حفظ ارزش های انسانی و دینی جامعه بهترین خدمت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهترین انسان، کسی است که به انسان ها خدمت کند، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از کمک به حفظ ارزش های انسانی و دینی جامعه وجود ندارد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله سید علیرضا عبادی  صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» یعنی مسابقه به سوی بهشت و پروردگار یک مسابقه سالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبیعت انسان اینگونه است که می خواهد همواره در مسابقه موفق باشد، افزود: اما آن کسی موفق و بهترین مردم است که نفع بیشتری به مردم برساند.

وی ادامه داد: معمولا ما در سطوح پایین زندگی دنیایی، پول، منزل و ماشین گرفتار هستیم و این موارد نفع زندگی دنیایی است اما نفع انسانی آن است که بتوانیم به دیگری نفع برسانیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه انسانیت بالاترین سرمایه انسان است، گفت: مادیات دنیای و فرزند و امثال آن جایگاه خودش را دارد اما همه این موارد رفتنی هستند، لذا باید بر روی انسانیت انسان حساب باز کرد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: موجودات هر کدام در تعریفشان برابر آثار و خواصی که دارند ماهیتشان شناخته می شود و ارزش آنها ثابت است، اما انسان با همه موجودات و فرشتگان فرق می کند و یک موجود استثنایی است.

به گفته وی نرخ انسان اینگونه تعیین می شود که «عبدی اطعنی حتی اجعلک مثلی»، یعنی انسان اگر راه انسانیت را برود، مَثَل خدا می شود.

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر انسان توانست از مبدا به مقصد نهایی برسد پیروز شده و بهترین موجود است اما اگر چنانچه منحرف شد، می گندد و فاسد می شود.

بیشتر بخوانید   آیت‌الله عبادی با خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی خراسان جنوبی دیدار کرد

وی با اشاره به اینکه بهترین انسان، کسی است که به انسان ها خدمت کند، افزود: هیچ خدمتی بالاتر  از کمک به حفظ ارزش های انسانی و دینی جامعه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند متعال راه را برای انسان ها مشخص کرده است اما نفس و عناصر بیرونی جن و انس و شیاطین سعی می کنند تا انسان را به انحراف بکشانند، لذا این شما هستید که سعی می کنید جوان و نوجوان را از منحرف شدن نجات دهید و به مقصد برسانید لذا به ارزش کار خود توجه کنید.

آیت الله عبادی ادامه داد: ما دارای اصلی هستیم و می گوییم که عالی فدای دانی نمی شود بلکه فانی فدای عالی می شود، لذا پیامبران و اوصیاء الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که ارزشمندترین انسان ها هستند فدای دین خدا که اعلی است، شده اند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال را شکر و پدر و مادرتان را دعای بسیار کنید زیرا آن شیر و دامن پاک، در این شرایط آخرالزمانی به شما توفیقی داده است که برای حمایت از دین خدا و اعلای کلمه حق، گام بردارید.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان ها به عنوان انسان برای ائمه اطهار و حضرت امام حسین(ع) یک ارزش خاصی قائل هستند، لذا مشاهده می کنید که در اربعین حسینی از سراسر دنیا با هر مذهبی که هستند به سمت کربلا روانه می شود و زمین کربلا را می بوسند.

آیت الله عبادی خطاب به فعالات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: شما مصداق بارز دعای امام سجاد(ع) هستید که در دعاهای هفته می فرمایند «وستخدمنی فی مرضاتک» یعنی خدایا مرا در رضای خودت بکار بگیر.

بیشتر بخوانید   صنعت حمل و نقل مایه پیشرفت کشور است

وی با اشاره به اینکه امیدواریم خداوند متعال شما را با اصحاب امام حسین(ع) محشور کند، گفت: خداوند شما را نگهبان دین و راه خودش قرار داده تا دست نوجوان، جوان، خواهر و برادرانتان را بگیرید تا به سمت خدا حرکت کنند و در این راه بمانند و به سمت طاغوت و ستم گران کشیده نشوند.

منیع:شبستان

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها