افتتاح ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خانگی در خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خانگی و برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی هنری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: ۲۲ سال از تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌گذرد و هدایت و حرکت‌های جهادی در برنامه این سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: محرومیت‌زدایی و هدایت فعالیت‌های جهادی از وظایف اولیه این سازمان است و از سال ۹۲ بسیج سازندگی به حوزه اشتغال و فعالیت‌های توانمندسازی ورود پیدا کرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مردم پایه یکی از اهداف مهم سازمان است افزود: رزمایش در حوزه فعالیت‌های جهادی به عنوان “جهادگران فاطمی” به منظور امیدافرینی و حمایت اقشار آسیب پذیر از امروز آغاز شده که در این رزمایش  ۶۱۰ گروه جهادی با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جهادگر در استان حضور دارند.

هنری با بیان اینکه حضور گروه‌‌های جهادی تخصصی روز ۲۲ اردیبهشت در توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) انجام خواهد شد تصریح کرد: تجمع جهادگران در میدان ناحیه بسیج بیرجند با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در آخر هفته جاری برگزار می‌شود.

وی ادادمه داد: در این مرحله رزمایش ۷۲ گروه در حوزه جامع زنان، ۱۹ گروه در حوزه اصناف، ۱۴ گروه در حوزه پزشکی، ۵ گروه در حوزه حقوقدان، ۸۱ گروه در حوزه دانش آموزی، ۲۶ گروه در حوزه دانشجویی، ۴ گروه در حوزه رسانه، ۲۹ گروه در حوزه طلاب، ۷ گروه در حوزه عشایری، ۹ گروه در حوزه فرهنگیان، ۲۱ گروه کارمندان دولت، ۸ گروه کارگری، ۹ گروه کشاورزی، ۴۳۳ گروه مساجد و محلات، ۲ گروه مهندسین صنعت و ۴ گروه ورزشکاران هستند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۵ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در ۸۰ نقطه هدف استان پیش‌بینی شده که در این رزمایش تکمیل یا آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: حوزه اشتغال یکی از موضوعات مهم بوده که به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید   ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

هنری اظهار داشت: شورای جهادی و مجمع جهادگران در استان شکل گرفته و امسال از دوم تا چهارم خردادماه اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور در خرمشهر برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در ایام این رزمایش افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی در استان خواهد بود که ۵۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۲۶ میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ تن قیر رایگان دریافت شده است تصریح کرد: مجموعه بسیج و سپاه در حوزه محرومیت زدایی حضور پیدا کرده که اجرای ۱۷ مجتمع آبرسانی بر عهده بسیج سازندگی است و ۸ مجتمع در شهرهای نهبندان، سربیشه و درمیان پروژه آب شرب توسط قرارگاه ناصری و نیروی زمینی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ روستای فاقد آب شرب مشکل آنها برطرف خواهد شد گفت: در حال حاضر ۷ مجتمع آبرسانی آغاز شده و به مرور مابقی مجتمع‌ها کار اجرایی آنها آغاز می‌شود و در مجموع برای ۲۵ مجتمع آبرسانی استان اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه در استان فعال داریم و برنامه‌های حوزه اشتغال برای اعضای این صندوق است و ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خانگی و خرد استان در هفته بسیج سازندگی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی یک هزار و ۳۰ نفر افتتاح می‌شود.

هنری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های سازمان است گفت: در سال گذشته ۶۰ نمایشگاه ملی استانی داشتیم و از امروز نیز این نمایشگاه در قالب ۵۰ غرفه در میدان ابوذر بیرجند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   رکود در بازار خودروی ‌خراسان‌جنوبی/ مردم توانی برای خرید ‌ندارند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱۱ نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد افزود: نصب و راه‌اندازی ۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در سطح کشور با حمایت بسیج سازندگی در سال جاری انجام می‌شود که سهمیه خراسان جنوبی ۲ هزار و ۹۰۰ نیروگاه است و تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها