۴۲ درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی غربالگری سلامت شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آخرین آمار تا چهارم دی ماه، ۴۲ درصد جمعیت هدف استان خراسان جنوبی معادل ۲۲۰ هزار و ۹۳ نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

به گزارش “پیام خاوران” مجید شایسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون در افراد بالای ۱۸ سال از ۲۰ آبان امسال در کشور آغاز شد و ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف استان در این طرح ۵۲۲ هزار و ۸۴۶ نفر هستند گفت: تاکنون هزار و ۸۸۶ نفر افراد با احتمال دیابت و ۲ هزار و ۸۹۴ نفر با احتمال پرفشاری خون در این غربالگری شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۱۳۱ مورد از این افراد مشکوک به دیابت و ۴۰۴ مورد مشکوک به پرفشاری خون بوده‌اند.

وی گفت: میزان مشارکت جامعه هدف در شهرستان خوسف ۷۳.۵۸ درصد، زیرکوه ۶۳.۴۳ درصد، درمیان ۵۸.۹۷ درصد، نهبندان ۵۵.۸۷ درصد، سربیشه ۵۲.۳۳ درصد، بشرویه ۴۳.۷۸، قاینات ۴۰.۶۹ درصد، طبس ۴۰ درصد، سرایان ۳۸.۴۸ درصد، فردوس ۳۷.۵۷ درصد و بیرجند ۲۸.۲۶ درصد بوده است.

شایسته تصریح کرد: با توجه به فرصت کمی که تا پایان پویش باقی مانده است باید تلاش شود که مردم از فرصت ایجاد شده برای غربالگری این ۲ بیماری مهم استفاده کنند.

وی افزود: در این پویش سالمند ۹۲ ساله ساکن روستای مهران کوشک از توابع شهرستان فردوس شناسایی شد که هیچ گونه ابتلا به فشار خون بالا، دیابت و چربی مضر ندارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها