بزرگداشت آیت‌الله اوحدی در شهرستان زیرکوه برگزار شد + تصویر

اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه، بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمدصادق اوحدی صبح امروز در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس شهر زهان برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” از زیرکوه، دومین اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه، بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمدصادق اوحدی صبح امروز در شهر زهان برگزار شد.

همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه (بزرگداشت آیت الله اوحدی) با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، مزار مطهر شهدای گمنام شهر زهان غبارروبی و عطر افشانی شد.

همچنین در حاشیه این اجلاسیه با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی، از سند هویتی آیت‌الله اوحدی نیز رونمایی شد.

در ادامه همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی علما و طلاب شهرستان زیرکوه با حضور حجت‌الاسلام خیاط مدیرکل حوزه‌های علمیه خراسان، سردار یوسفی، سردار سیاری، قناعت استاندار، ائمه جمعه استان، فرماندار، مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور طلاب و علمای استان خراسان جنوبی، میدان آیت الله اوحدی نیز در شهر زهان افتتاح شد.

دشمن نابودی دین را سرلوحه کارش قرار داده است

سردار سیاری جانشین سازمان اطلاعات سپاه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله اوحدی اظهار داشت: دشمن بر موضوع دین مردم تمرکز کرده و نابودی دین را سرلوحه کارش قرار داده است.

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن در فتنه ۱۴۰۱ در بحث تمرکز روی دین به مسئله حجاب رسیدند.

وی افزود: یکی از این فتنه گران در جلسه ضد انقلاب خارج گفته است: حجاب موضوعی است که جمهوری اسلامی نمی‌تواند به راحتی از آن عبور کند و نه پیاده و اجرا کند و لذا مرکز ثقل اعتراضات را حجاب قرار دادند.

سیاری با بیان اینکه آیت‌الله اوحدی سالها قبل نسبت به دین مداری جوانان این مرز و بوم تلاش فراوانی کردند گفت: دشمن برای سال ۱۴۰۲ بی‌ثبات سازی را در داخل و انزوا را در خارج پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید   هلال احمر خراسان جنوبی آماده دریافت کمک های مردم در روز برات

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم، پیام سردار سلامی را برای اجلاسیه خطاب به حضار قرآئت کرد.

امروز وظیفه ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین‌تر است

حجت الاسلام صباغیان امام جمعه زیرکوه نیز در این مراسم گفت: آیت‌الله اوحدی از علمای شاخص کشور بودند اما تا به حال غفلت کرده‌ایم تا از این انسان بزرگ یاد کنیم.

وی افزود: من از رییس جمهور، رییس مجلس و فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در استان تشکر می‌کنم که پیام‌های خودشان را برای این اجلاسیه ارسال کردند.

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: امروز وظیفه ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین‌تر است. امروز جنگ پیچیده فرهنگی برای ما اتفاق افتاده و ما باید خودمان را برای این جنگ آماده کنیم.

صباغیان تاکید کرد: این میدان جنگ، مرکز فرماندهی محراب و مسجد است.

وی افزود: بزرگترین هدف ما از این اجلاسیه این است که وظیفه داریم در شهرستان زیرکوه برای مسائل فرهنگی برنامه ریزی کنیم و مقام معظم رهبری فرمودند “همه چیز ذیل فرهنگ است” و این وظیفه همه مسئولین را در قبال امور فرهنگی سنگین‌تر می‌کند.

دشمن با ایران در حال جنگ تمام عیار ترکیبی است

 استاندار خراسان جنوبی نیز در اجلاسیه آیت‌الله اوحدی اظهار داشت: دشمن با جمهوری اسلامی ایران در حال جنگ تمام عیار ترکیبی است که تمام آیتم‌های خاص در این جنگ مورد توجه است.

جواد قناعت بیان کرد: یکی از اقدامات دشمن، گسست نسلی است و دشمن تلاش می‌کند جوان امروز از گذشته خوداطلاع نداشته باشد.

وی افزود: برگزاری این اجلاسیه‌ها فرصتی است که نسل جوان و مجامع علمی، حوزوی و دانشگاهی ما با بزرگان کشور آشنا بشوند.

بیشتر بخوانید   ارتقای ۵ پله ای والیبال خراسان جنوبی در رنکینگ کشوری سال ۱۴۰۰

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ما سابقه دیرینه در‌ حوزه‌های علمی و پژوهشی، نظامی و …داریم و از اهداف این اجلاسیه معرفی این بزرگان به مردم است.

وی در‌ ادامه پیام رئیس جمهور به این اجلاسیه را برای حضار قرائت کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها