دستگاه قضا مانعی محکم در برابر یغمابران سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی

دادستان مرکز انقلاب استان خراسان جنوبی با بیان اینکه استان دارای معادن غنی است که باید تلاش شود تا معادن تعطیل و نیمه تعطیل فعال شوند گفت: دستگاه قضا مانعی محکم در برابر افرادی است که سنگ‌های قیمتی استان را برای سود خود به یغما می‌برند.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام علی نسائی زهان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع قاچاق خاک و سنگ‌های معدنی در استان اظهار داشت: دستگاه قضا مانعی محکم در مقابل افرادی است که سنگ‌های قیمتی استان را برای سود خود به یغما می‌برند و به طور جدی با افرادی که سنگ‌های معدنی را به صورت قاچاق به تاراج می‌برند برخورد می‌کند.

وی افزود: خراسان جنوبی دارای معادن غنی است که باید تلاش شود تا معادنی که تعطیل یا نیمه تعطیل هستند فعال شوند و برای حفظ ثروت استان اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای سودجو سنگ‌های معدنی را شبانه به صورت غیر مجاز و با بارنامه جعلی حمل کنند.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی گفت: باید زیرساخت‌های مورد نظر برای فعال سازی معادن در خراسان جنوبی انجام شود و مشکلات و موانع معادن سرب و روی شهرستان طبس بخش دستگردان با همکاری منابع طبیعی و صنعت و معدن استان رفع شود.

نسائی زهان ادامه داد: راه‌اندازی معادن سرب و روی طبس و دستگردان سبب رونق بیشتر می‌شود و از سویی رفع مشکلات این معادن می‌تواند جلوی افرادی که منابع کشور را به صورت غیر مجاز و قاچاق به تاراج می‌برند، بگیرد.

وی بیان کرد: براساس آمار حدود ۲۰۰ خانوار از مردم این منطقه یا افراد دیگر از این معادن سرب و روی برداشت می‌کنند و هر کیلو را بین ۷ تا ۱۰ هزار تومان می‌فروشند اما باید بدانند افرادی که خودسرانه و به صورت غیرمجاز و قاچاق از این معادن بهره‌برداری می‌کنند کارشان غیر قانونی است و این معادن باید به صورت ضابطه‌مند و با دستگاه‌های استاندارد برداشت شود.

بیشتر بخوانید   ارزآوری 97 میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان جنوبی/ترانزیت کالا 79 درصد کاهش یافت

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی درباره بررسی وضعیت و تعیین تکلیف اراضی تعاونی مسکن جهاد کشاورزی و دانشکده کشاورزی از اراضی چهکند معروف به شهرک امیریه  گفت: اراضی چهکند معروف به شهرک امیریه که به استناد ماده ۳۳ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع رای بر استرداد صادر شده و تعیین تکلیف اشجار در حال خشک شدن حدود بیست ساله غرس شده در آن ارائه  شده است.

نسائی زهان افزود: تعدادی از افرادی که پس از واگذاری این شهرک‌ها شروع به ساخت و ساز، باغ و منزل و درخت کاری کرده‌اند با توجه به نبود آب در این منطقه تقاضای آب برای آبیاری این درختان ۲۰ سال دارند و باید طبق ظابطه و قانون این طرح توسط اداره راه و شهرسازی ارجاع داده شود و مشکلات اراضی رفع شود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها