دبیرخانه دائمی اجلاسیه جهاد مقدس در خراسان جنوبی تشکیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی اجلاسیه جهاد مقدس در استان اظهار داشت: قراردادهای مربوط به تفاهم نامه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توسط دستگاه‌ها تا ۱۵ شهریور منعقد شود.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس زاده صبح امروز در کارگروه بسیج سازندگی با اشاره به امضای تفاهم نامه نهایی در این زمینه توسط استاندار و سردار آبرومند گفت: تفاهم نامه مورد نظر به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد و آنها نیز قرار دادهای مورد نظر را باید تا ۱۵ شهریور منعقد کنند تا زمینه اجرای این تفاهم نامه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مانند برنامه‌های سنواتی خود باید پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند، افزود: این تفاهم نامه ظرفیت خوبی برای محرومیت زدایی در استان است.

به گفته وی بخشی از منابع اجرای این تفاهم نامه از محل منابع سالانه دستگاه‌ها و بخشی دیگر از منابع متمرکز بودجه محرومیت زدایی کشور تامین خواهد شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه مفاد این تفاهم نامه در مدت سه سال اجرایی خواهد شد ادامه داد: در این راستا آبرسانی به روستاهای استان در اولویت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به تفکیک هر حوزه باید میزان منابع مورد نیاز برای اجرای هر پروژه در قالب قراردادهای مورد نظر مشخص شود.

عباس زاده تاکید کرد: همه افتخار ۱۳ شهریور به این است که منتسب به مقام معظم رهبری است که سال گذشته اجلاسیه جهاد مقدس در این روز با حضور معاون اول رئیس جمهور در فردوس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی اجلاسیه جهاد مقدس باید در استان تشکیل شود و برنامه ریزی لازم برای برگزاری برنامه‌هایی به این مناسبت در داخل و خارج از استان انجام شود.

بیشتر بخوانید   آغاز فاز اجرایی ساخت زائر سراهای استان خراسان جنوبی در مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از چند ماه قبل برای افتتاح تعدادی از پروژه‌ها در این روز باید برنامه ریزی شود گفت: کتاب خاطرات جهادی مقام معظم رهبری با برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در مدارس به دانش آموزان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی برای کسب رضای خدا، کارهای با ارزشی را انجام می‌دهند، تصریح کرد:  در این زمینه باید آسیب شناسی شود و ورود گروه‌های جهادی به استان، با مدیریت سازمان بسیج سازندگی انجام شود تا اقدامات مورد نظر با هماهنگی بیشتری اجرا شوند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید جاهای که امکان ورود گروهای جهادی وجود دارد را  مشخص کنند و دبیرخانه این کارگروه نیز برنامه کاری گروه‌های جهادی را به دستگاه‌های اجرایی اعلام کند تا از این ظرفیت برای محرومیت زدایی به خوبی استفاده شود.

 حضور ۵۸۷ گروه جهادی تابستان امسال در مناطق محروم استان 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه در راستای تشریح مفاد تفاهم نامه مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: این تفاهم نامه تا زمانی که منجر به قرارداد نشود قابلیت اجرایی ندارد که مهلت دو ماه در این زمینه ۲۳ مرداد به پایان می‌رسد لذا چهار دستگاهی که در حوزه‌های منابع طبیعی، آبفا و… فعالیت می‌کنند تا پایان مرداد و بقیه دستگاه‌ها تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری باید قراردادهای حوزه خود را منعقد کنند.

مهدی هنری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان افزود: در قالب قرار داد دوم در این زمینه همه روستاهای خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۵ آبرسانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید   حکایت عدم عرضه مصالح ساختمانی درجه یک در خراسان جنوبی چه بود؟

وی تصریح کرد: احیای پنج هزار قنات، احداث سه هزار و ۷۰۰ متر دیوار ساحلی، انتقال بیش از شش هزار متر آب با لوله و تغذیه مصنوعی از جمله موارد مورد نظر در این تفاهم نامه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خواستار آن شد که برای انتقال منابع آبی مرزی، طرح مدیریت آب‌های مرزی خراسان جنوبی تهیه شود.

به گفته وی در این راستا ۱۵ هزار مسکن محرومین احداث و واحدهای مسکونی نیمه تمام خانواده شهدا هم تکمیل خواهد شد و عملیات اجرایی هزار کیلومتر راه روستایی جدید و مرمت هزار کیلومتر راه روستایی دیگر هم انجام خواهد شد.

هنری از اجرای طرح‌های آبخوان‌داری با بهره‌گیری از روش‌های دانش محور، انجام ۱۸۶ کیلومتر عملیات ایل راه‌‌های عشایری، گازرسانی به سه هزار منازل محرومین به عنوان دیگر پروژه‌ها یاد کرد که در قالب این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیح سازندگی خراسان جنوبی از حضور ۵۸۷ گروه جهادی با حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر برای ارائه خدمت در تابستان امسال خبر داد و گفت: در قالب برنامه شکوه هجرت از گروه‌های جهادی که در عرصه‌های مختلف فعال هستند تجلیل خواهد شد.

هنری افزود: به دلیل اینکه ۱۳ شهریور امسال همزمان با ایام اربعین است، موکبی برای نمایش فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها