد صرفه جویی با این بهینه سازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی | اخبار کوتاه شهرستانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه گازرسانی به مجتمع کشاورزی مرک و مجتمع دامداری سرایان با هزینه ۷ میلیارد تومان صورت گرفت بیان کرد: فاز اول انتقال گاز از دوراهی دشتک به نهبندان به طول ۱۷۸ کیلومتر با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود و فاز دوم این پروژه نیز از نهبندان به سربیشه به طول ۱۳۰ کیلومتر با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان از هفته دولت سال آینده در مدت یک سال اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها