خوردن این مواد غذایی بعد از مصرف هندوانه توصیه نمی شود

زمانی که شما هندوانه را با غذا مصرف می کنید، فرایند هضم غذا نیازمند ایجاد حرارت خاصی است که در صورت مصرف برخی میوه های آبدار مثل هندوانه و یا خیار، هضم غذا دچار مشکل می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، زمانی که شما هندوانه را با غذا مصرف می کنید، فرایند هضم غذا نیازمند ایجاد حرارت خاصی است که در صورت مصرف برخی میوه های آبدار مثل هندوانه و یا خیار، هضم غذا دچار مشکل می شود.

خوردن چه مواد غذایی بعد از هندوانه ممنوع است؟

طبع هندوانه سرد است و مصرف آن با برخی مواد غذایی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. مصرف و خوردن هندوانه با برخی مواد غذایی سرد مانند ماهی، برخی مواد غذایی ترش مانند ماست، دوغ یا سرکه، باعث نفخ و مشکلات گوارشی می شود.

به خاطر داشته باشید برخی از میوه ها را باید به طور جداگانه مصرف کرد و مصرف آن با دیگر مواد غذایی، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. توصیه می شود خوردن هندوانه را بعد از غذا، هنگام شب و دیروقت و همراه با غذاهای سنگین منتقل نکنید. برخی مواد غذایی با هم تداخل دارند و باعث بروز نگرانی هایی می شوند.

پس از خوردن هندوانه از مصرف شیر خودداری کنید. مصرف شیر بعد از خوردن هندوانه می‌تواند از جهات مختلف برای سلامتی مضر باشد. در واقع هندوانه حاوی ویتامین C است و هنگامی که بعد از آن لبنیات می‌خورید با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و باعث نفخ می‌شوند. به این ترتیب به دستگاه گوارش آسیب می‌رسانند و می‌توانند باعث سوء هاضمه شوند.

به یاد داشته باشید که مصرف برخی مواد غذایی و میوه ها همراه با غذا، سبب بروز ناراحتی هایی در هضم و دیگر مشکلات می شود.

زمانی که شما هندوانه را با غذا مصرف می کنید، فرایند هضم غذا نیازمند ایجاد حرارت خاصی است که در صورت مصرف برخی میوه های آبدار مثل هندوانه و یا خیار، هضم غذا دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید   روزه داری برای این بیماران نه تنها ضرر ندارد بلکه مفید هم هست!

با این کار، مواد غذایی مدت بیشتری در معده مانده و احساس سنگینی و مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد می شود.

از آنجایی که هندوانه حاوی آب زیادی است، می تواند بسیار ادرار آور باشد و بهتر است دیروقت و هنگام شب مصرف نشود زیرا ممکن است با ادرار زیاد، کم آبی برای بدن ایجاد شود.

شما می توانید هندوانه را هنگام غروب و در طول روز مصرف کنید تا باعث حفظ رطوبت بدن شما شود. خوردن یک قاچ هندوانه در طول روز باعث رقیق شدن خون می شود زیرا حاوی آب زیاد بوده و غلظت خون را کاهش می دهد.

بهترین زمان مصرف هندوانه، به صورت میان وعده و طی روز است. توجه کنید که هندوانه را به صورت ناشتا و با معده خالی مصرف نکنید. در صورتی که هندوانه را ناشتا مصرف کنید، این کار باعث ضعیف شدن معده و آسیب رسانی به طحال و کبد می شود. مصرف همزمان هندوانه با مواد غذایی گرم باعث مشکلات زیادی در دستگاه گوارش می شود و ناراحتی هایی برای فرد ایجاد می کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها