شناسایی ۶۹۸ خانه خالی در خراسان جنوبی/ اهتمام به اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از شناسایی ۶۹۸ خانه خالی در استان خبر داد و گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی در استان با جدیت دنبال شود.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس زاده با تأکید بر این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۶۹۸ خانه خالی شناسایی و بر همین اساس به مالکان آن‌ ها به صورت پیامکی تذکر ارسال شده تا هرگونه اعتراضی را عنوان و سپس رسیدگی شود.

وی افزود: بعد از گذشت یک سال از صدور پروانه پایان کار در سال اول ۶ برابر ارزش ملک، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات از صاحب ملک خالی اخذ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجاره بهای خانه ها، بی ضابطه تعیین می‌شود، افزود: بازار مسکن باید قاعده مناسبی داشته باشد تا هرکس هر طور خواست اجاره تعیین نکند.

عباس زاده در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: در استان ما مشکلی برای پرداخت این وام ۴۰ میلیونی برای مستأجران وجود ندارد و مستأجران می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم این وام را دریافت کنند.

به گفته وی؛ دولت برای افرادی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند این رقم را تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر نظارت بر بازار املاک و مستغلات گفت: در استان هزار و ۲۵ بنگاه مجوز دار وجود دارد که از این تعداد ۶۶۴ بنگاه در بیرجند واقع شده اند که ۴۰۰ مورد آنها هم اکنون فعال هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۲۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها