پروژه‌های بهره‌برداری شده شهرستان‌های خراسان جنوبی در پنجمین روز از دهه فجر

همزمان با پنجمین روز از دهه فجر در اکثر شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار و معاونان وی و سایر مسئولان استانی تعدادی از پروژه‌های دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، همزمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان درمیان و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی دو سازه آبخیزداری در شهرستان درمیان افتتاح شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان در حاشیه افتتاح اولین سازه در حوزه فیزیک نوزاد (مسک)گفت: این پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در سال جاری آغاز شد که با تخصیص اعتبارات به موقع در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

کیانی افزود: این بند خاکی به حجم ۱۹ هزار و ۲۰۰متر مکعببه همراه سرریز ملاتی به حجم ۴۳۶ متر مکعب در حوزه فیزیک نوزاد (مسک) اجرا شده است که ۲ آبادی را با جمعیت ۵۳۰ نفر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در افتتاح پروژه‌ای دیگر از سازه‌های آبخیزداری در همین حوزه (زارگز) گفت:بند خاکی زارگز با حجم خاکریزی ۱۳ میلیون و ۴۵۵ متر مربع و عملیات سنگ و ملاتی به حجم ۲۱۵ متر مکعب و عملیات سنگ و ملاتی به حجم ۲۱۵ متر مربع با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان با اشاره به اینکه این سازه یک آبادی با جمعیت ۹۴ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد اضافه کرد: این پروژه نیز از طرح های سال جاری این اداره بود که در دهه فجر به بهره ‌رداری رسید.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان طبس

سرهنگ خبازی فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس گفت: در دهه فجر حدود دو هزار بسته معیشتی بالغ بر یک میلیارد تومان تهیه شده است که بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کدخدایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس نیز گفت: در این مرحله تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش صد میلیون تومان با کمک خیرین تهیه شده که بین نیازمندان در مدرسه دخترانه آزادگان توزیع می شود.

ویزیت رایگان در مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از ویزیت و توزیع داروی رایگان بین نیازمندان مناطق کم برخوردار شهرستان درمیان خبر داد.

محسن حسین زاده ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر جمعیت هلال احمر با همکاری گروه جهادی زینبیون برنامه‌ای تحت عنوان یادواره شهدا جهت ویزیت رایگان و کمک های معیشتی در روستاهای کم برخوردار شهرستان درمیان برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دو پزشک داوطلب بیماران نیازمند را بطور رایگان ویزیت کردند، افزود: در راستای اجرای این برنامه تعداد ۶۰ نفر ویزیت و داروی رایگان نیز تحویل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان افزود: در این طرح ۱۰ روستا از خدمات ویزیت و داروی رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۰ بسته غذایی و ۱۰۰ بسته میوه نیز در سطح خانه های هلال شهرستان توزیع شده است، عنوان کرد: ارزش ریالی این بسته ها نیز ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

افتتاح خانه بهداشت روستای اسفندیار

به مناسبت فرارسیدن پنجمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام استاد امام جمعه شهر دیهوک، اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه و دیگر مسئولین شهرستان طبس پروژه خانه بهداشت روستای اسفندیار افتتاح شد.

اعتبار این پروژه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و جمعیت بهرمند ۴۰۱ خانوار می باشد .

افتتاح پروژه جدول گذاری و زیرسازی معابر روستاهای اسفندیار و زنوغان

به مناسبت فرارسیدن پنجمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام استاد امام جمعه شهر دیهوک، اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه و دیگر مسئولین شهرستان طبس پروژه جدول گذاری و زیرسازی معابر روستاهای اسفندیار و زنوغان افتتاح شد.

اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و جمعیت بهرمند ۵۶۸   خانوار می باشد .

کاروان سلامت به روستاهای محروم در شهرستان خوسف اعزام شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف از اعزام کاروان سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم روستای هَمِج و هُمُند در شهرستان خوسف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.

محمد ولی زاده در جمع خبرنگاران  بیان کرد: کاروان سلامت با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همزمان با دهه فجر به مدت سه روز در روستاهای محروم همج و همند بخش مرکزی شهرستان خوسف به ارائه خدمت پرداختند.

بیشتر بخوانید   دغدغه‌های فعالان گردشگری خراسان جنوبی؛از تعطیلی جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران تا قوانین سختگیرانه در مسیر گردشگری

وی ‌با اشاره به اینکه در این کاروان  چهار نفر دندان پزشک، دو نفر پزشک متخصص و جمعی از پرستاران حضور داشتند، افزود: به بیش از ۳۰۰ نفر توسط این کاروان خدمات درمانی و دارویی رایگان ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ نفر از خدمات دندان پزشکی شامل کشیدن و پر کردن بهره مند شده اند، گفت: گروه های جهادی در حاشیه  اجرای این طرح گازکشی یک منزل در روستای همج را نیز انجام داده اند.

وی ادامه داد: اعزام کاروان‌های سلامت توسط جمعیت هلال احمر در طول سال و به مناسبت های مختلف به روستاهای کم برخوردار و محروم انجام می شود.

دیدار با خانواده شهید عباس شریفی نیا در شهرستان طبس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با خانواده گرانقدر شهید عباس شریفی نیا دیدار کرد. حجت الاسلام استاد امام جمعه شهر دیهوک، رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و جمعی از مدیران شهرستان طبس در این دیدار، اشرفی معاون استاندار را همراهی کردند.

شهید عباس شریفی نیا در سال ۶۳ در منطقه میمک به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای روستای اسفندیار بخش دیهوک تدفین شد.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی سرای امیر بیک اسفندیار

به مناسبت فرارسیدن پنجمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام استاد امام جمعه شهر دیهوک ، دکتر اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه و دیگر مسئولین شهرستان طبس پروژه اقامتگاه بوم گردی سرای امیر بیک اسفندیار  افتتاح شد.

 اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ظرفیت اقامتی ۴۰ نفر با زیربنا ۲۱۵ متر مربع و تعداد اشتغال مستقیم ۲ نفر می باشد .

بهره برداری از بند خاکی روستاهای مقدر و مسک

طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، بند خاکی روستاهای مقدر و مسک در شهرستان درمیان با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

طالبی در این مراسم، ضمن تبریک دهه فجر با اشاره به رعایت اصل عدالت در نظام جمهوری اسلامی گفت: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد افتتاح پروژه هایی در نقاط مرزی و روستاهای دور افتاده هستیم.

به گفته وی؛ گازرسانی به کل روستاهای شهرستان درمیان نمود این عدالت است.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی و بزرگنمایی مشکلات و نیز منکر شدن دستاوردهای انقلاب ،جهاد تبیین را وظیفه مسئولین و رسانه ها جهت مقابله با توطئه های دشمن دانست.

پروژه آبرسانی به روستاهای ماه بانو و قاسم آباد در شهرستان درمیان

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان درمیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مدیران، پروژه آبرسانی به روستاهای ماه بانو و قاسم آباد به بهره برداری رسید.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد ریال است.

طالبی در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به توطئه دشمن در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بخصوص در فضای مجازی گفت: به لطف خدا و هوشیاری مردم، دشمنان انقلاب مثل همیشه ناکام ماندند، اما همواره باید مراقب باشیم تا این امت واحده دچار اختلاف نشود.

به گفته وی؛ با وجود اختلاف طبقاتی در دوره پهلوی فقط عده معدودی از اشراف از امکانات و ثروت های کشور بهره مند بودند.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این شکاف عظیم طبقاتی از هم پاشید و نگاه عدالت محور انقلاب اسلامی حاکم شد و امروزه این قبیل نقاط مرزی از امکاناتی مانند آب شرب ، برق ،گاز و تلفن بهره مند هستند.

اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب روستای چاه شط _ چاپایاب

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور غیرتی فرماندار زیرکوه و جمعی از مسئولین، پروژه اصلاح وباسازی شبکه آب شرب روستایی به نمایندگی از پروژه های بخش شاسکوه در روستای چاه شط_چاپایاب به بهره برداری رسید

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز شهادت "سردار سلیمانی"

این پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۶۷۵ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲۳۸ طرح اشتغال زایی در طبس

به مناسبت فرارسیدن پنجمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام استاد امام جمعه شهر دیهوک، اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی، مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه و دیگر مسئولین شهرستان طبس افتتاح ۲۳۸ طرح اشتغالزایی صورت گرفت.

اعتبار این طرح ها بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان است.

نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان در سربیشه افتتاح شد

در پنجمین روز از دهه فجر نخستین اتاق اصناف کشاورزی استان در سربیشه با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

محمدرضا لکزایی، فرماندار شهرستان سربیشه در آیین افتتاح اتاق اصناف کشاورزی این شهرستان حل مشکلات و مسائل قشر زحمت کش کشاورز را از اولویت های کاری خود دانسته و اظهار داشت: در جلسه ای مشترک با حضور اعضای اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و دستگاههای اجرایی متولی در آینده ای نزدیک این مسائل پیگیری و حل و فصل می‌شود.

وی از اصناف به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشوری نام برد و گفت: این نهادها توسط خود مردم اداره مى شوند و اتاق اصناف کشاورزی هم توسط کشاورزان زحمت کش اداره می شود و نقش بسیار موثرى دارند.

فرماندار سربیشه در ادامه نقش اتاق اصناف کشاورزی را در مدیریت وضعیت کنونی و حمایت از کشاورزان بسیار مهم دانسته و افزود: اتاق اصناف کشاورزی بازوی توانمند و ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود.

محمدرضا زرگری، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه حمایتی به تشکل‌های غیردولتی دارد، افزود: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نیز زمینه را برای شکوفایی استعدادهای کاری تشکل‌ها و تقویت تولید و حمایت تولیدکنندگان فراهم کرده اند.

کشاورزان، بهره‌برداران و جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی این شهرستان نیز که در کوتاهترین زمان ممکن دو اتحادیه صنفی باغداری و دامداری را تشکیل دادند تا شاهد افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی در استان در شهرستان سربیشه باشیم.

افتتاح کارگاه تولید ظروف سرامیکی شرکت تعاونی مارال مهر سربیشه

همزمان در پنجمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار سربیشه کارگاه تولید ظروف سرامیکی شرکت تعاونی مارال مهر در شهر سربیشه افتتاح شد.

محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه در این مراسم به حمایت از هنرمندان شهرستان اشاره کرد و گفت: نباید به مقوله گردشگری و جذب توریسم نگاه تک بعدی داشته باشیم و فقط قابلیت‌های گردشگری را معرفی نماییم بلکه باید از فرصت استفاده کرد و صنایع دستی تولیدی این شهرستان را با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب به گردشگران و شهروندان معرفی کرد.

وی به تسهیلات اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: دولت در جهت حمایت از تولیدات هنرمندان، تسهیلات مناسبی را برای رونق و اشتغال آفرینی پرداخت می‌نماید.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه صنایع دستی عامل مهمی در معرفی و شناساندن فرهنگ و تمدن هر منطقه دارد، گفت: صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

لکزایی به خرید مسئولان ادارات و مردم از محصولات و هنرهای هنرمندان بومی شهرستان تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای توسعه حوزه صنایع دستی، تبلیغ و ترویج این صنعت در شهرستان است.

لازم به ذکر است، کارگاه تولیدی ظروف سرامیکی شرکت تعاونی مارال مهر سربیشه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و یکصد میلیون ریال و اشتغال زایی ۱۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهر سربیشه امروز افتتاح شد.

همچنین این تعاونی به عنوان اولین تعاونی در زمینه تولید ظروف سرامیکی در شهرستان سربیشه فعالیت می نماید.

آیین افتتاح اقامتگاه بومگردی بابا کریم در ارسک

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اقامتگاه بوم گردی باباکریم در ارسک افتتاح شد.

 اقامتگاه بومگردی بابا کریم با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید. این اقامتگاه در محدوده بافت قدیم شهر ارسک  با قدمت ۳۰۰ سال واقع شده است.

 مساحت کل این بنای تاریخی به میزان  ۱۷۵ متر مربع با زیربنای ۱۲۰ متر مربع است. ظرفیت این اقامتگاه ۴۰ نفر با سه اتاق نشیمن، یک آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی و یک حیاط است.

بیشتر بخوانید   زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه است

دشمنان هرروز فتنه و دسیسه تازه‌ای برای ایران دارد

همزمان با پنجمین روز از دهه فجر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی به شهرستان بشرویه سفر کرد.

ناصر ناصری در حاشیه برنامه‌های پنجمین روز دهه مبارک فجر در بشرویه خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور جانفشانی‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های همه مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گفته وی؛ در طول تاریخ، انقلاب‌های بسیاری رخ داده اما انقلاب ما به چند دلیل از جمله اینکه ثابت کرد می‌توان از زیر یوغ استکبار خارج شد و روح دینی مذهبی داشت و نیز با وجود رهبری که پیامبرگونه سکان انقلاب را به دست گرفته بود، منحصر به فرد است.

سرعت قطار انقلاب روز به روز بیشتر می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن به دنبال توطئه‌های بسیاری علیه نظام بود تا این انقلاب سقوط کند و الگویی برای کشورهای مسلمان و مستعمره و آزادیخواه نباشد اما سرعت قطار انقلاب روز به روز بیشتر شد.

ناصری ادامه داد: دشمن بعد از همه مباحث به دنبال جنگ تحمیلی رفت و به مقابله با نظام و انقلاب ما آمد اما در این میان آنچه که باعث پیروزی ما شد مردم بودند که همواره در صحنه بودند و جنگ با آن عظمت را بدون داشتن کوچکترین سلاحی تنها با حضور خود به پیروزی رساندند.

به گفته وی؛ شهرستان بشرویه نمونه کوچکی از این واقعیت است که تعداد افرادی که از این منطقه در جبهه حضور پیدا کردند به نسبت جمعیت زیاد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان هرروز فتنه و دسیسه تازه‌ای برای مردم ما در نظر گرفتند از جمله ترور دانشمندان و اغتشاشات اخیر اما هربار شکست خوردند، خاطرنشان کرد: دشمنان هرسال وعده می‌دهند که دهه فجری در کار نخواهد بود اما دهه فجر تجلی اراده و عظمت امام است و مسئولین باید در این دهه فجر دستاوردهای این انقلاب عظیم را برای مردم و نوجوانان و جوانان بازگو کنند و بگویند که ما کجا بوده‌ایم و اکنون به کجا رسیده‌ایم.

کلنگ زنی پارک بانوان شهر بشرویه

ناصری پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در مراسم کلنگ زنی پارک بانوان شهر بشرویه حضور یافت. این پروژه  با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

پروژه پارک بهارستان به وسعت ۱۶ هکتار در ضلع جنوب غربی بشرویه در مجاورت کمربندی فعلی شهر احداث شده و تکمیل مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این پروژه شامل قسمت‌های متفاوتی از سالن آمفی تئاتر روباز، زمین های ورزشی(اسکیت، فوتسال،  والیبال، پیست دوچرخه سواری  و …) ، تکمیل استخر است.

فاز اول این پارک شامل تکمیل پیست دوچرخه سواری، تکمیل لاین پیاده راه سلامت – احداث زمین بازی های اسکیت و فوتبال ساحلی و نیز احداث زمین دوچرخه سواری کودکان خواهد بود.

به میزان ۴۰ درصد  پروژه تکمیل شده و ۳ هکتار از این پارک به عنوان پارک اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده است.

افتتاح ۳ پروژه آبیاری کم فشار در بشرویه

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی ۳ پروژه آبیاری کم فشار و لوله گذاری در شهر بشرویه افتتاح شد.

ناصری بیان کرد: پروژه آبیاری کم فشار و لوله گذاری به نمایندگی از سه پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: به دلیل کمبود منابع آبی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب مدیریت سیستم‌های آبیاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توزیع مناسب آب موجب افزایش کارایی آب و در نتیجه استفاده بهینه آن می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: آبیاری کم فشار و طرح‌های انتقال آب برای کشاورزانی که دارای زمین با مساحت کم بوده و روش آبیاری تحت فشار صرفه اقتصادی ندارد استفاده می‌شود.

ناصری عنوان کرد: این پروژه به دلایل فوق در موتورپمپ محمد حسین آذری به مساحت ۷۲ هکتار، موتور پمپ صارمی ۶۷ هکتار و طرح انتقال آب در موتورپمپ خاکساری به میزان ۳۵۲۷ متر در سال ۱۴۰۱ اجرا شد.

انتهای پیام./۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها