طرح غربالگری کرونا، بهترین راهکار برای مهار بیماری

استاندار، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده و قائم مقام سپاه انصارالرضاء (ع) استان از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مدیریت کرونا شرکت نمودند

به گزارش “پیام خاوران “  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه از تلاش همه حوزه ها در کل کشور برای زمین گیر کردن ویروس کرونا گفت .

وی  افزود: در ابتدای کار با توجه به غافلگیر شدن مردم، با موج عظیمی از مراجعه افراد مبتلا و سالم به بیمارستان ها مواجه شدیم که به جهت اختلاط این افراد، میزان آلودگی افزایش یافت.

نمکی با اشاره به تجربه های پیشین کشور در موضوع ریشه کنی فلج اطفال، کنترل فشار خون و… تصریح نمود:در مورد کرونا هم هدف استفاده از تجربه های گذشته و به کارگیری ظرفیت همه دستگاه هاست برای مهار بیماری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما قصد داریم از طریق پرونده های الکترونیک سلامت به درون خانه های مردم برویم، موارد مشکوک را شناسایی کرده با جداسازی آنها از افراد سالم، در اسرع وقت برای درمان بیماران اقدام نماییم.

به گفته او؛ در مورد بیماران مبتلا ترجیح بر ادامه روند درمان در فضای منزل است،به این ترتیب که وضعيت این بیماران هر روز از طریق مراقبین بهداشت کنترل می شود و در صورت تشدید علایم، نسبت به بستری کردن این افراد در بیمارستان ها اقدام می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلات نوروزی و احتمال افزایش ترددهای بین شهری متذکر شد: از روز شنبه ضمن افزایش اکیپ های مستقر در ورودی ها و خروجی های شهرها برای شناسایی افراد مشکوک و انتقال سریع آنها به مراکز درمانی، با افرادی که بیماری خود را ابراز نکرده باشند برخورد خواهد شد.

نمکی بر کنترل مراکز عمومی، هتل ها، پارک ها و… توسط ستادهای استانی تأکید کرد و گفت: با افزوده شدن گزینه بهداشت محیط به سامانه پایش کرونا، استانداران می توانند موارد لازم درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای عمومی را به صورت مرتب رؤیت نمایند.

بیشتر بخوانید   عبور خراسان جنوبی از قله پیک ششم کرونا/ مدارس از امروز حضوری شد

او  در پایان متذکر شد:کرونا، پدیده ای است که از سر ما خواهد گذشت و این روزها به عنوان سند افتخاری برای سرزمین ما به یادگار خواهد ماند.

قائم مقام وزیر بهداشت نیز با تأکید بر اهمیت آموزش تک تک افراد جامعه افزود : با افزایش سطح دانسته های مردم، سرعت اقدامات ما بیشتر از ویروس خواهد بود.

جمشیدی از آمادگی ۶۰ هزار مراقب بهداشت برای اجرای طرح غربالگری از منزل در سطح کشور گفت و تصریح نمود: این طرح، ضمن تسریع روند شناسایی و درمان بیماران، به مردم هم این اطمينان خاطر را می دهد که از سلامت آنها مراقبت می شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت هم در تشریح نحوه عملکرد سامانه الکترونیک پایش کرونا گفت: آمارهای به ثبت رسیده طی یک روز گذشته به خوبی حکایت از کاهش آمار مراجعات به بیمارستان ها دارد.

رئیسی تأکید کرد: مردم می توانند با مراجعه به این سامانه salamat. Gov. Ir پرسشنامه غربالگری کوید ۱۹ را تکمیل نمایند.

او ادامه داد: نتیجه ثبت اطلاعات در سامانه، بلافاصله به فرد اعلام می شود، مراقب بهداشتی مربوطه در لحظه موارد را رؤیت می کند و به همین ترتیب کار ادامه می یابد و در صورت تشخیص ابتلا، نسبت به ارجاع فرد به بیمارستان اقدام می شود.

رئیسی؛ از پیامدهای این طرح این است که از بروز پیک های جدید بیماری خودداری می شود،دوره بیماری کوتاه تر می گردد و از همه مهمتر این که تا قبل از فرا رسیدن سفرهای نوروزی، افراد مشکوک شناسایی می شوند و به این ترتیب از تردد بیماران احتمالی ممانعت خواهد شد.

بیشتر بخوانید   98 هزار خدمت پلیس خراسان جنوبی به مردم ارائه شده است /قدردانی پلیس راهور از پایگاه خبری پیام خاوران

این جلسه با طرح موضوعات مختلف توسط استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی ادامه یافت.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها