توزیع دو هزار و ۱۲۷ تن برنج در خراسان جنوبی/کمبود کالایی نداریم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از توزیع دو هزار و ۱۲۷ تن برنج تنظیم بازار در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، الیاس جویبان  پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهمترین موضوع بخش تنظیم بازار استان طی یک ماه گذشته کمبود برنج پاکستانی بود که به دلیل ممنوعیت واردات برنج اتفاق افتاد.

 

وی با بیان اینکه در این مدت از نظر توزیع برنج هندی هیچ کمبودی در استان وجود نداشت اما قیمت برنج پاکستانی در برخی موارد به بالای ۱۰۰ هزار تومان نیز رسید، بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده با وزارت در مرحله نخست  ۴۰۸ برنج پاکستانی به استان اختصاص داده شد که کار و توزیع آن از هفته گذشته آغاز شده است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان ۱۵۰ تومان در مرکز استان توزیع و برای هر شهرستان نیز ۲۴ تن تأمین شده است.

 

جویبان با بیان اینکه در روز گذشته نیز ۳۶۰ برنج پاکستانی برای استان جذب شده است، عنوان داشت: همچنین امروز ۲۶۸ تن سهمیه جدید به استان تخصیص پیدا کرده که با جذب این کالاها مشکلی در تامین برنج پاکستانی نخواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: در مجموع از هفته گذشته تاکنون ۹۸۷ برنج پاکستانی برای استان جذب شده که از این میزان ۴۵۰ تومان توزیع و مابقی در حال جذب و حمل به استان است.

 

مردم گرانفروشی برنج را اعلام کنند

 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجه سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین سهمیه این برنج ها در حال حمل به استان و سهمیه سوم نیز در حال جذب است، افزود: از امروز مرحله دوم توزیع برنج پاکستانی در استان آغاز خواهد شد و هیچ گونه نگرانی در موضوع برنج‌پاکستانی نداریم.

بیشتر بخوانید   تامین پزشکان متخصص در شهرستانهای غرب خراسان جنوبی مورد توجه باشد

 

جویبان همچنین از تخصیص ۵۴۱ تن سهمیه برنج هندی برای استان خبر داد و گفت: از این میزان نیز تاکنون ۳۵۰ تن جذب ونزدیک به ۲۰۰ تن باقی مانده که به دلیل نبود متقاضی هنوز جذب نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای امسال بالغ بر دو هزار و ۱۲۷ تن برنج تنظیم بازار در استان توزیع شده است، اضافه کرد: با توزیع این اقلام سطح قیمتی برنج پاکستانی در استان پایین آمده و بخش خصوصی نیز موظف است برنج پاکستانی مرغوب را با قیمت هر کیسه ده کیلویی ۸۹ هزار تومان و برنج هندی را با حداکثر قیمت ۶۵ هزار تومان به فروش برساند.

 

وی با تاکید بر اینکه برنج پاکستانی مورد نیاز استان تأمین شده و اجازه نمی‌دهیم بالاتر از این قیمت به فروش برسد، بیان کرد: در این زمینه هیچ برندی با دیگر برندها تفاوت قیمتی نخواهد داشت و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصرف کننده این کالا در کل کشور باید ۸۹ هزار تومان باشد.

 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت خراسان جنوبی ادامه داد: چنانچه مردم در هر جایی قیمت بالاتر از این را مشاهده کردند می توانند شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی این سازمان و همچنین شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام کند.

 

جویبان با بیان اینکه برای تأمین کالاهای شب عید نیز در حال جذب سهمیه برنج برای استان هستیم، تأکید کرد: مردم نگرانی برای این کالا نداشته باشند و از خریداری بیش از حد نیاز و احتکار برنج در خانه ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید   تولید ۴ میلیون حلقه انواع تایر سواری رادیال در کویرتایر

 

توزیع ۶ هزار تن شکر

 

وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی ۶۰۰ تن برنج پاکستانی خریداری کرده که حتی نگران فروش این برنج ها هستند.

 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی همچنین به توزیع شش هزار تن شکر تنظیم بازار در استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو برنج تنظیم بازار تحویل درب کارخانه چهار هزار و ۵۰ تومان و قیمت مصرف کننده نیز چهار هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

 

جویبان اضافه کرد: علاوه بر این ۲۴۴ تن سهمیه جدید از مهندس ستاد تنظیم بازار کشور به استان تخصیص یافته که در حال جذب این سهمیه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در گوشت مرغ منجمد نیز سهمیه تنظیم بازار به استان اختصاص پیدا کرده اما به دلیل نبود متقاضی جذب نشده است، بیان داشت: در حال حاضر قیمت مصرف کننده این محصول در مراکز عرضه مستقیم ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است و با توجه به فاصله کم تفاوت قیمت بین گوشت گرم و سرد مرغ متقاضی برای خرید گوشت مرغ منجمد نداشتیم.

 

وی یادآور شد: همچنین در حوزه گوشت قرمز با توجه به کاهش قیمت دام زنده قیمت این کالا از کیلویی ۸۵ هزار تومان به حداکثر ۷۵ هزار تومان کاهش یافته و حتی هفته گذشته برخی مراکز این کالا را با قیمت ۶۸ هزار تومان نیز توزیع کردند.

 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت  سازمان صمت خراسان جنوبی در ارتباط با گوشت گوساله منجمد وارداتی نیز گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله منجمد وارداتی در سطح ۵۰ هزار تومان اعلام شده اما بعضی در سطح بازار پایین تر از پنجاه هزار تومان نیز فروش داشته اند.

بیشتر بخوانید   فرمانداران، تمامی ظرفیت‌ ها را برای خدمت به مردم پای کار بیاورند

 

تأمین ۱۱۰ تن میوه شب عید

 

جویبان همچنین از خرید هزار و ۱۰۰ تن میوه  شب عید برای استان خبر داد و گفت: این میوه ها شامل سیب قرمز و پرتغال بوده که از اواخر اسفند و اوایل فروردین توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه از این محل تاکنون ۲۰۰ تن پرتقال تامسون شمال خریداری و ذخیره شده است، افزود :همچنین ۴۵۰ تن پرتقال والنسیا خریداری و به محض برداشت به استان حمل خواهد شد.

 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این تاکنون ۴۵۰ تن سیب قرمز برای استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها