رشد ۳۸۰ درصدی ترانزیت در پایانه مرزی ماهیرود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۹۱۰ هزار و ۸۰ تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: ترانزیت در این پایانه ۳۸۰ درصد رشد داشته است. 

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۹۱۰ هزار و ۸۰ تن کالا اعم از صادرات و ترانزیت با ۳۳۹ هزار و ۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی ماهیرود انجام شده است.

وی افزود: از این میزان جابه‌جایی کالا ۴۲۷ هزار و ۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲ هزار و ۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادارت از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فرآورده‌های نفتی و سیمان اعلام کرد.

جلال‌زاده با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال ۳۵ هزار و ۸۶۰ نفر مسافر ورودی و ۲۳ هزار و ۳۴۶ نفر مسافر خروجی و جمعاً ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر از پایانه مرزی استان تردد کرده‌اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است.

وی به پیگیری‌های مکرر در زمینه افزایش تعداد شرکت‌های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری برای رفاه حال مسافرین متردد از مرز ماهیرود اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۴۵۶ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها