حمایت دولت از گروه‌های جهادی، باعث دلگرمی است

رئیس بسیج سازندگی گفت: ارتباط مجموعه بسیج و دولت در این دوره کم سابقه است و حمایت دولت از گروه های جهادی، باعث دلگرمی جهادگران است.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار محمد زهرایی در کارگروه بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» طی توافقی که با دولت صورت گرفته، در سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج سازندگی در حال اجرا است، گفت: حمایت دولت از گروه های جهادی، باعث دلگرمی جهادگران است.

رئیس بسیج سازندگی افزود: ارتباط مجموعه بسیج و دولت در این دوره کم سابقه است و لذا توانسته‌ایم توافق نامه‌های خیلی خوبی با دولت برای انجام فعالیت‌های جهادی امضا کنیم.

راه‌اندازی ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور 

وی گفت: امسال ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور راه اندازی خواهد شد و دولت نیز برای تجهیز هر یک از این قرارگاه‌ها ۵۰۰ میلیون تومان را قبول کرده است.

زهرایی با اشاره به اینکه برای ساخت قرارگاه عملیات جهادی در خراسان جنوبی نیازمند تامین زمین از سوی دولت هستیم ادامه داد: چنانچه زمین این قرارگاه تامین شود بزودی احداث خواهد شد تا در حوادث غیرقابل پیش بینی مانند سیل و زلزله کمک حال دولت باشد.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مجلس برای سال جاری تسهیلات برای ۵۰ هزار نیروگاه برق کوچک خانگی به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان را مصوب کرده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نیروگاه در خراسان جنوبی خواهد بود افزود: سقف تسهیلات برای هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان با اقساط ۸۰ ماهه و کارمزد ۴ درصد است که اقساط هم از روی فروش برق کم خواهد شد.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح آبخیز تا جالیز

زهرایی با بیان اینکه یکی از طرح های مشترک با جهادکشاورزی، طرح «آبخیز تا جالیز» است، یادآور شد: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید   بازدید مدیر کل صمت خراسان‌جنوبی از واحد تولید کاغذ و مقوا در بیرجند

وی با بیان اینکه سپاه آمادگی دارد تا بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی را در خراسان جنوبی احداث کند گفت: زمین مورد نیاز برای این بیمارستان ۱۱ هکتار است که باید تامین شود.

دستگاه‌های اجرایی از همدلی بین مسئولان برای جبران عقب ماندگی‌ها نهایت بهره را ببرند

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی فرصت همدلی بین مسئولان را غنیمت شمرده و عقب ماندگی‌های چندین ساله را جبران کنند.

جواد  قناعت اظهار داشت: اتحاد و همدلی بین تمام نیروهای دولتی، بسیج و سپاه، در خراسان جنوبی وجود دارد که باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ببریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فرصت همدلی بین مسئولان را غنیمت شمرده و عقب ماندگی‌های چندین ساله استان را جبران کنند. این فضای همدلی و همراهی باید برای کمک به کم کردن مشکلات مردم و توسعه و آبادانی بخش‌های محروم به بهترین شکل ممکن مورد توجه همه متولیان امور در استان باشد.

وی ادامه داد: یکی از رزمایش‌های بزرگ خدمت به مردم در هفته بسیج سازندگی، رزمایش جهادگران فاطمی است که در خراسان جنوبی نیز این رزمایش با حضور گروه‌های جهادی مختلف در سراسر استان در حال برگزاری است.

قناعت افزود: استانداری و فرمانداری‌ها از ارائه هر نوع کمک برای برگزاری هر چه بهتر این رزمایش، دریغ نخواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی درباره مصوبه اختصاص بخشی از اعتبارات تبصره ۱۶ برای محرومیت زدایی به بسیج سازندگی در استان، گفت: در این خصوص نیز همسویی کامل را با بسیج سازندگی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   استاد «ناقوس» شاعر خراسان جنوبی آسمانی شد

نگاه حمایتی دولت از گروه‌های جهادی

وی در زمینه نصب پنل های خورشیدی در استان برای کمک به اقتصاد خانوارهای کم برخوردار توسط بسیج سازندگی نیز متذکر شد: مدیران و متولیان امر، به قید فوریت نسبت به شناسایی خانوارهایی که آمادگی برای نصب این پنل‌ها دارند، اقدام کرده و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.

قناعت با بیان اینکه حمایت از گروه‌های جهادی در سال ۱۴۰۱ جزو برنامه‌های استانداری است اظهار داشت: نگاه دولت به گروه‌های جهادی، نگاه و توجهی ویژه و خاص است و در استان نیز همین نگاه ویژه وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی درباره موضوع تأمین زمین احداث قرارگاه جهادی و ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی توسط سپاه در استان نیز گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری جلسه‌ای را ویژه و فوری برای این موضوع با مدیرکل راه و شهرستازی استان برگزار کنند و نسبت به تأمین زمین مورد نیاز اقدام شود.

 نگاه یکپارچه و متوازن در محرومیت‌زدایی مدنظر است

قناعت با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی صنایع دستی و اشتغال‌های خرد و خانگی ایجاد شده توسط بسیج و همچنین  کلاس‌های آموزشی ویژه این موضوع، قول مساعد داد و افزود: در زمینه پروژه‌های مشترک بین شرکت آب منطقه‌ای و بسیج سازندگی، روند کار با همان شتاب قبلی برای آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده استان صورت گیرد.

وی درباره همکاری جهاد سازندگی استان با بسیج سازندگی برای اجرای طرح آبخیزداری نیز یادآور شد: این طرح نیز یک فرصت طلایی برای استان است که باید نهایت استفاده از آن برای کمک به توسعه استان در بخش کشاورزی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه محرومیت زدایی یک نگاه یکپارچه و متوازن در استان مد نظر است گفت: برخی طرح‌های نیمه کاره دولت در استان که روی زمین مانده با همکاری بسیج سازندگی و با اولویت و اهمیت موضوع به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی در اعطای اسناد علوی برای بنیاد مستضعفان استثناء است

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها