قیمت مصوب گوشت مرغ در خراسان جنوبی ۷۳ هزار تومان اعلام شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: چند نرخی بودن قیمت مرغ در استان خلاف مصوبات تنظیم بازار است و  در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در روز بازارها و خرده فروشی ‌۷۳ هزار تومان است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد اشرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند نرخی بودن قیمت مرغ در استان خلاف مصوبات تنظیم بازار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چند میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ در کشور به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است اما فروش آن در استان به طور مصوب باید کیلویی ۷۳ هزار تومان باشد.

وی افزود: فروش مرغ با قیمت بالاتر تخلف است و با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد.

اشرفی با اشاره به افزایش و همسان سازی قیمت نان در خراسان جنوبی نیز گفت: نانوایی‌های نوع یک، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و قیمت نانشان هیچ تغییری نکرده است و نانوایی نوع دو نیز نیمه یارانه است که قیمت تغییر کوچکی داشته است و نانوایی نوع شش نیز آزادپز هستند و آردشان را با قیمت تمام شده از کارخانه‌های آرد تامین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نانوایی آزادپز به تعداد محدود در استان داریم.

اشرفی بیان کرد: آخرین باری که تغییر قیمت نان را در نانوایی نوع یک داشته‌ایم خرداد ۱۴۰۰ بوده و در نوع دوم هم آخرین تغییر اسفند سال ۹۹ انجام شده است. طی این سه سال قمیت آرد به عنوان پایه اصلی قیمت نان بوده و تغییری نداشته است.

وی با اشاره به قیمت جدید نان در استان گفت: نان لواش ماشینی اتومات با وزن چانه ۲۷۰ گرم قیمت فعلی ۶۰۰ بوده که ۷۰۰ تومان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: قیمت نان لواش سنتی با همان چانه ۲۷۰ گرم؛ ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   بسته ویژه اینترنت به مشترکان همراه اول

اشرفی بیان کرد: قیمت نان تافتون و بربری ماشینی با وزن چانه ۷۵۰ گرم که قیمت آن یک هزار و ۵۰۰ تومان بوده به ۲ هزار تومان افزایش یافته و قیمت نان تافتون سنتی با ۷۵۰ گرم وزن از ۱۵۰۰ تومان به ۲ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت نان سنگک ماشینی و نان ریزشی با وزن ۵۰۰ گرمی از ۱۳۰۰ تومان به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافته و سنگک سنتی از ۱۴۰۰ تومان به ۲ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به قیمت نان در نانوایی‌های نوع دوم و نیمه یارانه‌ای اظهار داشت: در قیمت نان تافتون و بربری ماشینی قیمت از ۱۸۰۰ تومان به ۲۲۰۰ تومان و تافتون بربری سنتی به ۲۲۰۰ تومان و ماشین بربری انبوه پز از سه هزار تومان به ۳۵۰۰ تومان و نان سنگک ماشینی از ۱۸۰۰ تومان به ۲ هزار تومان و نان سنگ سنتی از ۱۸۰۰ به ۲۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها