مرکز هوشمند کنترل ترافیک جاده‌ای خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مرکز هوشمند کنترل ترافیک جاده‌ای با بیش از ۱۰ سامانه پایش تصویری و با حضور فرمانده انتظامی استان در مرکز فرماندهی پلیس راه خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش”پیام خاوران “، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی سه شنبه شب در آیین بهره برداری از مرکز هوشمند کنترل ترافیک راه‌های استان اظهار کرد: هدف از راه اندازی این مرکز استفاده از ابزار فنی و تجهیزات در راستای مدیریت بهتر و دقیق تر جاده‌ها و جبران خلاء نیروی انسانی در حوزه پلیس راه است.

سردار حسن شجاعی نسب افزود: مرکز مدیریت هوشمند پایش تصویری با ارتباط فنی می‌تواند در مدیریت ترافیک، کاهش تلفات جاده ای تاثیرگذار باشد که با تلاش نیروهای پلیس راه و مرکز فناوری و ارتباطات نیروی انتظامی استان راه اندازی شده است.

وی گفت: در این مرکز ۱۰ سامانه خدمات رسانی و مدیریت ترافیک جاده‌های استان راه اندازی شده که به طور همزمان به بهره برداری می‌رسد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به راه اندازی سامانه هوشمند تردد ناوگان خودرویی، پایش دوربین‌های نظارت جاده ای، پایش البسه گشت‌های پلیس راه و سامانه پایش تصویری سراسری پاسگاه‌ها اشاره کرد و گفت:با وجود این سامانه‌ها به طور لحظه ای می‌توانیم مدیریت ترافیک را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همچنین سامانه پایش دست افزارهای هوشمندی که در اختیار افسران گشت است نیز به بهره برداری رسید تا نیروهای پلیس بتوانند اطلاعات خود را منتقل کنند.

سردار شجاعی نسب با اشاره به راه اندازی سامانه پایش پلاک‌هایی که تحت تعقیب است افزود: سامانه پایش رخدادهای انتظامی در سطح استان، سامانه توزین و داشبرد فرماندهی نیز از دیگر بخش‌های این مرکز هوشمند بوده که مدیران می‌توانند مدیریت لحظه ای در سطح راه‌ها و مسیرهای منتهی به استان داشته باشند.

وی گفت: همچنین با سامانه مکان یاب و موقعیت یاب می‌توان موقعیت گشت‌ها را با توجه به نوع ترافیک کنترل کرد که بتوان خدمت رسانی لحظه ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   " جهانشاهی " سکان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان خراسان جنوبی را به دست گرفت

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیریت دقیق تر، فنی تر و سریع تر برای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای از ثمرات وجود مرکز هوشمند پایش تصویری است اظهار کرد: این زیرساخت در راستای شعار پلیس هوشمند ایجاد شده تا بتوان با استفاده از تجهیزات مناسب استفاده بتوان مدیریت فنی و دقیق داشته باشیم.

وی گفت: برای راه اندازی و تامین تجهیزات مرکز هوشمند کنترل ترافیک جاده ای پلیس راه خراسان جنوبی بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

منبع:ایسنا

انتهی پیام|۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها