بخشی از عرصه‌های منابع طبیعی بیرجند برای اجرای طرح ورزشی واگذار شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی از واگذاری 4 ونیم هکتار از عرصه های منابع طبیعی بیرجند برای اجرای طرح ورزشی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید باقرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکــی از مهمتریــن اهــداف تملــک اراضــی و تثبیــت عرصه هــای ملــی و دولتــی، عـلـاوه بــر اســتیفای حقــوق دولــت و مــردم و حفــظ و توســعه منابــع طبیعــی تجدیدشــونده است اظهار داشت: واگــذاری بخشــی از ایــن عرصه هــا در جهــت گســترش فعالیتهــای کشــاورزی، صنعتــی، خدماتــی، گردشــگری و ســایر فعالیتهــا و برنامه هــای توســعه ای کشــور در جهــت رشــد اقتصــادی، تأمیــن امنیـت غذایـی، ایجـاد اشـتغال مولـد و زمینه سـازی بـرای خودکفایـی اسـت.

وی  افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی سال گذشته  در راستای تخصیص زمنین برای امور خدماتی و گردشگری 4 ونیم هکتار  از مراتع روستای بوشاد را برای اجرای طرح اتومبیل رانی و موتور سواری اختصاص داد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: اداره منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی که به ترتیب متولی واگذاری زمین هستند از طریق کمیسیون ماده 21 به صورت اجاره این 4 و نیم هکتار را در اختیار متقاضی طرح قرار گرفته دادند.

وی یادآور شد: سال 83 نیز  زمینی با مساحت یک هکتار در حاشیه ی روستای امیرآباد با هدف احداث پیست موتور سواری از سوی این اداره اختصاص یافته که  هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد.

اختصاص 147 هکتار ار عرصه های منابع طبیعی بیرجند برای توسعه شهرستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند نیز با اشاره به اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی گفت: 147 هکتار از اراضی ملی برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و واحدهای  تولیدی، صنعتی ، کشاورزی با هدف رونق اقتصادی و اشتغالزایی اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی:اجلاسيه ملی جهادگران؛ مبدأ اردوهای جهادی را به تاریخ اصلی برمی گرداند

ابراهیم علیپور بيان كرد: یکــی از مهمتریــن اهــداف تملــک اراضــی و تثبیــت عرصه هــای ملــی و دولتــی، عـلـاوه بــر اســتیفای حقــوق دولــت و مــردم،حفــظ و توســعه منابــع طبیعــی تجدیدشــونده، است.

وی اضافه کرد: واگــذاری بخشــی از ایــن عرصه هــا در جهــت گســترش فعالیتهــای کشــاورزی، صنعتــی، خدماتــی، گردشــگری و ســایر فعالیتهــا و برنامه هــای توســعه ای در جهــت رشــد اقتصــادی، تأمیــن امنیـت غذایـی، ایجـاد اشـتغال مولـد و زمینه سـازی بـرای خودکفایـی اسـت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته تاکنون 78   هکتار  از اراضی دولتی در 37 روستای متقاضایی این شهرستان برای ساخت مسکن روستایی  اختصاص یافت.

علیپور با اشاره به رمین هایی که برای طرح هایی که برای احداث واحدهای تولیدی،کشاورزی و صنعتی نیز واگذار می شود گفت: در این زمینه نیز از سال گذشته تا کنون 69 هکتار از اراضی دولتی برای احداث این واحد ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: علاقمندان برای ایجاد و توسعة واحدهای دامداری، پرورش طیور ، آبزیان ، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی ،  طرحهای اقتصادی زراعی و باغبانیو  طرحهای عمرانی می توانند به امور اراضی تقاضای خود را اعلام تا با همکاری منابع طبیعی زمین مورد نیاز تامین شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند تصریح کرد:  متقاضی زمین  می توانند با در دست داشتن طرح مصوب تولیدی و کشاورزی به مدیریت امور اراضی مراجعه کنند.

علیپور در رابطه با درخواست زمین از سوی افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت‌های اقتصادی اظهار کرد: قبول یا رد واگذاری اراضی به عهده مدیریت اراضی جهادکشاورزی است که افراد به اداره یاد شده مراجعه و نسبت به ارائه درخواست اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید   اعضای شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی منصوب شدند

وی مطرح کرد: پس از تصویب کمیسیون واگذاری و قبل از عقد قرارداد واگذاری زمین پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی باید توسط متقاضی صورت گیرد تا برای احیاء و اصلاح مراتع منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها