ادامه بارش باران در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تداوم سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت سامانه بارشی به ویژه برای عصر و شب امروز در نیمه شرقی و مناطق مرکزی و وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی هم قابل پیش‌بینی است.

به گزارش “پیام خاوران” فاطمه زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش در برخی نقاط استان بودیم که در روستای میغان ۹ میلی‌متر، کلاته گاویج ۶ میلی‌متر، کفاز، آلنگ، حسین آباد و بیرجند ۵ میلی‌متر، خوسف، چاه دراز، جفت رود و فریز ۴ میلیمتر، دستگرد زهان، نهبندان و درح ۳ میلی‌متر، مختاران، کنیف، محمدشهر و حصاردار ۲ میلی‌متر، ایستگاه خُنگ، ایستگاه فرودگاهی بیرجند، حاجی آباد، آتشکده، چاهداشی و معصوم آباد یک میلیمتر، سربیشه، اسدیه، کنگان و خور هم کمتر از یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی و با تقویت سامانه بارشی از امروز بعد از ظهر تا فردا وزش باد، رگبار و رعد و برق را در مناطق کوهپایه‌ای و برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ قابل پیش‌بینی است.

وی بیان کرد: تمرکز فعالیت سامانه بارشی به ویژه برای عصر و شب امروز در نیمه شرقی و مناطق مرکزی و وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی هم قابل پیش‌بینی است.

زارعی گفت: به لحاظ دمایی نیز در این مدت روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود و هشدار سطح نارنجی صادر شده و احتیاط در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه، اجتناب از سفر‌های غیرضروری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و خودداری از جابجایی عشایر توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها و جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده از جمله محصول زرشک به مکان‌های سرپوشیده و مناسب، عدم چرای دام و خودداری از اسکان و جابجایی در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید   حریم و بستر رودهای خراسان جنوبی ساماندهی می شود

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۳۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بود و نوسانات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۳ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز از بارش باران در برخی محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: از بامداد امروز شاهد بارش باران در جاده‌های استان بودیم که بیشتر بارش‌ها مربوط به محور‌های شرق استان بوده است.

سرهنگ رضایی افزود: هم اکنون جاده‌های بیرجند – قاین، قاین – گناباد و قاین – زیرکوه شاهد بارش باران بوده که این امر سبب لغزندگی مسیر‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در جاده بیرجند – اسدیه نیز بارش باران گزارش شده است اظهار داشت: رانندگانی که در جاده بیرجند – نهبندان نیز تردد دارند، مراقبت‌های لازم را مدنظر داشته باشند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان از سرعت‌های بالا پرهیز کرده و حتما از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها