واگذاری ۳۴۰ فقره املاک غصب شده توسط پهلوی به مردم خراسان جنوبی

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، ۳۴۰ فقره از اسناد «املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی» به مردم شهرستانهای بیرجند وقاین واگذار شد.

به گزارش “پایگاه خبری ” پیام خاوران ” ، محمد علی بیجاری  مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی امروز  در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با چند استان دیگر صورت گرفت، گفت: در طول سالهای گذشته بیش از هزار و ۴۹۸ فقره سند رسمی از اراضی که خاندان پهلوی در خراسان جنوبی به نام خودشان زده بودند به مردم بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه اراضی موسوی در بیرجند جزو اراضی بود که ساماندهی شد و ۸۰۰ نفر از برکات آن بهره مند شدند، گفت: اراضی روستای موسویه نیز از دیگر اراضی بود که به نام شوکت الملک ثبت شده بود و مردم سندی از این اراضی نداشتند اما با پیگیری های صورت گرفته این اراضی به شکل رایگان برای مردم این منطقه سند خورد.

مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی ادامه داد: بنیاد مستضعفان علاوه بر اراضی که در موسویه در اختیار داشت، ۱۵ هکتار دیگر نیز از خارج این اراضی به روستا الحاق کرد و هم اکنون ۲۵۰ قطعه زمین سندهای آنها تکمیل و بخشی به مردم واگذار شده و بخشی دیگر در حال انجام است.

بیجاری با اشاره به اینکه تمامی این زمین ها رایگان به مردم واگذار شده است، گفت: طبق مصوبه قبل باید زمین هایی که تا ۵۰۰ مترمربع بودند رایگان واگذار می شد اما اخیرا اعلام کردیم که هر کس هر مقدار زمین داشته تا  ۸۰۰ متر به طور رایگان به افراد واگذار شود.

وی با اشاره به دیگر خدمات بنیاد مستضعفان در استان نیز گفت: واگذاری ۳۲ قطعه زمین به آموزش و پرورش برای احداث مدرسه، واگذاری زمین به مساجد و هیات ها و تامین زمین برای کارهای عام المنفعه مانند مجمع خیرین سلامت استان از دیگر خدمات بنیاد در خراسان جنوبی برای محرومان می باشد.

بیشتر بخوانید   آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت بنیاد مستضعفان

مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروگاه برق قاینات با تامین ۷ درصد برق کشور و بنیاد علوی و بانک و بیمه سینا از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هستند که همه در راستای خدمت به محرومان فعال می باشند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها