۱۰۰ درصد نیاز بیماران کرونایی خراسان جنوبی به پلاسما تامین شد

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستانی بیماران کرونایی استان به پلاسما زیر پوشش قرار گرفت و نیاز استان تاکنون تامین شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ابراهیم میری مقدم اظهار داشت : از ابتدای سال تاکنون ۶۷۷ واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در استان اهدا شد که ۵۲۲ واحد به روش فرزیس و ۱۵۵ واحد به صورت پلاسمای ریکاور بوده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۲۴ واحد پلاسما از مشهد و ۶ واحد نیز از زاهدان در بیمارستان‌های خراسان جنوبی دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما از بهبودیافتگان کرونایی درخواست داریم برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید 

درخواست پلاسما در خراسان جنوبی بیشتر از میزان اهدا است

نیاز حیاتی به پلاسما در خراسان جنوبی

 

میری مقدم تاکید کرد: افراد نگران اینکه با اهدای پلاسما تیتر آنتی بادی آنها مشکل پیدا کند نباشند چون چنین موضوعی اصلا واقعیت ندارد و بدن به مرور آنتی بادی تولید می‌کند.

وی  تصریح کرد: سازمان انتقال خون مرکز درمانی نیست و تمام افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند سالم هستند لذا شهروندان نباید هیچگونه دغدغه‌ای در خصوص انتقال بیماری کرونا داشته باشند از طرفی تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرکز رعایت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: بهبودیافتگان کرونا با داشتن شرایطی از جمله دارا بودن سن ۱۸ تا ۶۰ سال، نداشتن سابقه بارداری بانوان، داشتن مدارک دال بر کووید ۱۹ از جمله سی تی اسکن، گزارش پزشک، بستری و یا جواب آزمایش مثبت می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

میری مقدم گفت: با توجه به نتایج خوبی که از بیمارستان‌ها و پزشکانی که تجویز پلاسما کرده‌اند امیدواریم افرادی که شرایط را دارند قدر این مهم را دانسته و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید   ۱۶۵ واحد پلاسما در خراسان جنوبی اهدا شد

وی افزود: ۱۰۰ درصد نیازهای بیمارستانی استان را پاسخگو هستیم اما به دنبال ذخیره پلاسما در استان بوده چون در فصل زمستان شدت و پیک جدید کرونا نامشخص است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در ارتباط با اهدای خون نیز اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار و ۵۴۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۵ هزار و ۴۲ نفر موفق به اهدا شدند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

میری مقدم ادامه داد: میزان مراجعه کنندگان مراکز خون استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش اما میزان اهدا ۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون توسط بانوان امسال ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است تصریح کرد: ۸.۱ درصد مجموع اهداکنندگان خون استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها